Ki alatt milyen kocsi állt, meg és mi volt a hiba oka? Milyen kaland volt?
Először egy skoda fábia kombi, kicsit belementem a piros mezőbe váltáskor, rá 500 méterre dadog a motor, rángat, nehezen indul! Hiba oka: Beragadt a pillangószelep.
Skoda fábia (másodszor is) autópálya kellős közepén olajszivattyúlánc szakadás, nem kapott kenést a motor, mire a computer jelezte, már késő volt motor meghalt.
Utána toyota auris, menet közben leállt minden. Ujraindítás után az akksis lámpa kivillant, és a felkiáltójel. Kiderült, hogy nem töltött a generátor, így mindent nélkülözve (villágítást is) kellett hazajönni.
Aro 10.4:
Vészfékezéskor szétment a fékmunkahenger, és beékelődött a dobba a maradéka... tréler...
Induláskor szétment a váltó, kitört valami benne, tréler...
Corsa B:
Az elosztóban elszabadult a szénrúd kis darabja, és beszorult a rotor és az egyik szegmens közé, a rotor darabokra ment.
Suzuki:
Egyszer melléváltottam, 4 helyett hátramenet, recsegés, aztán ment tovább. Valószínűleg akkor tört le valami, ami pár nappal később egy kanyarban beszorult a váltóház és egy fogaskerék közé, kitört a váltó oldala, kiömlött az olaj... szintén tréler.
IFA!
leborult a rakomány, ezért megállt.
Mercedes Actros. Kinézett egy hajtókar a motorblokk oldalán, akkorát szólt, mint egy ágyú. Majdnem belef.o.stam a gatyámba ijedtemben. Mindez Prága közelében.
Természetesen mentés lett a vége. 2 napig voltam a prágai merci szervízben, aztán tréleren hazahoztuk a vasat.
Renault Megane: Cellazárlatos lett az akku, ami miatt éppen haza tudtam vele jönni. Ha felkapcsoltam a világítást, azt hangos relé kattogással és motorleállással hálált meg.
Merci kisteherautó: Felkapott valami ganét a tankból ami úgy eltömte a szűrőt, hogy megállt mint az autó, mint a szög.
Ja meg igen! Citroen C3 1.1!
Városban minden előjel nélkül, motor megállt, csak annyi lendületem volt, hogy lehúzódjak. 2 percig még a kulcsfordításra sem reagált, hibajelző lámpák sem világítottak. 5. percben mintha misem történt volna elindult.
BMW 525i E34, megyek 130-al egy kihalt úton, egyszer csak megáll minden elektronika, az órák lemennek 0-ra, 3 mp múlva leáll a motor, hát megijedtem egy kicsit, de szerencsére megtudtam állni. Hiba oka: generátor meghalt, és az akku lemerült.
Audi A8 4.2 (1996-os) elég ramaty űééapotban volt mikor meg is vettem, egyszer beindult, egyszer nem, de egyszer menet közben is megállt, ami elég problémás volt az automata váltónak köszönhetően... 3 napig piszkáltuk a kábeleket, valami elektronikai probléma lehetett, de hogy mi, azt mai napig sem tudom.
Volt olyan is, hogy meg akartam állni, de nehezen jött össze: egy kedves jóakaróm evágta a fékcsövemet.
Volt durrdefekt is régebben, megpördültem az úton, szerencsére nem volt senki az úton (525i)
BMW 325i E30: beragadt 5-ösbe a váltó, meg kellett állnom kereszteződésnél, és akár hogy csúsztattam a kuplungot, nem tudtam elindulni, mivel a motor sem volt valami jó állapotú. Nem is birtam odébb tolni, égett a pofám rendesen.
Aztán még volt egy csomó apró probléma, de azoknál hazaértem. Hiába sok autó, és sok kilóméter után volt egy pár kalandom :D
Durva!
Nekem volt olyan is (nem kocsi probléma) hogy autópályán megyek tejköd van, elkezdek előzni. Egyszer csak azt veszem észre, hogy mindenki lassít, 120-ra, 110-re, én nem tudtam miért. Én is lassítottam 100-ra, majd egyszer csak a semmiből egy keresztbeállt autó előttem és akkor szállt ki belőle a gyerek. Én tövig nyomtam a fékpedált, és a gyerek előtt 2 m-re sikerült megállnom. A fékerőelosztó, meg fékezés közben sípolt, meg a vészjelző is bekapcsolt.... Mikor megálltam a gyerek megdermedve nézett velem farkasszemet. Valami megdobta a kocsit és megcsúszott! Derült ki utólag!
Kispolszki: Otthonról 50 méterre leállt a motor,lendületből begurult a kocsibejáróra. Szervízbe már vontatni kellett, AC pumpa membrán kilyukadt.
Az AC pumpa csere után a kocsibeállón nem indult el.Szénkefe az indítómotorban.
Elszállt a fék, fékolaj folydogált, egy óra pihenés a tűző napon a parkolóban és öngyógyulás.
Otthonról 300 méterre benzinelfogyás (elromlott szintjelző mellett) egy buszmegállóban.
Daewoo Tico: akkumlátor,akkumlátor,akkumlátor: minden esetben egy kis betolás segített.
Indításgátló relé beégés (nem gyári alkatrész) miatt otthonról 300 méterre a fenti buszmegállóba begurult, 2 perccel később indult, a relé kiszerelése és elhajítása a problémát megoldotta.
Opel Corsa: Otthonról 300 méterre a korábban két alkalommal jelzett buszmegállóban megáll és fél órán keresztül nem mozdul. Aztán elindul mintha semmi baja nem lenne. Főtengely jeladó.
BMW e34: 150-nél minden elsötétül, aztán pár másodperc múlva újra megy - hiba nem ismert (ez nem a bűvös buszmegállóban volt)
Más jelentős nem jut eszembe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!