Ha csak 2 db téli gumid lenne, hátsókerék hajtású autónál hova raknád fel?
Pár hozzászóló jól leírta, miért jobb előre rakni. De a 8-as érvelésével nehéz szembeszállni. :)
Egyébként én is azt mondom, vegyél még két téli gumit, ne légy fillérb*szó.
9-es vagyok
Nem én találtam ki, a szakértők is igy mondják.
Elmondom röviden én is: azért kell a jobb gumit (esetünkben a téli gumit) hátra szerelni bármilyen autón, mert csúszós úton mindig az autó hátulja tör ki először. Tehát a hátsó gumik nagyon jól kell tapadjanak, hogy ne érjen meglepetés.
Persze más tészta, hogy előre is fontos a jó gumi, a kormányzás miatt, de akkor is a jó gumik mindig hátulra mennek, a tévhittel ellentétben.
Én is saját tapasztalat alapján előre tenném, bár nekem csak elsőkerekes autóim voltak eddig (nem is tervezek hátsókerék-meghajtásút venni). Sok telet végignyomtam nyári gumikkal, sokat elöl télivel hátul nyárival, az utóbbi 5 évben már benőtt a fejem lágya, és mind a 4 kerékre télit teszek ha eljön a szezonja. Amikor mind a 4 gumi nyári volt, akkor csak ökörködni lehetett az utakon, meg csúszkálni padkától padkáig, közlekedni nem. Irányíthatatlan volt az autó, egy kis jégbordától is ment mindenfelé az orra csak egyenesen nem. Poénnak jó volt, bár hamar unalmas lett, hogy mindig mindenfelé megy az autó teljesen véletlenszerű szögekben, csak épp arra a legritkább esetben amerre én akarom, vagy kéne neki.
Aztán végre volt pénzem téli gumira is, vettem egy komplett garnitúrát. De hogy ne használódjon el olyan hamar, csak előre tettem fel kettőt, hogy legalább kormányozni lehessen normálisan :D (Tudom, fillérbaxás, de 22 évesen kit érdekel? :D) Na eljött a seggsergetős kánaán, nem volt olyan kanyar, amit ne derékszögben vettem volna. Már azon is gondolkodtam, hogy fel kéne szerelni egy-egy plusz refit is a hátsó ajtók közepére, hogy éjjel legalább lássam is, hová csúszik az autó segge. Megfelelő sebességtartományban még a kézifékhez se kellett hozzányúlni. Jó poén volt, bár veszélyes, de ezt akkor még nem fogtam fel, vagy legalábbis nem foglalkoztam vele. Csak akkor először, mikor az első IFÁ-val találkoztam szembe, és nem rajtam múlt hogy egyben maradt az autó hátsó fele. Na onnantól óvatosabban hajtottam a gépet, de a csuszi ugyanúgy hiányzott az első havaknál :)
Szóval nem érdekel ki mit mond, szerintem kormányzott keréken legyen a jobb gumi, mert saját tapasztalat alapján az, hogy egy kicsivel jobban tudod irányítani a verdát lényegesen fontosabb, mint az, hogy egy kicsivel jobban gyorsuljon a gép. De tényleg az a tuti, ha mind a négy kerék jobban tapad, a nyári gumi télen csak vigéckedésre jó, normális, kulturált közlekedéshez valóban nem árt, ha mind a négy papucs jobban tapad.
ha hatsosod van, vszinu tudod kezelni, telivel is teszi a segget, en elore raktam! mert ha alulkormanyzott mesz a szembe savba, ha a segge indul meg van eselyed, jottem haza ugy h jart a segge mint a szita!
defektes lett a teli, ezert volt 2\2 be!
Köszönöm a válaszokat.
Nem akartam rögtön a kérdés kiírásakor ezzel kezdeni. De sejtettem, hogy fog jönni néhány kioktató, beszólogatós válasz.
Akkor a tisztán látás érdekében: 4 db felnire szerelt 2012-es DOT számú Michelin Alpin A4-es téli gumim van 195/65R15-ös méretben. Az autóm első kerék hajtású. Valaki írta, hogy vegyek benzint, azzal sokra nem mennék, mert gázolajjal üzemel.
Pontosan azért vettem akkoriban ADAC tesztgyőztes prémium gumit, mert rengeteget autózom télen-nyáron, hóban ónos esőben is, mert a munkám miatt muszáj. Évente így is 600-700e Ft-ért tankolok, az autó egyéb költségeit, szervizelésést nem is számolva. Ezt saját zsebből az adózott fizetésemből fizetem. Nem vagyok vállalkozó, nem tudom leírni, semmilyen költségtérítést nem kapok rá. A szett gumi volt nem egész 80.000Ft, amit használok legalább 5 évig. Tehát éves lebontásban még a 20.000Ft-ot sem éri el a költsége. Tehát a 20.000Ft a 700.000-hez nekem képest már nudli! Nem ezen fogok spórolni, a biztonságom többet ér. Ezért is vettem olyan autót, ami alapból 10 légzsákkal szerelt és ezen felül is tele van automatikus biztonsági elektronikákkal, rendszerekkel.
Tehát a kérdésem csupán elméleti jellegű lett volna, hogy ilyen feltételekkel hova jobb felrakni a téli gumit. Mi a fontosabb, az hogy el tudj indulni és kanyarban se törjön ki az autó fara, vagy hogy fékezésnél legyen valamivel jobb a tapadás. Ezen gondolkoztam és nem igazán jutottam dűlőre. Ezért gondoltam, hogy felvetem itt a dolgot és beszélgessünk a témáról.
Ahogy látom itt is hasonló a helyzet, eléggé megoszlanak a vélemények. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!