Burnout mennyire gyilkolja a kocsit?
Nézegetem Youtube-on, hogy a 20-22 éves E36-okat padlózzák álló helyzetben, gumiégetés miatt, és simán bírják...
Ennyire jó konstrukciók? Ha én megpróbálnám, lehet elszállna egy difi vagy valami :D
Ki mennyire szokott írkálni a gumival az aszfaltra? :)
Honnan tudod te azt, hogy simán bírják? Abból, hogy nem esik szét a video alatt? :D
Ha megnézed a magyar E36 parkot, 80%-a szétbarmolt, elhanyagolt bontószökevény, ami lehet, hogy 50 ezerrel ezelőtt látott utoljára friss olajat, és a létező összes hibajelzés aktív benne. Nagyon ritka a jó állapotú E36, de külföldön sem sokkal jobb a helyzet, sajnos a 18-25 éves tulajok kezei között nagyon gyorsan pusztul a géppark, de egy igazán jó karban lévő 23-25-28i nagyjából a duplájába kerül egy szétdöntött 4 hengeresnek... :D
Hát a Magyar az nem bírná.
A sok hülyegyerek nem véletlenül vett/vesz BMW-t ami olcsó és hátul kapar.
Én is szidom őket meg a tekerős neppereket, mert egy normális e46-ot nem lehet találni 1,5 milláért.
Nekem is E36 van, 318i.
Megvettem, az olajokat lecseréltem (motorolaj, difi, váltó, szervó), olaj-levegőszűrő csere, hűtővizet is cseréltem.
Vezérműtengely csattogott, azt is kapott újat.
Motorját két szerelővel is átnézettem.
Elvittem futómű állításra, fater pedig kasztnis és fényező, folyamatban van a lakatolás, de már egy rozsda petty sincs rajta.
Új gumikat kapott, féktárcsákat, és fékbetéteket. Fékhatás mérésre is elvittük egy hete, minden rendben van. Normálisan be lett vasalva mind a négy keréknél.
Össz vissz jópár tízezresbe benne van már, de így legalább jó állapotú. Szóval nem mindegyik van szarnakhajtva.
A kérdést azért tettem fel, mert hamarosan jön a BMW találkozó, és életemben először mennék ilyesmire.
Arra gondoltam, hogy 3-4 kört leírnék, persze nem tiltáson, és 20-25 másodperc burnout... Csak arra voltam kíváncsi mekkora mértékben károsodik a motor, difi, váltó hármas.
Ha nincs sperr diffid, akkor sok értelme nincs, mert el fogod forgatni a belső kereked. Ha egyhelyben füstölteted, akkor közben nyomni kell a féket, gondolom annak a hátsófék nem örül annyira. Láttam olyan, bár elsőkerekes autóban, hogy csak egy oldal pörgött el, és a nem sperr diffiben széthullottak a bolygókerekek, mert azok nem nagy fordulatszámra van kitalálva.
Egyébként mi lehet? Ha nem jó a viszkód vagy az elektromos ventid, vagy egyéb nyűgje van a hűtésnek, akkor megfőzheted, mert nincs menetszél, ami hűtse. A vízhőfokmérőt figyeld, nem kúszik-e fel. Ha a kuplungod már nem az igazi, akkor lehet, hogy a gumi helyett az fog füstölni. :) Ha a Hardy-tárcsád öreg, esetleg elszakadhat.
Mondjuk tavaly Miskolcotapolcán valami nagyon szétszállt egy srácnak, mert felszórta a placcot olajjal és váltó- vagy kuplung alkatrészekkel. :) Én elég ritkán csinálok ilyet az enyémmel, de eddig még soha nem volt belőle baja. Helyben égetést én soha nem csinálok, inkább a körforgalmakban, kanyarokban próbálkozok keresztben menni.
Új gumikat azt biztos, hogy vehetsz majd... 2 ameddig van "terhelés" a kocsin addig lehet pörgettetni de nem erre gondolok: https://www.youtube.com/watch?v=unwujSVpZwA
Egyszeri alkalmon elmegy de ne 1 percig égesd a kocsi kerekeit. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!