Igazából nem hülye kérdés! :D
Csak meg kérdeztem!
Nincs értelme már szivódizelről beszélni, mert már autóba nm gyártják, lassan a traktorokba is csak turbódizel van.
Ok, megbizhatóságban jobb a szivó, hiszen kevesebb az alkatrész, nincs drága turbó ugye. De milyen áron? A W124-es Merciben is a 3000-res szivóból kb 110 lóerőt lehetett kihozni?? Tehát nagyon rossz a hatékonysága. Mig nem sokkal később az E Merciben ugyanaz a motor egy szimpla turbóval már 177 lóerőt tudott, minimális fogyasztásnövekedéssel. És szinte ugyanolyan megbizható, na jó, lehet egyszer 20 év alatt ki kell cserélni a turbót.
Az meg nem érv, hogy a szivó bármivel elmegy, mivel hogy rendesen működjön, abba is rendes gázolajat kellene tenni...
Ha a nagyobb teljesítmény, nagyobb nyomaték, kevesebb fogyasztás számodra jó tulajdonságnak számít, akkor a turbódízel jobb.
(CR intercooleres turbódízelem van, ráadásul változó geometriás turbóval szerelt. Eddig 215.000km alatt semmi baja nem volt még a turbómnak.
Az autó és minden technikai eszköz ilyen: elromolhat. És ha elromlik meg kell javítani, ami pénzbe kerül. Aki ezt nem tudja elfogadni és sajnálja a szervizelésre a pénzt, az ne vegyen autót, nem kötelező! Járjon busszal, vagy gyalog és akkor tutira nem romlik el semmi, nem kell semmit javíttatni.
Ezen az alapon tehát az nem érv, hogy azért nem jó a turbódízel, mert elromlik a turbó.)
Köszönöm a válaszokat!
Ment a zöld!
Háát, a műszaki előnyöket és hátrányokat már felsorolták. Akkor térjünk át a mindennapokra.
Első körben attól függ miben van a motor. Személyautó, haszonjármű, méret, teljesítmény, felhasználási szokások/igények..
Mivel a szívódízelek teljesítménye általában jóval alulmarad a feltöltött társaiktól, így a tömeg és a dinamikai igények erős határt szabnak.
Fentebb hoztak 3000-res Mercis példát, haveromnak van W210 300D ( 3000 szívódízel, 136 ló), tényleg nem egy erőgép,még jégen sem forog el a hátsó kerék xD Viszont 9 literes átlaggal elmegy a világ végére is, gyakorlatilag a motorja egy igénytelen szutyok. Ha minden igaz, akkor a 300TD valamivel kevesebbet eszik és cserébe még megy is, szóval az ilyen 1500 kiló fölötti kategóriában értelme nem sok van a szívódízeleknek.
Viszont van egy kategória, ahol talán életképesek voltak. Ezek a kis városi autók. Itt párosult a dízelek alacsony fogyasztása a benzinesek igénytelenségével. Nem kell óvatoskodni vele, nem kell félteni a turbót, nincs kettős tömegű lendkerék... :D
Ilyen pl az 1.7 szívódezső C Corsa. Városban a 65 ló bőven elég, azt a kis kasztnit elég fürgén mozgatja és cserébe garantáltan nem eszik 5,5 liternél többet, még akkor sem, ha állandóan taposod..
Nekem a feltöltött benzinesem mellett van egy 1.7szívóD Opel Combom ( rohangálós kocsinak, cuccokat szállítani stb..). Az átlagom vegyesben nem éri el az 5,5 litert (a másik autóm átlaga ennek a két és félszerese ). Egyszer nagyon óvatosan hajtva tudtam 5 alatti átlagot is csinálni, de azt városon kívül és a mutató nem ment 100 fölé.
Volt szerencsém SDI VW Caddyhez ( gyakorlatilag feltöltő nélküli PD ), és egész autózható volt.
Anyunak kölköt hordani az oviba, meg bevásárolni járni, városban rohangálni kis fogyasztással elég jó alternatívák ezek az autók. Ezekben van ( volt ) értelme a szívódízel motoroknak.
A haszonjárművek az egy más kérdés, ott oldalakat lehetne írni :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!