Szerintetek mennyire jó autó egy 2006-os 3-as BMW? Melyik motor a legideálisabb választás hozzá, mikre kell figyelni vásárláskor?
Én mostanában nézegettem őket, és a E46 330Ci tűnik a befutónak, aminek 2006 az utolsó éve, amikor még gyártották. Ezen kivül én németországból hozatom be, ismerős szerelővel és nem a kupac legaljáról válogatva. E90 sem tűnik rossznak, de én jobban bizom egy facelift és javitott gyártástechnológiájú autóban, mint egy első modellév legelejéről származóban.
Viszont nagyon nem ajánlom első autónak, meg ha épp hogy ki tudod fizetni de fenntartani nem marad pénz.
Nekem világ életemben SAABom volt, tehát megszoktam a magas fogyasztást és láttam már olyat, amikor a pár éves autónál közli a szerelő, hogy na ez 400000 forint lesz, vagy nem gurul innen ki az autó.
Ezen kivül kb 8000km-t megyek egy évben, mert a belvárosban lakom és dolgozom, metróval nincs 15 perc a kettő.
Eredetileg nagyon nem akartam BMWt, de nem tetszenek az új euro6 papiron erős, de nem megy sehogy tipusú kocsik, viszont valami 200ló és környéke de még ma is civilizáltnak tűnő kinézet, hamár nem turbo akkor 6 henger ... kizárásos alapon maradt ez.
Ha az E90-re gondolsz, azt én se venném már meg az első évjáratokból. Az említett 320i vs 320d tesztben is E90 volt mind a kettő. A 320i nem annyival rosszabb, hogy ne lenne érdemes megvenni, megy az is megfelelően.
A 320d megbízható, de a 320i még megbízhatóbb.
Vásárláskor az általános dolgokra kell figyelni, amire más autónál is. Első körben arra kell szűrni, hogy a legolcsóbbakat kihagyod. Azok a törött, hulladék, bontandó, vagy teljesen lehasznált kategóriát képviselik (ezeket legtöbb esetben külföldről hozták be hogy eladják). A legolcsóbbhoz képest minimum félmillió forintnyi összeggel feljebb indulj és nézegesd meg azokat, amik a hirdetés alapján bejönnek. Utána menj el és nézd meg, próbálj ki, csekkolj le mindent, a fűtéstől, a klímától a futóműig, motorig. Nézd meg a kasznit is, ha kifogástalan, akkor az is kicsit gyanús, mert apróbb használati nyomok, karcolások kőfelverődések minden autón vannak, ha ezek hiányoznak, akkor esélyes, hogy újra volt fényezve. Ekkor jöhet a festékvastagságmérő (ezt a szervizekben állapotfelméréskor úgyis elvégzik). Ha így is jónak tűnik, vidd el egy szervizbe, átnézetni, ott jó eséllyel megmondják, hogy reális-e a bevallott futásteljesítmény (ha nem, akkor megsaccolják, mennyit mehetett már), és kiderül, van-e valami nagy probléma. Próbálj utánaérdeklődni a múltjának is.
Vannak olyanok, akiknek 5 évnél régebbi autó már ciki. Ők a felső tízezerbe tartoznak.
Ha közéjük tartozna a kérdező, akkor nem 2006-os autót venne, ami már most 8 éves, pár hónap múlva meg 9 lesz. Ennek fényében a ciki szó elég vicces.
Szerintem az E46-os széria szebb, mint a Bangle féle E90-es, az utána következő F30 megint szép, de ez egyéni ízlés kérdése.
De ha már a cikiről volt szó, tényleg mindegy, melyik szériát veszi valaki, mert az csak azt tükrözi, neki melyik korszak autói tetszettek. Inkább az a ciki, ha valaki egy bizonyos szériából megveszi a legolcsóbbat, legtöbbet futottat, leglelakottabbat, csakhogy neki is legyen. Két egymás mellé parkolt ugyanolyan autó között is nagy különbségek vannak, ha az egyik egy megkímélt, keveset futott, a másik pedig egy agyonhasznált, 1 millió kilométeres lestrapált.
Nem baj, ha 8-9-10 éves BMW-t veszel, csak ne legyen trágyadomb állapotú, mert az a ciki.
Az E90-esben tényleg már csak 4 hengeres a 320i.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!