Honnan tudnék szerezni nappali LED fényeket Moszkvics 412-re?
Ha a lámpák nagyon szívják az akkut, akkor vagy új akku kell, vagy autóvillamossági szerelő, aki rendbeteszi a töltést. A 412-esek nagy részén már generátor volt, aminek a teljesítménye elegendő a lámpák működtetéséhez. Már ha normálisan működik.
Egyébként meg a Google nagy segítség, ha beírod, hogy nappali menetfény vagy DRL, dob majd jó sok találatot.
Első: tudom, de nagyon hamar merül
Második: igen, van generátor, az akku is új, mégis kénytelen vagyok állandóan tölteni :/ ezért van két akku, egyiket töltöm, másikat addig használom. 37 éves a kocsi, és csak ez az egy baj van vele :)
Lehet rá tenni, pl. univerzális darabokat a lökhárító alá, DE nem a lámpa szívja le az akksit valószínűleg, hanem valami más fogyasztó, esetleg zárlat (feltéve hogy a generátorod rendben van és tud eleget tölteni).
Át kell nézni hol lehet a hiba, de ha van egy multimétered te is rámérhetsz: levett gyújtásnál, kivett kulcs mellett is biztosan van ami vesz fel áramot.
Ugye az újabb rádióknak is kell direkt vezeték, hogy ne felejtse el az állomásokat - az is lehet a ludas. De lehet kidörzsölődött vezeték, belső világítás, ilyesmik.
Hiába szerelsz fel akármilyen DRL-t, a hiba megmarad és töltheted továbbra is az akkut.
Szóval ha te nem értesz hozzá eléggé, akkor autóvillamossági szerelő meg tudja oldani a gondodat.
Igazából nagyapámé az autó, az ő nevében tettem fel a kérdést, mert ő kért meg rá. Majd közvetítem neki a tanácsaitokat. Ő a sógorával szokták szerelni az autót, értenek hozzá, sokszor jobban, mint a szervizesek (nem egyszer fordult elő, hogy szervizben több kárt csináltak, mint hasznot, de ők megtalálták a hibát és kijavították).
Köszi mindenkinek, ha tudtok még hasznosat, írjatok!:)
"A generátornak működnie kell, mert volt olyan, hogy nem indult, de ahogy gurultunk le a dombról sikerült beindítani"
Ennek semmi köze a generátor működéséhez. Ez a mutatvány akár úgy is sikerülhet, hogy nem tölt a generátor. Az pedig nem elég, hogy tölt, mert ha a feszültségszabályzó nem jól szabályoz (ami az elektromechanikus daraboknál harminc-egynéhány év után előfordul), akkor nem megfelelő a töltőfeszültség, lemerül az akku. De a jó feszültségszabályzó sem ér semmit, ha egy laza, oxidos csatlakozás (mondjuk a töltőáram kivezetése a generátor hátsó pajzsán) fűtésére megy el a teljesítmény jelentős része. Márpedig ilyen is előfordul néhanapján.
Egy multiméterrel mérjétek meg a feszültséget az akku pólusain! Ennek járó motornál 13,8-14,4V közöttinek kell lennie.
Ha ennél kevesebb, akkor vagy a generátor nem tölt rendesen (fesz szabályozó, diódahíd) vagy kontakthibás, oxidos valahol valami, vagy valami fogyasztó viszi el túlzott mértékben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!