Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » BKV-s Volvo 7700-asnál reális...

BKV-s Volvo 7700-asnál reális ez a fogyasztás, és mért csinálja ezt a fényszóróval?

Figyelt kérdés

58 l/100km.

Megállásnál a fényszóró automatikusan átvált csak helyzetjelzőre, majd induláskor felkapcsol. Ezt mért csinálja? Mért jó így? A műszerfalon világított sárgán a "Check" felirat és egy piros (talán a töltés?) ikon. Ennek lehetett hozzá köze?


2014. okt. 9. 11:09
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
64%

Gondolom elcsesződött a generátor, vagy az aksi csereérett már. BKV-s buszoknál gyakori, hogy szar állapotban vannak. Láttam én már olyat is, hogy hátul semmi világítása nem volt a trolinak. Rendőrautó ment mögötte, a troli megállt a megállóban, a rendőr kikerülte azt annyi. Elől volt világítása. Az én autómmal lenne ugyanilyen, azonnal megállítanának bírságolni. Undorító ez az egész. Mikor BKV-val jártam nagyon sokszor láttam olyat, hogy a sofőr idegeskedik a busz szar állapota miatt a fülkében. Volt amelyik tiszta erejéből csapkodta is a műszerfalat meg káromkodott. Rengeteg alkalommal robbant is le alattam BKV jármű. Fos az egész.


vitézy kisköcsög meg tarlóst szidja, olvasható az indexen. Igenám, de a kis köcsög vitézy dávidka tudta jól h szar az állapot, de azért mindig felvette a milliós fizetést h verném a szájába a fszomat.

2014. okt. 9. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:

És a fogyasztás?

Első látásra nekem soknak tűnt. De végül belegondolva, folyton fékez, elindul és egy 1,3 tonnás autó is elfogyaszt egyenletes haladással 5,8 litert. Úgyhogy ha úgy vesszük nem olyan sok.

2014. okt. 9. 16:16
 3/11 anonim ***** válasza:
De ez gyári adat? Persze, fogyaszthat ennyit, hát jó nehéz busz, hiába dízel. De biztos még ennél is többet fogyaszt, mivel ugyebár nemigen vannak szervizelve ezek. Ez is befolyásolja elég jelentősen.
2014. okt. 9. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Igen, ennyit fogyaszt. Két ok miatt:

- az egyik, hogy a BKV alulmotorizáltan vette ezeket, pedig a Volvo majdnem könyörgött, hogy ne a legkisebb motorral rendeljék... de de, majd mi azt tudjuk. Láss csodát, többet eszik, mint egy Ik280 :D

-a második, az a használat módjából adódik. Ezek a haszonjárművek akkor fogyasztanak "jól" ha folyamatosan egy tempóban mennek. Ahogy nő a megállások, gyorsítások száma, úgy nő a fogyasztás. Ez a busz egy hosszabb áttételezésű váltóval és híddal tartós autópályázásnál enne vagy 25 litert, viszont ez megáll átlagban kétszer egy kilométeren... :D

2014. okt. 9. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
De akkor a Volvo-nál is hülyék, hogy minek csinálják olyan kicsi motorral. Aztán ott nyalnak, hogy ne a legkissebbel vegyék. Szánalmasak ezek is.
2014. okt. 9. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

Minek csinálják kicsi motorral? Mert vannak olyan feladatközök, ahova az is elég. Gyorsjáratú helyközire, reptéri busznak, n+1 felhasználási terület van, ahova megfelel az is.


A gyártó meg azzal gyártja le, amivel megrendelik. Azért a BKV járműbeszerzési osztályán csak hozzáértők ülnek, nem ?

Ha én, mint félig laikus belátom azt, hogy ha egy 22 tonnás 250 lóerős Ik280 klíma nélkül fogyaszt 58 litert, akkor egy közel 30 tonnás ~275 lovas Volvo busz b**zom nagy klímával, ami nyáron elvesz a motortól szerintem egy 20-40 lovat, az nem fog kevesebbet fogyasztani...


Ugyanez megfigyelhető a többi haszonjárműnél, pl kamionoknál is. Egy normál nyergesvontatóhoz a motorpaletta általában 360-650 lóerő közötti erőforrásokból áll. Nem kényszeríti senki a fuvarozót, hogy 410 lovas erőforrással szerelt vontatót vegyen arra a feladatra, amire mások 500 lovasat vesznek, mégis megveszik :D

2014. okt. 9. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%

Jah így már értem. Köszönöm a felvilágosítást!


Akkor ugyanaz van mint a kocsiknál. Csak ott eszembe nem jutna hülyének nézni a gyártót, hogy egy kis autóba belerak szaros ezres, meg ezerkettes motort, mert ezekkel városi cirkálókat céloznak meg. Csak hát ott is van, hogy megveszik sokan mindenes kocsinak azt agyonpörgetik és csodálkoznak h miért fogyaszt sokat, meg miért szar az élettartam. A nagyobb motor sokkal könnyebben mozgatja a kasznit. Azt hittem buszoknál azért durvább, Hogy tényleg a gyártó baromsága kicsi motort rakni ekkora járműbe. Dehát így már tényleg más. Sokféle a felhasználási terület, igazad van.

2014. okt. 9. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Azzal a motorral rendelni kb akkora ökörség volt, mint egy 30-35 fokos nyárral bíró országba, nyitható ablak és klíma nélküli 80 méteres villamost venni... :D


Tudtak a BKVnál a srácok :D

2014. okt. 9. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

"De ez gyári adat?"


Nem ez konkrét mért adat, Budapesten üzem közben egy hétköznap délutánon.


Köszi a válaszokat.


Fényszóróval kapcsolatban valakinek van valami ötlete, hogy ennek normálisan is így kéne működnie? Tehát amint nincs sebességjel, egyből helyzetjelzőre kapcsol, indulásnál meg magától átvált tompítottra.

2014. okt. 10. 08:52
 10/11 anonim ***** válasza:

Ilyen fényszórós feature-ről még nem hallottam, lehet ez valami hibának a következménye vagy passzolom.


Sima megállásnál is lekapcsol, vagy csak azoknál a megállásoknál, ahol van "térdepelés" és ajtónyitás?

2014. okt. 10. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!