Lehet valami baja az autómnak attól, ha véletlenül 40-nel áthajtottam egy fekvőrendőrön?
Sportfutóműves autó, 17"-os alufelnivel. Nemrég telepíthették oda, mert pár hete mikor arra jártam, nem volt ott semmi. Most meg sötétben, zuhogó esőben már későn vettem észre. Se tábla, se semmi nem figyelmeztetett rá.
A gumin, felnin látható sérülés nincs. A futómű nem ráz, nagyobb tempónál sem. A kormány nem húz egyik oldalra sem. Nem kopog, nem zörög semmi. Ezek szerint megúsztam?
Se tábla, semmi....
Aha... csak a 30-as zóna táblája pár sarokkal korábban, amit sokan bizonyára figyelmen kívül hagytak... eddig. Jellemzően a 30-as zónákat szórták tele ilyenekkel, mert sokan úgy gondolták, hogy a tábla nem döccen...
Amit most nem vettél észre: szilentek, gátlók, gömbfejek nem köszönték meg. Nem mentek tönkre, csak épp rövidebb lesz az élettartamuk egy cseppet.
Ha nagy koppanást nem hallottál (a csomagtartóban elszabadult, huppanó tárgyak kivételével), akkor nincs károsodás.
Nem lett baja, nem fogpiszkálóból van a futómű. Nem is rövidül az élettartama. Ha ennyit sem bírna ki károsodás nélkül egy autó futóműve, akkor azok a mérnökök akik tervezték, már régen napszámban kapálnának a földeken és más hozzáértőbb tervezők javították volna a tervezési hibát.
Ejnye! Szégyelld magad! 30-as táblánál 40-el mentél! Mi lett volna, ha éjjel, a zuhogó esőben kiszalad eléd egy labdázó kisgyerek és elütöd? Tökéletes urak, akik életükben még sosem hibáztak és semmi nem kerülte még el a figyelmüket kioktattak téged. Vigyázz nagyon! Különbenis tönkrement az autód teljesen, csak még nem tudsz róla.
Na én nem vagyok ekkora f..., megértem, hogy zuhogó esőben sötétben nem vetted észre. Ezek szerint aszfaltból öntötték oda ugye? Én is szívtam már meg így, aszfalt rakással. Azt is megértem, hogy nem 30-al, vagy lassabban mentél, mert akkor irtóra nem figyeli az ember az összes táblát. Hozzátenném, hogy azokon a fekvőrendőrökön 15 km/órával átmenve is majdnem elharapja az ember a nyelvét, vagy lenyeli a rágót a huppanástól.
Alapvetően nem lenne bajom a fekvőrendőrök és a 30-as táblák rendszerével, csak egy tökéletesen elhibázott koncepció.
Azért, mert a legtöbb ember az új fekvőrendőrökön áthajt, csak a helyi lakosok fogják megtanulni, közülük is sokan a saját kárukon, hogy ott bizony jobb lassítani. De addig könnyen elcsaphatnak egy gyereket. Vagy ha egy idegen jön az utcába? Ha az nem veszi észre, nem lassít, az is elcsaphat egy gyereket. Akárki is elcsaphat egy gyereket.
Csak annyi kellene, hogy az aszfalton is elhelyezik a megfelelő fényvisszaverős felfestés jelzéseket, már a telepítéskor, és utána ellenőrzik időnként, hogy ne kopjon le. De annyi eszük már nincs. Pedig a fekvőrendőrönkénti sokszor milliós összegbe beleférne.
"Aha... csak a 30-as zóna táblája pár sarokkal korábban..."
A hasznos válaszokat köszönöm, az okostóninak meg üzemen hogy nyugodtan leellenőrizhető: Budapest XVIII. kerület Közdűlő útról van szó. NINCS 30-as tábla, se zóna tábla. Nyugodtan oda lehet menni, meg lehet nézni! Pár hete mikor még arra jártam, még fekvőrendőr se volt.
Az út eleje ipartelep jellegű, kicsit később az út jobb oldalán erdő, a bal oldalon valóban lakóházak vannak.
Egyébként pont jónak mondod, pont nekem aki midig kínosan betartja a sebességkorlátozásokat. Pont múlt héten írtam itt az egyik kérdésnél, hogy ledudáltak, mert a 60-as korlátozásnál csak 65-tel voltam hajlandó gyorshajtani. Illetve az M6 kivezetőn egyedüliként tartom a 80-as korlátozást, még a kamionok is előzgetnek le, ami sebességkorlátozás nélkül is tilos lenne nekik.
Úgyhogy erről ennyit.
Lakó-piheő övezet mond valamit?
Na ugye...
A sok okoska, aki meg lepontozott, és az ugatta, hogy nem lesz semmi baja, mondja már meg, hogy egy gyári tesztpálya hogy néz ki? Hasonló huplikkal van tele. Elég rajta 1-2 km-t megtenni, hogy a vallatni kívánt alkatrészek sokezer kilométernyi normál használatnak megfelelő igénybevételt kapjanak. Tehát egy áthajtás is csökkenti az élettartamot valamennyivel. GOndolom a rugózásbekoppant a gumibakig, meg ilyemik.
De nem baj, nyomkodjátok csak a negatívat, nekem nem ti vagytok a mérce.... szánalmak.
Pénteken voltam futóművesnél. Átnézték, ellenőrizték a beállításokat is. Egyedül a jobb hátsó kerék összetartása volt egyetlen szögperccel a gyári intervallumon kívül. Kérdezték is, hogy állítsanak-e rajta, mert minimális az eltérés. De persze ha már ott voltam, kértem, hogy állítsák be tökéletesre. Be is állították. Úgyhogy minden rendben, semmi nem sérült.
Egyébként a futóművesnél mesélték,hogy ugyan ott egy Infinitinek leszakadt a komplett alja! Nem semmi...
Múlt héten meg érdekes módon kikerült a huplira figyelmeztető tábla is.
Busz egyébként a vele párhuzamos Tövishátutcában jár, a 194-es. Illetve annyiból igazad van, hogy a Közdűlő út elején az iparterületen jár munkanapokon reggel és délután 2-3 járat 194B jelöléssel. Arra viszont nem járok, mert az út állapota kritikán aluli, nincs egy négyzetméternyi ép burkolat.
A "kedves" 72%-os válaszolót meg igazán sajnálom, hogy ő ilyen erdős és iparterületek övezetében kénytelen lakni. Biztos sz.r lehet csövesnek lenni. Még jó hogy a hajléktalanszállón van net és tudja osztani az észt! :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!