Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az 1970-es években mennyire...

Az 1970-es években mennyire számított jó autónak egy Moszkvics 412?

Figyelt kérdés
2014. okt. 22. 18:22
 1/6 anonim ***** válasza:
A szovjetunión belül jónak, bár annyira talán nem. Fejlettebb nyugaton semennyire.
2014. okt. 22. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Magyarországon belül gondoltam. :)
2014. okt. 22. 18:32
 3/6 anonim ***** válasza:
Magyarországon a trabanthoz képest jónak számított, mert nagyobb volt.
2014. okt. 22. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

A keleti blokkban minden autó jónak számított, ami az ember saját tulajdona volt és önerőből bírt haladni. Még a Moszkvics is jobb volt annál, hogy 4-5 évig figyelje az ember, hogy vándorolnak a sorszámok.

Viszont az autós társadalmon belül nem volt nagy becsülete a Moszkvicsoknak: a Zsiguli elnyomta a moszkvai autókat. Fiatalabb konstrukció volt, sportosabb menetteljesítményekkel, finomabb kidolgozással, ezért aztán nagyobb volt a presztízse. Nyugaton a Moszkvics ekkor már nem rúgott labdába, a 408-as volt az utolsó elfogadható típusuk. Ott még a Zsigulik, Ladák is öregecskék voltak - ne feledjük, 1970 áprilisában, mikor az első Zsiguli legördült a futószalagról, a Fiat már a 128-asnál tartott, ami jóval fejlettebb volt, középkategóriában pedig a 125-öst kínálta, ami szintén fényévekkel járt a szovjet csataló előtt.

2014. okt. 22. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Akkoriban azért nagy respektje volt. A 412-es 1500-as motorja (75LE) kenterbe verte az "ezerkecskét", hát még a Skodákat, Wartburgot, Trabantot. Főleg vidéken volt megbecsült, ahol utánfutót kellett húzni, meg cuccolni a mezőgazdaságban és a "kisiparban" és szépen lemosva elmehetett vele a család lagziba is. Friss jogsisként, sőt már jogsi előtt kapcsolatba kerültem a Moszkvicscsal, így érzelmi szálak is fűznek hozzá, igazi strapabíró jószágnak ismertem meg, ma az egyik titkos vágyam egy dupla körlámpás 412-es.
2014. okt. 22. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Arról tudok nyilatkozni hogy a kilencvenes évek elején haveri körben első autónak a fecskelámpás 1500-as 412 egy csúcsszuper luxus, rali autó volt amit pofon egyszerű volt javítani, és ráadásul olcsón a ladákhoz képest és piszok jól nézett ki azzal az öblös dörömbölő hangjával. Mellesleg kényelmes, tágas csajozós autó volt bőr ülésekkel (én fehér bársonyszőrmét tetettem rá ami rohadtul jól állt a frissen festett csupa króm meggypiros kocsihoz) és ezzel repesztettünk az autósmoziba a Patrik Swayze filmekre a csajommal. Az olmos szuper benzin akkoriban 50-80Ft/liter volt ami nem volt zsebpénz akadály az átlag 8-10 literes fogyasztásnak de mi ezt is lejjebb tudtuk vinni 7-re egy szívótorok lekötésével, fúvókacserével.
2019. júl. 3. 04:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!