Milyen dizeles autot vegyek amihez olcsó az alkatrész?
nem nagyon van olyan dízel amihez olcsó az alkatrész de 130 lónál több, esetleg valamelyik régi merci a 250-300-350 turbódízel motorral, de azok kajálnak is 8-9-10 liter körül...
a dízel is csak akkor takarékos ha modern, és a modern dízel alkatrészei drágák, ez egy ilyen játék...
Az 1-es leírta amit a diesel ellenes csordában tanítottak neki.
A régi dieselek ugyanúgy takarékosak . A diesel nem azért takarékos mert modern, hanem azért mert jó a hatásfoka. Érdekes de az én közel 20 éves dieselem szűk (száz pacival) városban eszik kevesebb mint 7-et, orszáúton meg kb 5-öt. Vagy kedves 1-es milyen régi dieselre gondoltál? 50 évesre?
Hogy a kérdezőnek is válaszoljak ennyiért 1.9 tdi motorral szereltet vegyél, csak adj egy picit lentebb a 130 lóból. Nem olcsóbb ehhez sem az alkatrész mint az átlag dieselhez, viszont megbízható. Meg ugyebár az adagoló meg a turbó meg a kettős tömegű lendkerék sem olyan sűrűn megy tönkre mint azt sokan gondolják.
Azért a szűk száz pacis dízeledet ne hasonlítsuk már egy 350TD Mergához. Egyik 3-3,5 literes dízel sem eszik 6 litert ( még a szívó 300D a W210-es bódéban is bekéri a 9 litert).
Általában a 130ló feletti dízelek azok vagy kisebb PD-k, vagy CR-ek esetleg valami adagolós minimum 2.5 literesek. Ezekhez egyikhez sem olcsó az alkatrész. Ha rászánod a pénzt és valami normális állapotút veszel, akkor talán kevesebbet kell majd költened rá.
Az igaz, hogy az adagoló,turbó és a kettős tömegű lendkerék sem "romlik el" gyakran, viszont azért 300-400 000 lefutott kilóméter után már általában költeni kell mindháromra, persze utána megint ugyanennyi eseménymentes km következik. Az inkább parásabb, hogy pl a VW csoport autói mire elérik ezt a futást, addigra esik az áruk 3-4000 euro közé. :D
nekem a 2.5 tds varos 10-12, kinn ~8, ha alapjaraton mentem haza hosszutavon, akkor 7L.
az 1. adatok alatt csak elozesnel padloztam meg a gepet!
BMW 320D E46, de még az adagolós, a 136 lovas, azzal nem sok baj szokott lennki, hacsak nincs agyonhajtva.
Aztán a PDTDI motorok sem olyan rosszak ahogy mondják, ebből már találsz Audi A4-est, VW Passatot, ezek 131 lovasok.
De ottvan még a Volvo S60 a régi sor5-ös Audi féle 2.5 TDI-vel, az is nagyon megbizható, 140 lóerő azt hiszem.
#2
takarékos egy 130 ló fölötti régi dízel? te hülye vagy ember! 8-9 litereket simán beszippant pl az említett szívódízel 300d 136 lóerővel, GYÁRI VEGYES FOGYASZTÁSA 8 LITER, de te biztos ennél jóval alacsonyabbat is kihoznál belőle, csak apám volt ilyen gyökér, hogy az istenért se ment 8-9 alá neki... gyári városi érték 11 liter, de beszélj csak baromságokat nyugodtan, talán országúton 70-el cammogva a pillanatnyi fogyasztás tud 6 liter lenni, csak sajnos néha gyorsítani is kell...
olcsón szervizelhető 130ló feletti dízelt kért a kérdező, nos a 300d szívódízelben van 130 lóerő (136), és se turbó, se kettőstömegű, se CR, se PD, szóval örök élet +1 nap, nekünk sem volt vele soha semmi gond, csak hát ugye fogyasztásban nem éppen hozza a dízeles takarékosságot...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!