Autó lejtőn melyik sebességben fogyaszt kevesebbet?
attol fugg, ha mar 5.-ben sincs alapjaraton(nagyobb fordulaton van) akkor mar nem fogyaszt semmit
azt meg h hanyyadikba teszed az toled fugg h mennyit akarsz akarsz lassulni
Persze én már rég tanultam, de akkor még az volt az alapelv, hogy lejtőn lefelé abban a sebesség fokozatban érdemes haladni és olyan sebességgel, amelyikben - amilyen sebességgel - felfelé is tudna menni az autó.
Amúgy meg ha a célod, hogy ne gyorsuljon fel az autó, akkor válassz egy olyan fokozatot, amibe kapcsolva a motorfék megfelelő sebességen tartja az autót.
Ha meg a pályán haladsz és nem célod a lassítás, akkor gurulhatsz üresben is.
A régi Ladáknál azt hiszem még nem zárja le az üzemanyagot, így annál még az alapjárati üzemanyag mennyiség többszöröse kerül be a rendszerbe és távozik a kipufogón részben elégés nélkül. Így annál érdemes hagyni gurulni, ha a fékek bírják...
Szerintem.
A régi ladákról nem tudok semmit, bocs. Általánosabban nézve...
1. Ahogy már más is írta, olyan fokozatban menj, hogy a motorfék megfelelően fogja meg az autót, ne kelljen üzemi fék, illetve természetesen gurulhatsz is, ha megfelelő a lejtő, a kezdősebesség s az út egyéb jellemzői (ha jön egy T elágazás, az ugye más helyzet, mintha nem). Van, ami fontosabb, mint a fogyasztás (s ezt hypermilerként írom, igaz, én motorozom :D).
2. Amelyik autó motorféknél nem fogyaszt, sokszor azzal sem a motorfék használata a legjobb fogyasztás szempontjából... Lejtőnél ez mondjuk ritkább helyzet, de ha elég enyhe lejtő és túllassít a motorfék, pedig erre nem lenne szükség s gázt kell adni, míg egy hozzáértőbb ember még javában gurulgat... Akkor fogyasztás szempontjából bizony rosszabbul jártunk.
"Régi 1,5ös ladáról van szó.Szóval ha nem nyomom a pedált akkor szerintem teljesen mindegy hanyadikban van mert ugyan azt az alapjárati benzin mennyiséget kapja a motor"
A kockákon már használták a mikrokapcsolós "Ózon" karbit, ez motorfékezésnél elzárja az üzemanyag útját. Már ha működik az elektronika, mert a bekötése (4 vezeték, 2 vákuumcső) sokszor túl nagy feladat a háztáji mekkmestereknek. Ha régebbi, vákuumos vagy mechanikus karbiról van szó, nincs tolóüzemi spórolás.
Egyébként meg még mindig nem a spórolás a meghatározó lejtőn, hanem az, hogy ne szaladjon meg az autó. Ha ötödikben nem lassít a motorfék és az üzemi féket kell vasalni, a lejtő alján a hajadra kenheted a megspórolt benzint, mert nem lesz fékhatásod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!