Miért jobb a kéziváltós autó, mint az automata?! Főleg amikor egy 10-15 milliósba kerül kézi.
Sokan nem is tudnak kézitnormálisan vezetni úgy,hogy ne rángatnák vagy ne fulladna le. Az emelkedő a másik, nem tudnak úgy el indulni,hogy nem 8000-es fordulaton a motor és még fél métert, vagy többet vissza gurul . Vagy a kézifékes elindulás.. Kezdőknél, de még olyanoknális tapasztalom,akik már régóta vezetnek kb 20 éve vagy akár mégtöbb..
50 éves buszsofőröknél is van ilyen,pedig azok napi szinten vezetnek és csak B kategóriás jogosítványon kellett,hogy teljesítsenek..
Nekem 1,5 éve van jogosítványom,automatát mégnem vezezettem,de inkább arra feléhúzok, ,mint a kézihez..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
mosógépből automata e ,vagy hagyományos keverőtárcsás e ?
-na ugyanez van az autónál is,az automata váltó nagyon jó dolog,de magyarországon két dolog miatt nem terjed,egyik,hogy kb 400 ezerrel drágább mint a kézi,a másik ,hogy 0,5 literrel magasabb az autó fogyasztása,
Javítom, nem csak b kategóriás jogosítványt kellett letenniük a buszsofőröknek.
Ha valaki normálisan vezeti az automatát,akkor biztosvagyok benne,hogy pár évig kibírja és az a 400000 megéri majd az árát.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Autópályán automata.
Élményautózás manuális.
De sajnos igaz,hogy sok jó autó már csak automata. :-\
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az már nagyon régen nem igaz, hogy az automata többet fogyaszt. Az újaknál inkább már az igaz, hogy az automata átlagos sofőrrel jobban fogyaszt, 100-ból jó ha 5 ember tudna manuálissal jobb fogyasztást kihozni.
Az élményautózással meg még egyet lehetne érteni - ha egy V8-as Ford Mustangról beszélünk egy szerpentinen. De amikor valaki egy 1.9-as dízelnél élményautózásnak tartja a dugóban araszolást, az simán hülye.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem jobb, csak Magyarországon a kézi váltó terjedt el mert olcsóbb, és akinek csak egy öregebb autóra telik annak meg nem kell plusz fogyasztással számolni az automata váltó miatt.
Nekem 5 éve van jogsim és simán eltudok indulni egy kézi váltós autóval akar emelkedőn is. Nem kell ahhoz dízelnek lennie meg a kéziféket se kell használnom.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Senki sem mondta, hogy jobb, sem azt hogy rosszabb!
Az ÉN véleményem:
Automata váltó jó, és egy kézi is. Ugyanakkor automata váltó ha meghibásodik, egy vagyonba kerül, míg egy kézi, ha rendesen használták nem. A régi használt kocsikban lehet automata váltó, de ha az meghibásodik sokba kerül. Ezért inkább veszik a kézi váltósokat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Most már jobb az automataváltó minden szempontból, csak annak nem tetszik, aki nagyon szereti állandóan a kuplungot nyomogatni, meg a váltókart fogdosni, aztán mikor egyszer átülnek automatába, nem kell nekik manuális.
Mikor meg 10-15 milliós autóba csal automata kerül, na az fillérba*ás, ok, egy Audi R8-ba még megértem a manuális váltót (igaz az nem 15 millió), de mikor full fapados 2.0 TDI Audi A6-ban látsz manuális váltót, na az azért van, mert nincs pénz, hanem fillérre ki van számolva a leasing, és csak erre jutott, automatára már nem. Nagyon sok ilyen van.
De amúgy nem csak a modern automaták jók, már egy W124-ben is sokkal kellemesebb az automata, mint a manuális váltó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!