Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Városban elég ha negyedik...

Városban elég ha negyedik fokozatban megyünk a dízellel? Vagy át lehet dobni az ötödikbe? 1,9 turbófeltöltős motorról lenne szó és 50km/h sebességról.

Figyelt kérdés
2014. aug. 29. 19:24
 1/10 anonim ***** válasza:
Akkor dobod át amikor akarod. De városba bőven elég a 4. sebesség is. Vagyis bőven jó, ugye a kresz is úgy tartja hogy erőtartalék legyen. 5-ösbe felesleges 50-el menni. Talán ha 5km-en át nyomod egy huzamba akkor berakhatod 5ösbe.
2014. aug. 29. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Én amikor a lehetőség engedi 5-ben megyek. Igaz, nekem 1.9-es benzines van, de minek pörgessem a fordulatot 1200-1300-on 4-be, mikor lazán elmegy 900-ban 5-be.

Egyébként a közvetlen szomszédom aki oktató, ő tanítja úgy, hogy városban semmiképp (50-es táblánál) ne kapcsoljunk 5-be, számomra érthetetlen módon, hisz nem egyszer tapasztaltam már (amikor épp én is jelen vagyok), hogy hagyja hogy a tanuló 3-ba, 4-be bőgesse a motort, miközben simán az az autó is elmenne 5-be.

2014. aug. 29. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
1500 alatt legfeljebb a "krúzolás" jöhet szóba, ilyen alacsony fordulaton karcsú az olajnyomás ahhoz, hogy te nagyobb gázt adj a motor károsítása nélkül... 10-20%-os gázállással "gurulni" persze lehet akár 900-on is, de ha nagy nyomatékot veszel igénybe ilyen alacsony fordulaton, az bizony meg fogja ölni a hajtókarcsapágyakat...
2014. aug. 29. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Nekem 1.7-es CR dízel változó geometriás turbófeltöltővel, intercoolerrel szerelt motorú autóm van.

Még soha nem próbáltam meg városban 5.-ben erőltetni, pedig megven pár éve a kocsi. Sokszor 3.-nál se váltok fel jobban. 4.-ben 55km/h-nál forog a motor 1500-at. Az alatt nem használom, mert nem szeretném idő előtt kinyírni a kettős tömegű lendkereket.

Szóval bőven elég a 4. városban, néha még sok is.

2014. aug. 29. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

# 2


Aztán majd nagyot fogsz nézni, amikor a 3 centis kormot kell a szelepekről lekaparni 80,000 km után:

[link]


MINDEN motornak az a legoptimálisabb, ha nem erőlködik. Ha alapjáraton jársz egy motorral akkor az erőlködik, nincs megfelelő olajnyomás, sokszorosa a kopás, elégtelen az égés és megnő a koromlerakódás, ami eldugít mindent.


Persze mindenki úgy jár ahogy akar.

2014. aug. 29. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Én 4.-be is csak borzasztó ritkán kapcsolok.Ált.3.-ba megyek hogy meglegyen az 1800-2000-res fordulat.Minek kínlódjon alapjáraton majdnem?Nincs kedvem szervízbe járkálni.
2014. aug. 29. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Ez nekem teljesen meglepő.

1. Először is a városban nem mindenhol 50-el lehet menni.

2. Mehetsz akár 3-ba, vagy 2-be, de akkor ne csodálkozz, ha többet fogyaszt a kocsi a kelleténél.


Nekem pl. olyan kocsim van, ami jelez, ha már az optimálisnál nagyobb a fordulat, és jó lenne ha feljebb váltanék.

Ergo most vagy a gyártók rontottak el valamit, vagy nem tudom, mert én is sokszor megyek 50-60 környékén 5-ben.

2014. aug. 30. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

ha 30 ezres olajcserét ír elő a gyártó akkor te elhúzod addig? láttál te már motort, amiben 30 ezer km futású olaj volt? hát elmondom, hogy kb úgy néz ki mint az olvadt aszfalt, nyomokban tartalmaz még kenőanyagot...


a gyártónak nem az a célja, hogy azaz autó 20 évig autó legyen, hanem hogy a garancia lejártáig kitartson, utána már neki az csak jó, ha te (vagy a későbbi tulajdonos/ok) locsolhatod a pénzt a kocsira, mert tőle veszed az alkatrészeket...


a váltókba lifetime olajként tünteti fel szinte mindegyik gyártó az olajat, ez nettó baromság, max 80-100 ezrenként ki kell cserélni, különben meg fog dögleni... csak addigra már bőven lejár a garancia, mire a szinkrongyűrűk meg a csapágyak kopása olyan mértékűvé válik, hogy érzékeld...

2014. aug. 31. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

"a gyártónak nem az a célja, hogy azaz autó 20 évig autó legyen,"


Az lehet.

Viszont ha 50-nél csak 2-be, 3-ba mész, az még nem jelenti azt, hogy hogy nem húzathatod ki 2-ben 80-ig, vagy nincs olyan rész lakott területen, ahol 50-nél többel tudnál menni LEGÁLISAN!

Plusz ugye egy normális használatú kocsi, nem csak a városban megy ide-oda pár km-t, hanem mindenfelé.


Amúgy az enyém már 23. éve van így, és bár tényleg volt egy-egy alkalommal kisebb-nagyobb problémája, de teljesen más téren. :)

2014. szept. 1. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Na, nekem 1.9 DTI Renault Megane Coupem van, sokáig én is nagyon alacsony fordulaton használtam, gondolván így kímélem, aztán egyszer kezdett akadozni mintha nem kapna elég anyagot stb, mondta ismerősöm kicsit nyomjak oda neki 3000-4000 fordulatig, és ahogy oda nyomtam kijött rengeteg korom a kipufogóból és hirtelen minden rendben lett. Alapból persze nem kormol. Na azóta inkább járok 2500-3000 fordulat körül és nincs korom lerakodás se semmi egyéb gond. Hidegen pedig járatom néhány percet indulás elött.
2017. jan. 15. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!