Kamionozásnál ha az EU tiltja a mágnesezést akkor néhány cégnél miért kell használni? (hűtös fuvarozásnál inkább)
A mágnesezést nem az EU tiltja ez egy pici félreértés. A sofőrök vezetési és pihenőidejét az unió területén az 561/2006/EK rendelet szabályozza, viszont ennek van egy elődje, amit AETR-nek hívnak az szintén ugyanezt szabályozza, de az unióban már nem hatályos, csak unión kívüli országokban ( pl: Szerbia, Ukrajna, Oroszország, közép-ázsiai ex szovjet tagállamok, Törökország stb ).
Ezekben meg van határozva mennyit vezethetsz. Akik mágneseznek azok vagy a vezetéssel, vagy a pihenéssel vagy mindkettővel csalnak, azáltal egyrészt rontják a piaci versenyhelyzetet, másrészt egy bizonyos szint felett ön és közveszélyesek és nem mellesleg ezzel megszegik a rájuk vonatkozó törvényt.
Egyes cégeknél miért kell használni? Mert akkor többet tud gurulni a kamion, így több bevételt tud termelni. Találni még szép számmal gondolkodásra képtelen gépjárművezetőt, aki ilyet simán bevállal, mert akkor ő többet keres.
Az a baj, hogy ezek nincsenek tisztában a rájuk vonatkozó szabályokkal. Gépjárművezetőt nem lehet teljesítményarányosan bérezni, mivel ez szabályszegésre ösztönzi! Hogy fizet a magyar? Persze, hogy kilóméterben :D
Amúgy nem kell használni mágnest, erre senki sem kötelezheti a gépjármű vezetőt illetve az esetleges következmények alól sem mentesítheti senki!
Ha balesetet okoz és kiderül, hogy kisebb nagyobb csalások voltak, akkor ez néhány országban bűncselekménynek minősül, nálunk még sajnos nem.
Hát mert km re fizetik a sofőrt..
De aki íj módon csal az felelőtlen.. A bírságok 400ezer ft tól kezdődnek de én már beszéltem olyannal is akit 5 perc mágnesezésért 3000euróra büntettek. És a cég nem fizette ki.
"A bírságok 400ezer ft tól kezdődnek"
Ez nem igaz.
A mágnesért meg alapból annyira büntetnek időtől függetlenül. Ugyanez nálunk:
Olyan manipulációs eszköz jelenléte a járművön, amely az adatok, illetve a kinyomtatott információk meghamisítására felhasználható lehet (kapcsoló/vezeték ...) 800 000Ft.
Csak annyit tennek a kerdeshez-mivel elotem mar szepen leirtak mindent-hogy UGYAN MIERT ITT NE LENNENEK VISSZAELESEK???Tudom,hogy nem kene meg rossz,hogy vannak,DE AMIKOR A TORVENYEK,DE FOLEG AZOK VEGREHAJTASA LEHETOVE TESZIK A CSALAST,es ebben a helyzetben aki a hasznat huzta,karat nem igen latja.....nos miert is lenne maskepp?
Persze lehetne....csak ahhoz kene dolgozoi erdekkepviselet,meg erdekfelismero kepesseg,meg moral,meg ilyesmik....
Sajnos en a magam reszerol-bar nekunk ez faj a legjobban-boldog lennek,ha csak ebben az agazatban leteznenek effajta csusztatasok!
En leginkabb a "MINIMALBERES BEJELENTES"sel trukkozokre tudok haragudni!Es ez minden kamionos kollegamon kivul,meg nagyon sokakat erint!
Szia!
Nemrég Olaszországban érdeklődött két billencses kolléga CBn, hogy mi a helyzet Goríciánál hazafelé irányban. Utána simán megbeszélték közép40-en, hogy az ö oldalukon nincs ellenség, akkor le sem kell venni a mágnest! :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!