Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Gyorsításnál mikor fogyaszt...

Gyorsításnál mikor fogyaszt egy autó kevesebbet?

Figyelt kérdés

Az interneten is ellentmondásos cikkek vannak fnet ezzel kapcsolatban.

Ha intenzív gyorsítás után az ember csak a sebességet tartja? Ekkor nagy a pillanatnyi fogyasztás, de csak pár másodpercig. Vagy ha hosszan elnyújtva gyorsít ki valaki? Ekkor ugyan alacsonyabb a csúcsfogyasztás, de az hosszú ideig jelentkezik.

Melyik jobb?


2014. okt. 20. 09:19
 1/6 anonim ***** válasza:
Nekem saját tapasztalatok alapján az intenzív gyorsításos módszerrel kevesebbet eszik az autó. Persze függ a motor erősségétől is, ültem már olyan autóban ahol padlógázzal is alig gyorsul, ott nem lehetett eljátszani ezt az intenzív gyorsításost.
2014. okt. 20. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Nyomatékos dízel, úgyhogy gyorsító erőben nincs hiány. :)
2014. okt. 20. 09:48
 3/6 anonim ***** válasza:
Ez tapasztalat kérdése. Nekem a benzinesem 1.6 os elég régi autó de ugyanakkor nagyon szépen belehet vele gyorsulni persze ha lakott területen kívül megyek mondjuk 70el és előzni akarok és hirtelen kell gyorsítani akkor legalább 3 as fokozatba kell visszakapcsoljak ami ugye egyértelmű hogy gyorsítani tudjak 90 re amint befejeztem az előzést és elértem a 85-90 km/h akkor 3 asból rögtön 5 re kapcsolok mert ugye így is kevesebbet zabál az autó, mert sok váltásnál is megugrik ám a fogyasztás. Meg az én autóm nem városi közlekedésre van kitalálva ezeket hosszabb távra tervezték amit még az eladó srác is mondott hogy a fogyasztása magas lesz ha csak városon belülire akarom használni, de ha hosszabb útra indulok, főúton, vagy autópályán akkor legalább 2 literrel eszik kevesebbet 100 on. Főleg ha sima, útról van szó, nem kanyargós, hegyvidékről. Ez is rengeteget számít ám.
2014. okt. 20. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Ha jól emlékszem, úgy 30 éve jelentek meg plakátok, üzemanyag takarékosságot célozva, "Gyorsítson lassabban!" felszólítással. A képen a gázpedált nyomó cipőtalp és a pedál között egy tojás volt.

Akkor még nem volt internet, de például az "Autó motor" lapra előfizetésem volt, és ott szakértők cáfolták, hogy ez takarékos, sőt...


A plakáttal kapcsolatban csak ezt a cikket találtam, írója szakértő publicista volt: [link]

2014. okt. 20. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Emlékszem egy régi cikkre a Bmw gyár tesztelte az akkor aktuális modelljeit, és arra jutottak hogy kb 2/3 gázpedál állású intenzív gyorsítás a teljesítménycsúcsíg tartó váltási időkkel fogyasztja a legkevesebbet.

Nekem bejött a városban az 1-es 2 -es aztán 50 nél 5 ös fokozatba váltás és utána nyugodt gurulás.Nem kell végigtornázni az összes fokozatot ha már 2esben eléred az 50-60at.

2014. okt. 20. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Az intenzív gyorsítása jobb, mert terhelve hatékonyabb a motor. Tipikusan ez olyan 3/4 nyélgázt jelent, azt hiszem, meg kell nézni az adott motorhoz tartozó BFSC görbét.

Én fogyasztásra optimalizálva vezetek és mindig erőteljesen gyorsítok (bár mivel élvezetre is optimalizálok, mindenképpen azt tenném :) de a párom lassan szeret menni, ő nálam is nagyobb hipermiler, s ő is így cselekszik). Speciel motorkerékpárom van (a páromnak autója is), de ebben az esetben ez nem számít.

2014. okt. 20. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!