Felvilágosítanátok néhány autós kérdésről légyszi?
Néhány kérdés, ami jó pár év jogsi és tapasztalat után sem tiszta?
1 - motorfékkel fékezés
Engem anno úgy tanítottak, hogy a fékbetétek és féktárcsák hosszabb élettartama érdekében kapcsoljak vissza, és fékezzek motorfékkel, esetleg kevés fékkel pl. bekanyarodás előtt. Van ennek értelme? Így a motor nem amortizálódik jobban?
2 - 1-esben vagy kézifék
Ha parkolok, én mindig kéziféket használok, télen, nyáron, de vannak ismerősök, akik egyesbe rakják az autót. Mi annak az értelme? Ha netán elvontatják az autónkat, akkor az egyesbe hagyott váltó nem kavarja meg a vezérlést?
3 - alacsony fogyasztású benzin
Ajánlották már többször pl. a shell-nél azt a benzinfajtát, amellyel alacsonyabb fogyasztás érhető el. Szerintem max. a teljesítménye lehet jobb az autónak, de ha ugyanannyira nyomom a gázt, akkor ugyanannyi a fogyasztás is nem? Vagy pont az a lényege, hogy a nagyobb teljesítmény miatt nem kell annyira nyomni a gázt?
4 - kormányzár, ilyesmi
Továbbá érdeklődni szeretnék, hogy milyen lopásvédelmi cuccot érdemes egy riasztó nélküli, immobilizer-es, centrálzáras kocsira venni? pl. kormányzár, gázpedál zár, váltózár, ilyesmi. Mit javasoltok? Egyáltalán érdemes? Pesti vagyok, itt sokszor látom másoknál.
Köszönöm!
1. Van értelme, lásd: nem kopik a fékbetét. Nem, nem károsodik a motor. (Kivéve ha 130-nál berakod kettesbe, és hasonló esetek).
2. Nehezebben mozdul el az autó (meredekebb utcán való parkoláskor így kell megállni), sík terepen is így érdemes.
3. Szerintem édesmindegy milyet használsz, ha falábad van, akkor nincs olyan keverék, amivel kisebb lesz a fogyasztás. :)
4. Nekem is van (bár most meghibásodott a gyújtás és kb van 3-4 ember aki tudja hogy indul a verda, szóval a telken nem rakom fel), most Pesten pedig felrakom, lakótelep (ki tudja milyen alakok mászkálnak errefelé). Amúgy telerakhatod mindenféle védelemmel, de minden védelem feltörhető (csak idő kérdése). Szóval szerintem elrettentésnek megfelel egy kormányzár.
Szia.
1.
Motorféket érdemes használni. Na nem ész nélkül. Például 40-50-nel mész és be szeretnél kanyarodni, akkor lehet. Elkezded nyomni a féket, benyomod a kuplungot is, leváltaszt kettesbe és szépen ráengeded a motorféket.
De ha közelítesz egy piros lámpához mondjuk 70-nel ötösben, akkor nagyon nem éri meg visszaváltogatni egyesével kettesig. De az sem éri meg, ha 70-nél egyből átrakod kettőbe. Olyankor érdemesebb fékezni és amikor 1000 köré ér a fordulat kiveszed üresbe. Szoktam menni itt a bakonyban egy olyan lejtőn, hogy kb 1 km-en keresztül 4-esben megyek lefelé ilyenkor kb 2000 körül van a fordulatszám, gázpedált nem nyomom. Ilyenkor nulla a fogyasztás.
A motor nem amortizálódik ettől jobban.
2.
Mindegy mit használsz. Ha sebességben hagyod, akkor az a meghajtott kerekeket fogja (általában elől).
Ha kéziféket húzod be, akkor az a hátsókat (ez is csak általában).
Nagy emelkedőn, lejtőn kimondottan ajánlott 1-be rakni és a kéziféket is behúzni.
Télen több típus kézifék szerkezete hajlamos a befagyásra, ezért télen sík terepen érdemes csak 1-ben hagyni. Ha egyesben van az autó és vontatják (forog a meghajtott kerék), az nagyon rossz. Üresben kell vontatni.
3.
Semmi értelme, amennyit ESETLEG nyernél velük, annyival pont drágábbak. A kutasok érdeke eladni ezeket a benzineket/gázolajakat.
4.
Autótól függ. Személy szerint a riasztómon kívül nem használok semmit. Ha el akarják vinni nem számít mi van benne, rajta. Egy komoly GPS nyomkövető rendszer ér valamit, ha nem túl drága az autóhoz képest.
1. A motorfék a barátod. Egyrészt ahogy írtad spórolsz a fékekkel, viszont a motornak egyáltalán nem árt, sőt, még tán kevesebb kopást és tüzelőanyag fogyasztást is okoz, mint a normál üzem.
2. A kettő eggyütt a legbiztosabb.
3. Alacsonyabb lehet a fogyasztása mondjuk 2 deciel 100 kilométerenként, de drágább is az ára, szóval valószínűleg kedvezőben nem fogsz kijönni belőle.
4. A legbiztosabb módszer a garázs, de minimum védett parkoló.
A lopásvédelemhez szólnék hozzá.
Minden kis kütyünél többet ér egy rejtett kapcsoló,amely a motor áramellátását hivatott megakadályozni.
Az én kocsimat már kétszer próbálták meg elvinni,legutóbb a dél-pesti kórház elől.
Szépen gyújtásra is tette azáltal hogy szátbarmolta a gyújtáskapcsolót,gondolom az önindító is forgott már mint az őrült.
Csakhát a motor ugye nem kelt életre...
1. A motorfék az nagyon hasznos, de úgy, hogy elveszed az adott sebességben a gázt, és az alapjárat közelében kuplung és utána fék is. Nem jó a visszaváltogatás, mert ölöd a kuplungot és a váltót, több a kár mint a spórolás.
2. Legtöbbször csak 1-ben hagyom az autót. Nem, nem fogja elvontatni senki.
3. Kevesebbet eszik az autó a jobb benzinből azonos gázpedálállásnál is. Ha anyagilag ugyanott vagy, mint az olcsóbb benzinnel, gondolj arra, hogy nemhiába eszik kevesebbet a drágábbikból, hiszen igy a motort is kiméled.
4. Ehhez nem tudok hozzászólni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!