BKV-s Volvo 7700-asnál reális ez a fogyasztás, és mért csinálja ezt a fényszóróval?
58 l/100km.
Megállásnál a fényszóró automatikusan átvált csak helyzetjelzőre, majd induláskor felkapcsol. Ezt mért csinálja? Mért jó így? A műszerfalon világított sárgán a "Check" felirat és egy piros (talán a töltés?) ikon. Ennek lehetett hozzá köze?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Gondolom elcsesződött a generátor, vagy az aksi csereérett már. BKV-s buszoknál gyakori, hogy szar állapotban vannak. Láttam én már olyat is, hogy hátul semmi világítása nem volt a trolinak. Rendőrautó ment mögötte, a troli megállt a megállóban, a rendőr kikerülte azt annyi. Elől volt világítása. Az én autómmal lenne ugyanilyen, azonnal megállítanának bírságolni. Undorító ez az egész. Mikor BKV-val jártam nagyon sokszor láttam olyat, hogy a sofőr idegeskedik a busz szar állapota miatt a fülkében. Volt amelyik tiszta erejéből csapkodta is a műszerfalat meg káromkodott. Rengeteg alkalommal robbant is le alattam BKV jármű. Fos az egész.
vitézy kisköcsög meg tarlóst szidja, olvasható az indexen. Igenám, de a kis köcsög vitézy dávidka tudta jól h szar az állapot, de azért mindig felvette a milliós fizetést h verném a szájába a fszomat.
És a fogyasztás?
Első látásra nekem soknak tűnt. De végül belegondolva, folyton fékez, elindul és egy 1,3 tonnás autó is elfogyaszt egyenletes haladással 5,8 litert. Úgyhogy ha úgy vesszük nem olyan sok.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igen, ennyit fogyaszt. Két ok miatt:
- az egyik, hogy a BKV alulmotorizáltan vette ezeket, pedig a Volvo majdnem könyörgött, hogy ne a legkisebb motorral rendeljék... de de, majd mi azt tudjuk. Láss csodát, többet eszik, mint egy Ik280 :D
-a második, az a használat módjából adódik. Ezek a haszonjárművek akkor fogyasztanak "jól" ha folyamatosan egy tempóban mennek. Ahogy nő a megállások, gyorsítások száma, úgy nő a fogyasztás. Ez a busz egy hosszabb áttételezésű váltóval és híddal tartós autópályázásnál enne vagy 25 litert, viszont ez megáll átlagban kétszer egy kilométeren... :D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Minek csinálják kicsi motorral? Mert vannak olyan feladatközök, ahova az is elég. Gyorsjáratú helyközire, reptéri busznak, n+1 felhasználási terület van, ahova megfelel az is.
A gyártó meg azzal gyártja le, amivel megrendelik. Azért a BKV járműbeszerzési osztályán csak hozzáértők ülnek, nem ?
Ha én, mint félig laikus belátom azt, hogy ha egy 22 tonnás 250 lóerős Ik280 klíma nélkül fogyaszt 58 litert, akkor egy közel 30 tonnás ~275 lovas Volvo busz b**zom nagy klímával, ami nyáron elvesz a motortól szerintem egy 20-40 lovat, az nem fog kevesebbet fogyasztani...
Ugyanez megfigyelhető a többi haszonjárműnél, pl kamionoknál is. Egy normál nyergesvontatóhoz a motorpaletta általában 360-650 lóerő közötti erőforrásokból áll. Nem kényszeríti senki a fuvarozót, hogy 410 lovas erőforrással szerelt vontatót vegyen arra a feladatra, amire mások 500 lovasat vesznek, mégis megveszik :D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Jah így már értem. Köszönöm a felvilágosítást!
Akkor ugyanaz van mint a kocsiknál. Csak ott eszembe nem jutna hülyének nézni a gyártót, hogy egy kis autóba belerak szaros ezres, meg ezerkettes motort, mert ezekkel városi cirkálókat céloznak meg. Csak hát ott is van, hogy megveszik sokan mindenes kocsinak azt agyonpörgetik és csodálkoznak h miért fogyaszt sokat, meg miért szar az élettartam. A nagyobb motor sokkal könnyebben mozgatja a kasznit. Azt hittem buszoknál azért durvább, Hogy tényleg a gyártó baromsága kicsi motort rakni ekkora járműbe. Dehát így már tényleg más. Sokféle a felhasználási terület, igazad van.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azzal a motorral rendelni kb akkora ökörség volt, mint egy 30-35 fokos nyárral bíró országba, nyitható ablak és klíma nélküli 80 méteres villamost venni... :D
Tudtak a BKVnál a srácok :D
"De ez gyári adat?"
Nem ez konkrét mért adat, Budapesten üzem közben egy hétköznap délutánon.
Köszi a válaszokat.
Fényszóróval kapcsolatban valakinek van valami ötlete, hogy ennek normálisan is így kéne működnie? Tehát amint nincs sebességjel, egyből helyzetjelzőre kapcsol, indulásnál meg magától átvált tompítottra.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ilyen fényszórós feature-ről még nem hallottam, lehet ez valami hibának a következménye vagy passzolom.
Sima megállásnál is lekapcsol, vagy csak azoknál a megállásoknál, ahol van "térdepelés" és ajtónyitás?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!