Gyorsításnál mikor fogyaszt egy autó kevesebbet?
Az interneten is ellentmondásos cikkek vannak fnet ezzel kapcsolatban.
Ha intenzív gyorsítás után az ember csak a sebességet tartja? Ekkor nagy a pillanatnyi fogyasztás, de csak pár másodpercig. Vagy ha hosszan elnyújtva gyorsít ki valaki? Ekkor ugyan alacsonyabb a csúcsfogyasztás, de az hosszú ideig jelentkezik.
Melyik jobb?
Ha jól emlékszem, úgy 30 éve jelentek meg plakátok, üzemanyag takarékosságot célozva, "Gyorsítson lassabban!" felszólítással. A képen a gázpedált nyomó cipőtalp és a pedál között egy tojás volt.
Akkor még nem volt internet, de például az "Autó motor" lapra előfizetésem volt, és ott szakértők cáfolták, hogy ez takarékos, sőt...
A plakáttal kapcsolatban csak ezt a cikket találtam, írója szakértő publicista volt: [link]
Emlékszem egy régi cikkre a Bmw gyár tesztelte az akkor aktuális modelljeit, és arra jutottak hogy kb 2/3 gázpedál állású intenzív gyorsítás a teljesítménycsúcsíg tartó váltási időkkel fogyasztja a legkevesebbet.
Nekem bejött a városban az 1-es 2 -es aztán 50 nél 5 ös fokozatba váltás és utána nyugodt gurulás.Nem kell végigtornázni az összes fokozatot ha már 2esben eléred az 50-60at.
Az intenzív gyorsítása jobb, mert terhelve hatékonyabb a motor. Tipikusan ez olyan 3/4 nyélgázt jelent, azt hiszem, meg kell nézni az adott motorhoz tartozó BFSC görbét.
Én fogyasztásra optimalizálva vezetek és mindig erőteljesen gyorsítok (bár mivel élvezetre is optimalizálok, mindenképpen azt tenném :) de a párom lassan szeret menni, ő nálam is nagyobb hipermiler, s ő is így cselekszik). Speciel motorkerékpárom van (a páromnak autója is), de ebben az esetben ez nem számít.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!