a bátyám beszél mindig erről a barátaival, és már teljesen összezavart. Mindenki azt mondja, a benzines autó jobbak, nem kell annyit költeni rá, stb. Ehhez képest mégis mások dicsérik a dízeles kocsikat, hogy milyen "nyomatékosak", mekkora élmény vezetni, stb.
Akkor egy benzines autót nem élvezet vezetni? Nincs benne elég nyomaték? Vagy hogy van ez?
a benzinesben is van csak kevesebb,de cserébe többet pörög..
de van a benzinesbe is ha kell,csak magyarországon kialakult egyfajta:
TDI (dieselesek) -sek szivatják a Hondásokat,akiknek benzinesük van.a BMW-sek meg mind a kettőt,így mindenki szid mindenkit..
szerintem egy benzineset nagyobb élvezet,mikor pörgeted rendesen,mint hogy pörögjön 2-3 ezernél és csak a füstöt lásd magad mögött..
bár arra én is kíváncsi lennék hogy ha ennyire jó a diesel és annyi nyomatéka van,akkor a Rallyba miért használnak annyi benzinest,valamint akkor a Forma 1-ben miért nem diesel motorok vannak ha annyira megbízhatók..
2014. okt. 15. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
2/14 anonim válasza:
Más a motorkarakterisztika, a konstrukciós kialakítások különbözősége miatt. A dízelek alacsony fordulaton nyomatékosak, a nyomatékcsúcs már ott elérhető. Ezzel szemben a benzinesek csak nagyobb fordulatszámon érnek oda az ideális nyomatéktartományba, ott ugyanúgy van erejük. Magyarul pörgetni kell őket. Ebből következik, hogy többet esznek.
Megjegyzem, érdemes elkülöníteni a szívó benzin és dízel motorokat a turbós benzin és dízel motoroktól. Dízelből is csak a turbós igazán nyomatékos, a sima szívó dízel (ami ma már nem is létezik új kocsikban) jócskán gyengébb. A benzineseknél is bejöttek mostanában a turbós, kis ccm-es motorok. Ezeknél is az a cél, hogy a nyomatékgörbét változtassák pozitív irányba (no meg a károsanyag kibocsátást), és minél kisebb fordulaton elérhető legyen a nyomaték maximum.
2014. okt. 15. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
3/14 anonim válasza:
turbodieselt kellemesebb vezetni
2014. okt. 15. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
4/14 A kérdező kommentje:
magyarán, ha egy dízelesnek odalépsz, akkor könnyebben gyorsul, mint egy benzines. De ha egy benzines-turbós autónak lépsz oda, akkor annak is nagyobb a nyomatéka, jól értelmezem?
2014. okt. 15. 20:47
5/14 anonim válasza:
egyebkent vannak sikeres dizeles versenyeutok,ha nem is rally de pl le-mans (audi r10) wtcc (seat leon tdi)...
2014. okt. 15. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
6/14 anonim válasza:
Egy szívó benzines motor kisebb nyomatékot tud leadni mint egy turbós dízel, ezért közvetlenül nem is érdemes összehasonlítani a kettőt. Az hogy a 0-100-as gyorsulásban nincs lényeges különbség két azonos teljesítményű TD és szivó benzines között, az egyrészt abból adódik hogy azonos teljesítmény adnak le maximálisan a motorok és a váltóik áttétele is más, a pörgősebb benzineshez rövidebb áttételt lehet alkalmazni, ami növeli az útra juttatható nyomatékot ami végső soron az autó mozgásáért felelős. Nem a nyomatékok érdekesek itt igazából hanem a mindenkori leadott teljesítmény. A teljesítmény és a nyomaték egyébként szorosan összefüggő fogalmak, a (pillanatnyilag leadott) nyomatékot megszorozzuk a fordulatszámmal és 2*Pí(3,14)-vel és megkapjuk a (pillanatnyilag leadott) teljesítményt. Jellemzően a maximális teljesítményét nagyobb fordulatszámon adja le a szívó benzinmotor ezért igényli a pörgetést, míg a turbódízel az nem, ez sokak számára kényelmesebbé, egyszerűbbé teszi a vezetést, gazdaságosságuk mellett ezért kedveltek széles körben a (turbó)dízelek.
2014. okt. 15. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
7/14 anonim válasza:
Üzenem a bátyádnak, és a hármagulfos haverjainak, hogy a benzinesből hiányzó nyomaték, nem a hármagulfba van.....
2014. okt. 15. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
8/14 anonim válasza:
Igazából arról van itt szó, hogy mindenkinek más tetszik. Egyszerűen mai napig nincsenek ésszerű magyarázatok egyik és másik mellett.
2014. okt. 15. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
9/14 anonim válasza:
Azért egy jól forgatható benzinest pl sor6 bmw mindig nagyobb élvezet lesz vezetni mint egy dieselt. Nekem ugyan chipes tdi-m van mert sokat autópályázok, és tényleg nem rossz mikor hátbarúg a nyomaték de egy élményautó legyen valami relatíve nagyobb benzines. A tdi-k azért vannak felkapva tuningkörökben mert viszonylag kevés pénzből elég jó teljesítmény hozható ki belőlük, alacsony fogyasztás mellett.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!