Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik a jobb konstrukció?...

Melyik a jobb konstrukció? 1.8T 5V vagy 1.4 TFSI?

Figyelt kérdés
Az 1.8T elég sok kocsiban használták télen ám a vezérműszíj szakadáson kívül más hibáról nem írtak. Az 1.4 TFSI-ről meg az járja hogy kis motor nagy erő alacsony élettartam.
2014. szept. 18. 12:01
 1/4 anonim ***** válasza:
a tfsi marha jól bemutatja, hogy a közvetlen befecskendezés és az EGR szelep együttes használata mekkora egy kalap szar motort eredményez...
2014. szept. 18. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
ezen jót nevettem :D
2014. szept. 18. 12:16
 3/4 anonim ***** válasza:

pedig sajnos nem vicc...

nem azzal van a probléma, hogy kicsi a motor és erős, hanem, hogy az ilyen motorokban az első beindítástól kezdve, a szívószelepekre,a hengerfej szívócsatornára, és a szívócsőbe folyamatosan rakódik le a koksz, amit egy ideig nem vesz észre a tulaj, csak egy idő után fokozatosan gyengébb lesz az autó, később egyenetlen lesz a motor járása is...

aztán ha nem kerül időben szétszedésre az egész hengerfej, akkor a koksz darabkák elkezdenek belehullani a motorba, ahol vagy megkarcolják a dugót és a henger falát, vagy távoznak a kipufogó szelepen egyenesen bele a turbó kompresszorába, ahol a lapátokat szépen átrendezik, majd a fennakadnak a katalizátoron...


így néz ki egy 80 ezret futott ilyen motor szívószelepe:

[link]


ez a koksz lerakódás azért van, mert ha nem észrevehető módon, de minimális kartergáz és olajfogyasztás minden motornál van, ezt bevezetik/bekerül az égéstérbe, a motor elégeti, és az olaj kokszot kipufogja, DE, mivel az EGR szelep visszavezeti a kipufogógáz egy részét a szívócsőbe, ezért ez az elégetett koksz szépen visszakerül a szelep elé, és fantasztikusan rárakódik arra...


és miért? mert a motor közvetlen befecskendezésű, a szívócső befecskendezésű motorban ez nem probléma, mert a szívócsőbe porlasztott benzin, gyakorlatilag folyamatosan "mossa" a szelepről és a csatorna faláról ezt a retket, így nem képződik lerakódás, de itt ilyen sajnos nincs...

2014. szept. 18. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

3-mas

Azért már rengeteg TFSI szaladgál az utakon, és azért jól birják a strapát. Amik meg elkokszolódnak, az azért van, mert van néhány olyan tulaj, aki 2000 fölé soha nem pörgette a motort, mert minden deci számit...


Amúgy ha a hagyományos 1.8T-re gondolsz, akkor azt mondom jobbnak, azért, mert több mint 15 éves motor, és rengeteg belőle 180-200 lóra van chippelve, de igy is birják a gyűrődést. Tehát az 1.8T bizonyitott.

2014. szept. 18. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!