Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért jobb a kéziváltós autó,...

Miért jobb a kéziváltós autó, mint az automata?! Főleg amikor egy 10-15 milliósba kerül kézi.

Figyelt kérdés

Sokan nem is tudnak kézitnormálisan vezetni úgy,hogy ne rángatnák vagy ne fulladna le. Az emelkedő a másik, nem tudnak úgy el indulni,hogy nem 8000-es fordulaton a motor és még fél métert, vagy többet vissza gurul . Vagy a kézifékes elindulás.. Kezdőknél, de még olyanoknális tapasztalom,akik már régóta vezetnek kb 20 éve vagy akár mégtöbb..

50 éves buszsofőröknél is van ilyen,pedig azok napi szinten vezetnek és csak B kategóriás jogosítványon kellett,hogy teljesítsenek..

Nekem 1,5 éve van jogosítványom,automatát mégnem vezezettem,de inkább arra feléhúzok, ,mint a kézihez..


2014. nov. 2. 06:51
1 2
 11/16 A kérdező kommentje:

Apró pénzért már lehet 3.0 tdi-t kapni mondjuk 2,5 millióért..ha már valaki kiad 10 vagy 2,5 milliót ahhoz képest a 400 már semminek tűnik,de tény,hogy sokan forintról forintra számolnak mindent és a +20000-es kiadás is sok.. De szerintem egy drága autóba nem illik a kéziváltó, lealább is én úgy gondolom,meg többet is vezetek városban ( nem budapesten) jobbnak tartom az autómatát,nekem nem a váltogatás ad élményt, hanem hogy vezetek megyek a kocsival eljutok innen oda..

De ha audit is vennék és filléresen kell számolni szerintem akkor is automata lenne,mert ha hitelre is mondjuk 2, 5 millió forintért veszem már nem oszt-szoroz a 400 000..

2014. nov. 2. 12:19
 12/16 anonim ***** válasza:
90%

Te nem szeretsz váltani. Lehet, hogy nem is tudsz rendesen.

De az emberek többségének megy..

Az új kocsikban meg amúgyis főleg tip tronic, steptronic stb. van.

Tehát full autómata, de választhatod is, hogy kézzel kapcsoljon. Amikről te beszélsz azok is ilyenek.

2014. nov. 2. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
75%

Én észre se veszem váltásaimat, abszolut automatikus, mindig a körülményeknek megfelelően váltok, ha kell jobban huzatok, ha nem kell, akkor normálban, télen vissza is váltok, hogy legyen motorfékem, az égvilágon semmi kezelési problémám, emelkedőnek indulással sincs, szinte alapjáratról tudok indulni, ez még kettesből sem probléma, persze nem tesz jót a kuplungnak.

Egy esetben sóhajtok fel, hogy most jó lenne az automata: dugóban araszoláskor, szerencsére nem olyan helyeken járok, ez egy évben max. 2* fordul elő.

2014. nov. 2. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
100%

Mert a vezetés élményéhez, már ha örömből, az élvezetért vezetsz hozzátartozik a kézi váltó.

Automatával más a helyzet. Teszi a dolgát, Te meg nyomod a gázt.

Ma már baromi intelligensek, nem "simák", többféle üzemmód kapcsolható, de csak automata, mondom én.

Vannak szituációk, amikor azért jobb az automata.,

2014. nov. 3. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
75%

Ahhoz már nagyon félkegyelműnek kell lenni hogy valaki ne tanulja meg a kézi váltót használni hosszabb távon. 2009-ben amikor csináltam a jogosítványt akkor külön volt az emelkedőn való elindulás kézi és üzemi fékkel is, sőt erre még rutin vizsgán külön tétel is volt. Nem hinném hogy azóta nagyon sokat változott volna.


Nem arról van szó hogy mindenki már az elején tökéletesen végre tudja hajtani és mindjárt dupla-kuplunggal váltson, a kezdetekben nekem is voltak vele kisebb nehézségeim (lefulladás, magas fordulat, kipörgő kerék) de másfél-két hónap után már egyáltalán nem jelentett problémát. Illetve még kellet kb. egy év mire úgymond "simán" tudtam váltani, tehát abszolút ne rántson az autó váltáskor. Nehogy már egy PÁV-ot végzett, több évtizedben a szakmában lévő buszsofőrnek ez gondot jelentsen.



Én alapjában véve nem szeretek vezetni, ezért mind a két autó amit vezetek már "élményautónak" mondható, így legalább valamennyire élvezem az utazást. Az egyik egy 25 éves, de majdnem tökéletes állapotban lévő kelet-német istencsapása, a másik pedig egy viszonylag fiatal, sportfutóművel szerelt, elég kulturált teljesítménnyel és hátsó-kerék meghajtással rendelkező autó. Így nekem inkább a manuális váltó felé húz a szívem.


Viszont múltkor elkaptam egy olyan dugót amiben majd' 3 órát kellet araszolni, na akkor és ott bármit megadtam volna egy automata váltóért. Szerencsére nem járkálok sokat nagyobb belvárosokban.


Egyébként azt vedd amelyik jobban tetszik. Igazából sosem értettem ezeket a farokméregetéseket az autóknál. (meg úgy igazából semminél sem) Benzin vs. diesel, manuális vs. automata, audi vs. merci vs. bmw, német vs. japán, stb, stb. Mindenki azt veszi ami neki jobban tetszik és amit alkalmasnak talál arra hogy több éven keresztül azt használja.

2014. dec. 20. 07:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:
100%

Anno 3 évvel amikor jogosítványomat szereztem , az Istenért sem akartam kézin tanulni. Alapvetően féltem a kuplungtól, a váltástól, és elképzelhetetlennek tartottam, hogy a kormányt csak egy kézzel forgatom.

Meg is szereztem, két hónap alatt automatán, természetesen a 78-as számmal belevésve.


Telt múlt az idő, már két éve vezettem napi rendszerességgel kicsi benzines automata kocsimat) , és fél éve ,egy parkolóban egy barátom rávett, hogy próbáljak meg elindulni.

Neki egy dízeles Ford családi autója volt.

Nagyon tetszett, annak ellenére ,hogy elsőnek párszor le fulladtam, de csak induláskor.

Azután rájöttem, hogy ha nem engedem az első pár méternél gyorsan föl nem fullad le.

A dízelnek a vibrálása, az,hogy sokkal jobban éreztem a kocsinak a rezgéseit, ha ne adj Isten kuplungszag volt, akkor tudtam rosszul ment.

Végül az ötperces elindulásból másfél óra kisvárosi vezetés lett.

Nagyon nagy sikerérzetem volt , de tényleg! Átkoztam még a pillanatot is, amikor resteltem megtanulni így vzetni.

Azóta van egy dízeles kézi kocsim, és hosszú útra azt használom.Az automata immárra nagyon unalmassá vált


És ,hogy a kérdésedre is válaszoljak, mindkettőt kéne vezesd legalább fél évig, és utána eldöntöd.

Mondjuk az igaz, hogy Budapestre, aki naponta ott ül a dugóba, nem hogy benzines, de leginkább hibrid érné meg.Már csak azért is, mert azok tuti automaták, és az araszolás nem tesz jót a kuplungnak.


Autópályára, vagy olyannak, aki faluról jön be kisvárosba, és nagyon ritkán ül dugóba, én egy kézi DíZELT ajánlanék.

Egyrészt élvezetesebb, sajnos már nem mondhatjuk, hogy kevesebbet fogyasztanak a MAI kézi váltósok, régebben mondjuk olyan 2010-ig így volt, kb 1.5 literrel 100nál, egy ugyanolyan dízeles kisbusz és egy automata között.


Manapság meg tényleg a prémium kocsik (Merci, BMW, Audik - pláne a legerősebb, legtöbb lovasok csak és kizárólag AUTOMATA váltóval kaphatók


A legjobb ,legsimábban váltókat a MERCI és a BMW gyártotta.

A volkswagen DSG-je sem rossz, viszont ott lehet hallani mikor vált, és pláne visszzaváltáskor nem a leggazdaságosabb .


Az automata váltók legallja, amit senkinek nem ajánlok,csak ha nem létezik más ,az a régebbi OPEL-ek ún. EASYTRONIC duplakuplungos váltója.

Ha nem csal a memóriám, ezt a Swiftek és egyéb 2010-ig gyártott Opelek is használták.(Meriva,zafira.)

Miért a legpocsékabb?

Nos, nincs benne nyomatékszűrő, ezért tök mindegy hogy milyen erővel nyomod meg a gázt, 1-esben indul, és így megy felfele.

Igen ám, csakhogy mindig megengedi hogy a motor pörögjön, és nem gazdaságos.

Nagyon nem.

Arról, hogy amikor lejtőn mész nem vált és hagyná a nyamvadt motort feltekerni 8000 rpm-ig nem is beszélünk..

Rengeteget eszik, átlag minimum 2 literrel többet mint a kézi változata

Tehát EASYtronicot semmiképp sem


Még a Toyota és HONDA CVT-je is elég jó, ott egyáltalán nem hallani a fokozatokat.


Még valami eszembe fog jutni mindjárt

2018. dec. 31. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!