Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Utólag beszerelt nappali...

Utólag beszerelt nappali menetfény mikor kell, hogy kikapcsoljon?

Figyelt kérdés

Hello! Alfa Romeo 147-en cseréltem a gyári (B) ködfényszórókat menetfény-ködlámpa modulokra.


Mivel helyzetjelzővel szabálytalan közlekedő járművet kivilágítani, viszont az egy helyben állót menetjelzővel (DRL) tilos, kapcsolásom A KÖVETKEZŐ: gyújtásráadásnál menetfény automatik BE, helyzetjelzőnél (és "afölött") automatik KI. Ködlámpa része csak helyzetjelző után indítható, az eredeti, gyári ködlámpa-kapcsolóval. Fénykürtnél nem kapcsol le.


Ezzel a kapcsolással várakozó járművemet ki lehet világítani helyzetjelzővel gyújtásráadás után (pl ventilátorhasználathoz), a menetfény szabálytalan világítása nélkül.


Ez így műszaki-vizsga képes? Ugyanis a rendeletekben ( [link] a tompítottat (fényszórók, kivéve fénykürt) írja elő lekapcsolási feltételnek a DRL-hez.


+INFO: az utólag felszerelt modulok E4, RL00, F3 jelzésűek, és minden tekintetben (fényerő, szín, megvilágított terület, elhelyezés) szabályos beépítésűek. Az átalakítás 2014 áprilisában történt.



2014. ápr. 8. 18:06
 1/10 anonim ***** válasza:

ez így rendben van


viszont azt nem értem, hogy helyben állónál miért tilos a DRL?

ráadom a gyújtást, és világít, vagy csak simán arra gondolsz, hogy otthagyom a rosszul kivilágított útszakaszon?

2014. ápr. 8. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válasz(oka)t. Nem, nem a közvilágítással nem rendelkező helyekről beszélek. Tulajdonképpen, most így utánakeresve, dunsztom sincs miért mondtam, hogy szabálytalan a menetfény bekapcsolva tartása várakozásnál. Valahol olvastam, illetve logikusnak is tűnik:


(1) Nyilván a menetfény (drl) feladata, hogy a forgalomban részt vevő jármű láthatóságát növelje. Na most a várakozó jármű nem vesz részt a forgalomban - ezáltal megtévesztheti a többi közlekedőt, ha sütteti a fehér ledeit.


(2) Mint említettem, ez egy E-s modul (nem karácsonyi t-gazdaságos ledsor :)), és mint így, akkora fénye van a megvilágított területre (szembe jövő retinája ebbe definíció szerint beleértendő), mint 6 napnak. Ritkán, de láttam pár szétszórt figyelmű "új/modern-autóst", aki menetfénnyel közlekedett éjszaka, s bizony akkor termetes erővel vakít. Na most attól még, hogy én egy helyben állok gyújtással, az ugyan úgy vakítani fog. Ez is a dolga a drl-nek, csak nappal a vakítás átmegy könnyen láthatóságba az erősebb fényviszonyok miatt.


(3) A DRL tulajdonképpen a tompított fényszóró "látszani" funkcióját helyettesíti mind rendeltetését tekintve, mind gyakorlatilag - jobb hatásfokkal. Tompítottat pedig csak borzalmas látási körülmények között lehet használni álló járművön és nyilván nem azért, mert felmelegítené az utat a túl sok egy helyben állástól - itt is a "látszani" elv, és a "tompított: valszleg mozog" társítás érvényes.


Talán megoldás lehetne, hogy a kézifékbe épített kapcsoló levegye a drl-t várakozásnál/parkolásnál, de akkor meg pirosnál kapcsol le a drl, ráadásul sokszor elég a motorfék, úgyhogy ebben kár gondolkodni. :(

2014. ápr. 8. 19:59
 3/10 anonim ***** válasza:
Tompítottnál már kikapcsolva kell lennie.
2014. ápr. 8. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm az utolsó választ is. Tompítottnál már nem ég (hiszen helyzetjelzőnél kikapcsol a menetfényem, a helyzetjelző pedig kell a tompítotthoz). Vezetés/közlekedés szempontjából teljesít minden gyakorlati feltételt.


A kérdés tárgya inkább az, hogy szabályos-e, hogy a DRL nem tompítottnál, hanem helyzetjelzőnél kapcsol ki.

2014. ápr. 8. 21:32
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
szerintem igen, mert a mi autónkban már helyzetjelzőnél kikapcsol, és gyárilag ledes lámpa
2014. ápr. 8. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ. A modulokhoz kapott leírásban is helyzetjelzőt ír egyébként, de ha gyárilag is látok erre példát, az nyugodtan hagy aludni. :)
2014. ápr. 9. 20:32
 7/10 anonim válasza:

DRL használata helyzetjelzővel nem létezik!!! TÉVHIT!


DRL-t csak önmagában lehet használni vagy tompított fényszoróval együtt lehet használni abban az esetben, HA a DRL-nek van plusz egy funkciója, azaz ismeri a helyzetjelző funkciót, ehez 0A2 jelnek meg kell lennie a DRL-en, így használható helyzetjelzőként a tompított fényszoróval, ami azt jelenti, hogy ilyenkor x %-kal kisebb fényerővel világít a DRL, kb 30-40 %-kal, azonban a jogszabály szerint, ehez ki kell venni a meglévő 2 db helyzetjelző égőt a lámpatestből, mivel előre nézve csupán 2 világítótest lehet helyzetjelző!


Tehát nem világíthat a helyzetjelzővel!


Megint más kérdés, ha gyári beszerelt tartozék, mivel érdekes módon, ott világíthat együtt, ott 2 helyett 4 db helyzetjelző van így...


Nekem utólagosan beszerelt, azonban helyzetjelző funkcióval, s így alkalmazható a használata, de én nem használom ezt a plusz funkcióját, mert fölösleges szerintem, s bőven elég a DRL, tompítottnál, nem akarom, hogy a DRL is világítson kisebb fényerővel, minek?!..


Álló járműnél pedig szabad a DRL használata, nappal semmi gond, este pedig ugyanaz, nincs gond...nem vakít, hiszen megfelelő módon kell pozicíonálni, hogy ne az emberek szemébe világítson.


Valamint egyes autó típusoknál már úgy van, hogy a teljes lámpatest ultramodern ledes, ezért látni ritkán, hogy valaki mintha csak DRL-lel menne éjszaka, pedig az már nem DRL, hanem DRL-hez hasonló led tompítottban!


Nekem is volt ilyen, csak az enyém nem gyárilag jött ki így az autó, s egy jó ember kiszedette velem! Pedig a xenon cuccok jobban vakítanak...

2014. jún. 28. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
uccsó, a mienk full ledes fényszóró, de nem hinném hogy azt bárki drl-nek nézi, iszonyú jó fénye van
2014. jún. 28. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim válasza:

Utolsó! Ezért írtam, mert akik még nem ismerik a technikát, azt hiszik, hogy csak sima DRL, pedig teljesen fain led, nem csupán DRL!


U.I.: JÓ NEKED! :-P

2014. júl. 1. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
44%
🐗🐖🐗🐖🐗🐖🐗🐗🐖🐖🐗🐖🐗🐗🐖🐗🐗🐗🐗🐖🎱👹💩
2016. aug. 12. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!