Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson Schwalbe-ra tárcsafék?

Simson Schwalbe-ra tárcsafék?

Figyelt kérdés
Az alábbi motorhoz szeretnék előre tárcsaféket sokan az Mz tárcsafékét teszik rá de az már "túl erős" szerintem nem akarok borulni vele ha esetleg erősebben húznám be az elsőt...Ezért én arra gondoltam, hogy a mai modern kerékpárokon lévő tárcsaféket tenném fel első féknek a motorra.Vajon kivitelezhető-e ez?Elég erősen fogna-e?

2014. szept. 9. 09:38
 1/10 anonim ***** válasza:
A kellően erős anyagra azért gondolj. Vagyis a rászerelt kerékpár tárcsaféknek a kerékpárnál nagyobb tömegű Simsont kell lefékeznie. Vagyis ha erősen húzod be, akkor a terhelése is nagyobb mint eredetileg a kerékpáron volt. Nehogy széttörjön a tárcsafék. Bár kerékpárra is túlméretezik a mérnökök biztonsági okokból. A lényeg az hogy a motoron ha mondjuk 45 km/h-nál fékezel, az ne törjön szét. A hátsó féket szokás használni, az első fék inkább egyfajta tartalék fék, ha a hátsó valami oknál fogva meghibásodna. Bár én szoktam egyszerre a két kereket is fékezni.
2014. szept. 9. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Én is egyszerre használom a kettőt úgy szoktam először nyomom a hátsót majd nemsokkal utána behúzom az elsőt.Viszont akkor lehet elgondolkodok az Mz féken mert a motorom kb. 80-al is tud menni...Azért további véleményeket is várok a kerékpár tárcsafékről.
2014. szept. 9. 09:57
 3/10 anonim ***** válasza:

Az utakon néha látni széttört tárcsafék darabot. Sőt láttam már olyat hogy vészfékezéskor széttört az autó tárcsafékje. Persze ez nem azt jelenti hogy a tárcsafék az nem jó megoldás, hanem az említett kocsin lehetett anyaghibás, rosszul hőkezelt, sőt alulméretezett is. Az utóbbi is előfordulhat, vagyis a tervezőasztalon mondjuk 3-szoros biztonsági tényezővel túlméretezik, de a gyakorlatban a nagy sebességű vészfékezésnél meg még ez is kevés, főleg ha tele van utasokkal és csomaggal.

A lényeg, hogy a az első tárcsafék egyedül, önmagában is legyen képes megállítani a motort még nagyobb sebességű vészfékezésnél is.

2014. szept. 9. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Azon az autón lehet,hogy már 2 x ne adj isten 3 x is fel volt szabályozva a tárcsa ami eltört(igen vannak ilyen barmok akik a már lehellett vékony tárcsát még felszabályozzák).A csak első fékkel való megállás föleg tárcsával meg amúgy is necces meg elég borulás veszélyes azér ott van még a visszaváltás és motorfékkel is elég jól lehet lassulni ha minden kötél szakad.
2014. szept. 9. 10:20
 5/10 anonim ***** válasza:

"A hátsó féket szokás használni, az első fék inkább egyfajta tartalék fék"


No-no... Azt konstrukciója válogatja. A fizika szerint az első kerékre eső terhelés nő fékezéskor, a hátulja meg emelkedik: magyarul az első kereket éri meg jobban fékezni, ezért van a modern japó gépeken elől dupla, hátul szimpla tárcsa.


Kérdés csak az, hogy a Schwalbe futóművével, hogy tudod összehozni, illetve az az Earles-villa hogy reagálna a komolyabb erőkre.

Láttam már ilyen megoldást, többen használják, szóval megvalósítható.

A "túl erős" fék érdekes gondoltat: egyszerűen meg kell tanulni adagolni a féket. Ne akarj olyan lenni, mint a falubelim, aki a vadiúj 125-ös Yamaháról levette az első fék karját, mondván "túlságosan harap". Ja, meg kéne tanulni használni.


Én még tárcsafék-darabot nem láttam az út mellett. Gumikat, olajszűrőket, fél lökhárítókat, dísztárcsákat rendszeresen - még az MZ tárcsán is szerepel a minimális vastagság (talán 5,5 mm?): aki az alá megy, az fogadja el mellé a Darwin díjra jelölést.

2014. szept. 9. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Összehozni össze lehet a Schwalbe-ra szerintem(az Mz-t biztos) de talán ezt a kerékpárost is.A túl erős alatt azt értem,hogy nagyából azt szeretném elérni azonos erővel fogjanak a fékek de a mostaninál hamarabb meg lehessen álni vele.Felszabályoztam a dobokat meg hozzá igazítottam a betéteket is de azért a dobfék az nem tárcsa szerintem nem hiába szerelik az új drágább kerékpárokat is tárcsával...
2014. szept. 9. 13:34
 7/10 anonim ***** válasza:

Lassítani mindegyikkel lehet, ez nem is kérdés.

Ha kinyitsz egy menetdinamikával és fékezéssel foglalkozó könyvet, pl. egyetemi tankönyv, akkor lesz benne összehasonlítás.

itt van például a Lévai Zoltán-féle netes segédanyag:

[link]


Szóval szerintem nem érdemes, a jól megcsinált dobféknél is a kerék-talaj kapcsolat a gyenge láncszem. Legalábbis az én tapasztalataim szerint ott hamarabb megcsúszik, mint magánál a fékszerkezetnél.


Ha mégis meg akarod csinálni, mert pl. jól mutat, akkor:

-kell egy tárcsás kerékagy, amin ugye van hely a tárcsának ÉS össze lehet fűzni (küllőzni - ugye megfelelő küllőszám/-hossz/-szögek) egy Schwalbe méretű ráffal (a kerék külső része ugye). Célszerű ha a keréktengely is olyan átmérőjű, hogy ne kelljen elgyengíteni a gyári lengővillát nagyobbra felfúrva a keréktengely helyét.

-a kerék helyzete, lévén nem akarod eltolni a gyáritól jobbra-balra, megadja a féknyereg rögzítési pontjait, amiket ki kell alakítani a lengőkaron: pontos mérések után a fémig lepucolt lengőkarra fel kell hegeszteni egy konzolt, amihez rögzülhet a nyereg. A hegesztést alaposan meg kell csinálni, lehetőleg gyakorlott hegesztő rendes technológiával.

-meg kell akadályozni a kerék oldalirányú elmozdulását, ehhez szükség szerint távtartókat gyártani.

-fékcsövet elvezetni biztonságosan, munkahengert felszerelni a kormányra, ilyen apróságok.


Nem tűnik nagy ügynek, de azért gondolkodást igényel és jó sokat lehet vele szívni mire elkészül.

Persze a spanyolviaszt nem kell feltalálni, okosan fel lehet használni a gyári mintát.


Itt egy példa:


[link]


(Mondjuk feltűnhet, hogy az ott nem Schwalbe blokk, hanem MZ 125-ös... ...így a nagyobb súly és teljesítmény miatt több értelme van átfaragni.)

2014. szept. 10. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Szerszámkészítő a szakmám szóval valahogy talán meg tudom csinálni :)
2014. szept. 11. 17:51
 9/10 anonim ***** válasza:

Akkor meg mi is a kérdés?


Ha meg akarod csinálni, akkor csináld. :)


(Igaz szerintem még mindig felesleges - de nekem is ezt mondják/mondták rendszeresen, pl. amikor megvettem 26e forintért a Kawasaki hajtórudat a 25e forintért vásárolt Pannoniámba... :D )

2014. szept. 12. 07:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Ne is mond nekem is már lassan 70 be van ez a Schwalbe felújítás :D
2014. szept. 12. 09:52

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!