Hátul dobfékes autót lehet tárcsafékessé átalakítani?
Figyelt kérdés
Van egy szeretett bravom. 1,6-os motor van benne egy picit ésszerű tuninggal (semmi hülyegyerek kategória) ezt szeretném átalakíttatni szakemberrel. Elég szépen rendbe van rakva mindenhogy viszont a gyönyörű OZ felnik mögött nagyon csúnyán mutat a dobfék...Szervizbe mondták nekem hogy át lehet alakítani,mivel a fiat bravoból készült hátul tárcsafékes verzió a HGT azaz a 2 literes motorral szerelt. Szerintetek ez tényleg igaz? Az autómon a lámpa sem bravo,hanem a projektoros marea,és vizsgán nem szóltak érte,semmibe nem lehetett belekötni. Természetesen nem akarok új autót nem is érné meg eladni,ebbe szeretnék hátulra egy modernebb féket. Az anyagi része nem érdekel,tisztában vagyok hogy nem 2ft,de nekem megéri. Szerintetek nyugodtan belevághatok az átalakíttatásban vagy kérdezzem meg valami hivatalos helyen?2014. okt. 4. 23:33
1/13 anonim válasza:
Át lehet alakítani. Ha nem lehet összelegózni, akkor kelleni fog a hgt komplett hátsó futóműve. A tárcsafékhez lehet hogy kelleni fog a nagyobb főfékhenger, illetve ha abs-es, akkor azzal is lehet szívni.
2/13 A kérdező kommentje:
Konkrétan a terv az hogy egy HGT bontódik. Az első hátsó féket kapná meg az 1,6-os bravo. Természetesen új fékcsövekkel tárcsákkal betéttel meg stb. Ahogy illik. Ugye a fékrendszer az nem játék,erősebbé szeretném csak tenni. A kérdésben az a lényeg h vizsgán ebbe bele köthetnek-e...Illetve az hogy ez szabályos-e nem e kell erre engedély..A szerelő azzal érvel hogy ezis Bravo gyári alkatrész ezért nem is nagyon minősül átalakításnak...
2014. okt. 4. 23:41
3/13 anonim válasza:
Vizsgán csak a fékhatást mérik, azt nem nézik mi fékez. Nyugodtan pakold át a HGT tárcsás hátsó futóművet.
4/13 A kérdező kommentje:
John_McClane!
Ezt tapasztalatból mondod vagy esetleg vizsgáztató mondta? :)
2014. okt. 5. 01:18
5/13 anonim válasza:
ha nincs méretbeli eltérés, csak erősebb a fék(úgy értem nem lóg ki sehol a másikhoz képest) akkor menj be a közlekedésfelügyeletre, és fogadóórán kérj tanácsot. ott pontos választ kapsz.
ha a törvényt nézzük, akkor kell engedély rajz, okmánybélyeg, stb..
ez nem amerika, ahol a lényeg, hogy fog-e a fék..az átalakításból nem csinálnak problémát(persze nem a gányamunkára értettem)
a minőségi tuningra.
6/13 anonim válasza:
2.0-s bravohoz valóban létezik hátsó féktárcsa. Ha azonos a hátsó elfüggesztés akkor valószínűleg nem lesz nagy cucc átszerelni.
7/13 szántóvető válasza:
5-ös itt típusazonos alkatrész cseréjéről van szó,nem holmi utángyártott tuningalkatrész beépítéséről.
nyugodtan beépíthető a szóban forgó fékrendszer.
9/13 A kérdező kommentje:
Így van,nem egy utángyártott tuning alkatrészről van szó,hanem oda kitalált gyári fék,csak éppen nem dob hanem tárcsa. Utolsó, van értelme, hiszen egy 100km/h-ról ha vészfékezel elöl kis tömör tárcsával hátul dobbal,vagy fékezel elöl nagy hűtött tárcsával hátul tömör tárcsával, bizony a fékutat méterekben lehet mérni. Pontosan nem tudom mennyit,valószínüleg csak pár métert 6-8 kb, de ha belegondolsz az már annyira pont elég hogy ne menjek bele egy másik autóba...Az hogy esztétikusabban mutat a felni mögött az meg hab a tortán. Az egész 'műtét' lényege csak annyi lenne hogy az autó fékrendszere egy jobban adagolható,biztonságosabb erősebb és fejlettebb technika legyen.
2014. okt. 5. 12:15
10/13 anonim válasza:
Vészfékezésnél az első féken van az erő 90%-a kb. Ha a jobb fékerő a cél akkor arra fókuszálj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!