Szerintetek jó vétel lenne?
Nem igazán értek hozzá. A párom gyűjt autóra, eddig 600 ezer van rá, de már nagyon szeretne egyet, én pedig múlt hónapban kaptam egy kis ösztöndíjat, úgy gondoltam, kipótolnám, úgyis nemsoká itt a szülinapja. :) (Meg ő is segített nekem a lakásvásárlásnál, most viszonozhatnám.)
Nézegettünk már együtt autókat, elmondta nagyjából, hogy mit szeretne, többé-kevésbé fel is fogtam. :D Szerintem tetszene neki ez az autó, de nem is erre az autóra gondolok konkrétan, hogy megfelel-e, mert nyilván ő dönti el majd, hogy milyet vesz. Csak azt szeretném tudni, hogy 800 ezerből tud-e venni egy olyan autót, ami megéri neki? Ő egymillióban gondolkozott, mikor legutóbb beszéltünk róla, de én most csak 200-zal tudnék hozzájárulni ehhez... Csak ha egymillióért lehet kapni sokkal jobbat, akkor még nem hozom fel neki, hogy beleadnék. :)
Légyszi, csak olyanok írjanak, akik tényleg értenek hozzá!





Puntot ingyen sem!
A Fiatokról nem sok jót mondanak, ez nem véletlen! A francia és olaszautó utálatnak van alapja, hiába írják páran hogy nincs velük semmi gond.
A családban a nagyfateromnak van 1 Puntoja (egyel régebbi). Keveset eszik, szereti, de rendszeresen felvillan a motorhibakód és a szerelők laptoppal sem tudják kimáguskodni hogy mibaja lehet, többen feladták már.
Nem tudom hogy a párodnak milyen kategória kellene. Mekkora méret? Benzin/dízel (bár a Punto benzines) meg ilyen apróságok.
Én ennyiért benzines japánt vennék. Nagyon megbízható, alapesetben drága alkatrésszel bár utánajárással sok spórolható. Érdemes odafigyelni rá, hogy még eredeti japán legyen, a Nissan pl 2000ben össszebratyizott a Renault-val, ami a Renault-k minőségén javított (sokat Nissan motorral gyártanak), de a közös alkatrészbeszerzés miatt a Nissan minősége nagyot zuhant, így mindkettő átlagos lett.
Természetesen a többi japán sem az igazi már, semminek sem tesz jót a túl bonyolult elektronika, ami persze jó drága is, no meg az alkatrészeket nagy egységenként kell cserélni, nem csak szerelsz/kis egységet cserélsz.
Szóval én 600 fölött csak akkor vennék autót ha tele lennék pénzzel!
japán benzinesek: Almera, Primera (max 2000-ig), Galant, Accord, Corolla, Avensis.
A dízeleket nem szeretem, de el kell ismerni, hogy a világ legjobb motorja a német 1.9TD. Az újabb PD elemre sokat panaszkodtak, de itt is az alkatrésszel volt a gond. Többféle gyártó PD elemét tették bele, abból az egyikkel van csak baj, a többit nyugodtan lehet venni (neten utána tudsz járni hogy melyik a rossz motorkód alapján).
A sima 1.9TDI örök, de kevesebb a paci, a PDTDI-ben több a paci, de már jöhetnek elektronikai problémák (5perc laptopos szerelés 10ezer ft), de még így is megéri!
Jóformán mindegy milyen kasztni van rajta, az Audi, VW általánosságban drágább (és németebb), míg a Skoda, Seat olcsóbb, félnémet.
Mind anyagminőségre (kárpit, műszerfal), mind összeszerelésre a félnémet gagyibb (mert olcsóbb), de megbízható és megéri az árát.
Aminek picit magasabb az ára az indokoltnál: Seat Leon! De maradjunk annyiba, hogy nagyon szép, minden pénzt megér az a forma!





Miért ne tudna venni 800.000-ért?
Ebben az árkategóriában már általános probléma az, hogy kifejezetten jót nem tudsz venni, csak kevésbé rosszat. Csatlakozva az előttem szólóhoz; az ilyen korú és árkategóriába tartozó olasz/francia autóktól én óvakodnék, a hasonló korú dízelektől is (függetlenül a gyártmányától). A nagyobb köbös blokkok - bár magasabbak a költségeik, de - strapabíróbbak, várhatóan kevésbé lesz kihajtva mint egy kisebb (ebben a korban a kevés kilóméter nagyon gyanús...).
A párod helyében 600.000/800.000ért vennék (szigorúan benzineset) és 200.000t meghagynék a kisebb-nagyobb javításokra (mert úgyis lesz baja). Nem gondolom, hogy szignifikánsan jobb autót kaphatsz 1 millióért mint 800.000ért.





A Puntoról én sem sok jót hallottam, népítéletben több esetben olvastam spontán leállásokról, kormányszervo hibáról. Mi épp most kerestünk autót 1 millióig anyámnak. A kereskedésekben 1 db vállalható autót nem találtunk, pedig 10-15-öt megjártunk (Szfvár, Tatabánya). Többnyire kritikán aluli, tekert órás, romból összerakott, szétrohadt, füstölő, csörömpölő szemetek voltak. Szeretem a német autókat, de ahogy tapasztaltam, ezek VW konszernnél elfelejtettek normális benzinmotort gyártani a 2000-es évek elejére. Az egyik hengerfejes volt, a másik kerepelt, a harmadik füstölt, stb. A japánoknak mindnek szépen, csendben, füstmentesen járt a motorja, de többnyire hervadt volt a karosszéria, vagy már nem tiszta japán volt, és a francia jövevényalkatrész volt fos (Renault váltó a Carismában).
Végül úgy érzem jól választottunk, japán motor, megfizethető alkatrészek: Suzuki Ignis 1.5 GS magánszemélytől. Vigyázat, 1.3-ast nem szabad venni, szériahibás a váltója, ahogy az ezzel a motorral szerelt Wagon R-eknek és gömbölyű Swifteknek is. Az Ignis futóműve nem túl kényelmes, de strapabíró, és a magas hasmagasság jól jöhet padkára parkolásnál vagy földúton. A belseje kicsit zörgős, de a magassága miatt kényelmes a ki- és beszállás, 4 légzsák van benne, klíma, CD lejátszó, és működik is minden. A fogyasztását még nem mértük, az előző tulaj szerint 6-7 liter. A 1.5-ös motor nagyon tetszik, a 2.8-asból átülve sem érzem szenvedésnek a közlekedést. Kellemesen húz már alul is, szeret pörögni is. Ha csak egy olcsón fenntartható autóra vágysz, akkor szerintem jó vétel. Nem ebben fogod lefosni a bokád a vezetési élménytől, de oda fogsz érni vele A-ból B-be.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!