Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Benzines autónak nincs nyomaté...

Benzines autónak nincs nyomatéka? Mivan?

Figyelt kérdés

a bátyám beszél mindig erről a barátaival, és már teljesen összezavart. Mindenki azt mondja, a benzines autó jobbak, nem kell annyit költeni rá, stb. Ehhez képest mégis mások dicsérik a dízeles kocsikat, hogy milyen "nyomatékosak", mekkora élmény vezetni, stb.

Akkor egy benzines autót nem élvezet vezetni? Nincs benne elég nyomaték? Vagy hogy van ez?

Örülnék ha valaki leírná, köszönöm.



2014. okt. 15. 19:40
1 2
 1/14 anonim válasza:
75%

a benzinesben is van csak kevesebb,de cserébe többet pörög..

de van a benzinesbe is ha kell,csak magyarországon kialakult egyfajta:

TDI (dieselesek) -sek szivatják a Hondásokat,akiknek benzinesük van.a BMW-sek meg mind a kettőt,így mindenki szid mindenkit..

szerintem egy benzineset nagyobb élvezet,mikor pörgeted rendesen,mint hogy pörögjön 2-3 ezernél és csak a füstöt lásd magad mögött..

bár arra én is kíváncsi lennék hogy ha ennyire jó a diesel és annyi nyomatéka van,akkor a Rallyba miért használnak annyi benzinest,valamint akkor a Forma 1-ben miért nem diesel motorok vannak ha annyira megbízhatók..

2014. okt. 15. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
96%

Más a motorkarakterisztika, a konstrukciós kialakítások különbözősége miatt. A dízelek alacsony fordulaton nyomatékosak, a nyomatékcsúcs már ott elérhető. Ezzel szemben a benzinesek csak nagyobb fordulatszámon érnek oda az ideális nyomatéktartományba, ott ugyanúgy van erejük. Magyarul pörgetni kell őket. Ebből következik, hogy többet esznek.


Megjegyzem, érdemes elkülöníteni a szívó benzin és dízel motorokat a turbós benzin és dízel motoroktól. Dízelből is csak a turbós igazán nyomatékos, a sima szívó dízel (ami ma már nem is létezik új kocsikban) jócskán gyengébb. A benzineseknél is bejöttek mostanában a turbós, kis ccm-es motorok. Ezeknél is az a cél, hogy a nyomatékgörbét változtassák pozitív irányba (no meg a károsanyag kibocsátást), és minél kisebb fordulaton elérhető legyen a nyomaték maximum.

2014. okt. 15. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
53%
turbodieselt kellemesebb vezetni
2014. okt. 15. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:
magyarán, ha egy dízelesnek odalépsz, akkor könnyebben gyorsul, mint egy benzines. De ha egy benzines-turbós autónak lépsz oda, akkor annak is nagyobb a nyomatéka, jól értelmezem?
2014. okt. 15. 20:47
 5/14 anonim ***** válasza:
egyebkent vannak sikeres dizeles versenyeutok,ha nem is rally de pl le-mans (audi r10) wtcc (seat leon tdi)...
2014. okt. 15. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
Egy szívó benzines motor kisebb nyomatékot tud leadni mint egy turbós dízel, ezért közvetlenül nem is érdemes összehasonlítani a kettőt. Az hogy a 0-100-as gyorsulásban nincs lényeges különbség két azonos teljesítményű TD és szivó benzines között, az egyrészt abból adódik hogy azonos teljesítmény adnak le maximálisan a motorok és a váltóik áttétele is más, a pörgősebb benzineshez rövidebb áttételt lehet alkalmazni, ami növeli az útra juttatható nyomatékot ami végső soron az autó mozgásáért felelős. Nem a nyomatékok érdekesek itt igazából hanem a mindenkori leadott teljesítmény. A teljesítmény és a nyomaték egyébként szorosan összefüggő fogalmak, a (pillanatnyilag leadott) nyomatékot megszorozzuk a fordulatszámmal és 2*Pí(3,14)-vel és megkapjuk a (pillanatnyilag leadott) teljesítményt. Jellemzően a maximális teljesítményét nagyobb fordulatszámon adja le a szívó benzinmotor ezért igényli a pörgetést, míg a turbódízel az nem, ez sokak számára kényelmesebbé, egyszerűbbé teszi a vezetést, gazdaságosságuk mellett ezért kedveltek széles körben a (turbó)dízelek.
2014. okt. 15. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
0%
Üzenem a bátyádnak, és a hármagulfos haverjainak, hogy a benzinesből hiányzó nyomaték, nem a hármagulfba van.....
2014. okt. 15. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
Igazából arról van itt szó, hogy mindenkinek más tetszik. Egyszerűen mai napig nincsenek ésszerű magyarázatok egyik és másik mellett.
2014. okt. 15. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
Azért egy jól forgatható benzinest pl sor6 bmw mindig nagyobb élvezet lesz vezetni mint egy dieselt. Nekem ugyan chipes tdi-m van mert sokat autópályázok, és tényleg nem rossz mikor hátbarúg a nyomaték de egy élményautó legyen valami relatíve nagyobb benzines. A tdi-k azért vannak felkapva tuningkörökben mert viszonylag kevés pénzből elég jó teljesítmény hozható ki belőlük, alacsony fogyasztás mellett.
2014. okt. 16. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

Nincs.


www.gyakorikerdesek.hu/tudomanyok__egyeb-kerdesek__6193812-angol-tudosok-megallapitottak-hogy-a-titanic-a-mai-napig-nagyobb-nyomatekot-tud-

2014. okt. 16. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!