Városban elég ha negyedik fokozatban megyünk a dízellel? Vagy át lehet dobni az ötödikbe? 1,9 turbófeltöltős motorról lenne szó és 50km/h sebességról.
Én amikor a lehetőség engedi 5-ben megyek. Igaz, nekem 1.9-es benzines van, de minek pörgessem a fordulatot 1200-1300-on 4-be, mikor lazán elmegy 900-ban 5-be.
Egyébként a közvetlen szomszédom aki oktató, ő tanítja úgy, hogy városban semmiképp (50-es táblánál) ne kapcsoljunk 5-be, számomra érthetetlen módon, hisz nem egyszer tapasztaltam már (amikor épp én is jelen vagyok), hogy hagyja hogy a tanuló 3-ba, 4-be bőgesse a motort, miközben simán az az autó is elmenne 5-be.
Nekem 1.7-es CR dízel változó geometriás turbófeltöltővel, intercoolerrel szerelt motorú autóm van.
Még soha nem próbáltam meg városban 5.-ben erőltetni, pedig megven pár éve a kocsi. Sokszor 3.-nál se váltok fel jobban. 4.-ben 55km/h-nál forog a motor 1500-at. Az alatt nem használom, mert nem szeretném idő előtt kinyírni a kettős tömegű lendkereket.
Szóval bőven elég a 4. városban, néha még sok is.
# 2
Aztán majd nagyot fogsz nézni, amikor a 3 centis kormot kell a szelepekről lekaparni 80,000 km után:
MINDEN motornak az a legoptimálisabb, ha nem erőlködik. Ha alapjáraton jársz egy motorral akkor az erőlködik, nincs megfelelő olajnyomás, sokszorosa a kopás, elégtelen az égés és megnő a koromlerakódás, ami eldugít mindent.
Persze mindenki úgy jár ahogy akar.
Ez nekem teljesen meglepő.
1. Először is a városban nem mindenhol 50-el lehet menni.
2. Mehetsz akár 3-ba, vagy 2-be, de akkor ne csodálkozz, ha többet fogyaszt a kocsi a kelleténél.
Nekem pl. olyan kocsim van, ami jelez, ha már az optimálisnál nagyobb a fordulat, és jó lenne ha feljebb váltanék.
Ergo most vagy a gyártók rontottak el valamit, vagy nem tudom, mert én is sokszor megyek 50-60 környékén 5-ben.
ha 30 ezres olajcserét ír elő a gyártó akkor te elhúzod addig? láttál te már motort, amiben 30 ezer km futású olaj volt? hát elmondom, hogy kb úgy néz ki mint az olvadt aszfalt, nyomokban tartalmaz még kenőanyagot...
a gyártónak nem az a célja, hogy azaz autó 20 évig autó legyen, hanem hogy a garancia lejártáig kitartson, utána már neki az csak jó, ha te (vagy a későbbi tulajdonos/ok) locsolhatod a pénzt a kocsira, mert tőle veszed az alkatrészeket...
a váltókba lifetime olajként tünteti fel szinte mindegyik gyártó az olajat, ez nettó baromság, max 80-100 ezrenként ki kell cserélni, különben meg fog dögleni... csak addigra már bőven lejár a garancia, mire a szinkrongyűrűk meg a csapágyak kopása olyan mértékűvé válik, hogy érzékeld...
"a gyártónak nem az a célja, hogy azaz autó 20 évig autó legyen,"
Az lehet.
Viszont ha 50-nél csak 2-be, 3-ba mész, az még nem jelenti azt, hogy hogy nem húzathatod ki 2-ben 80-ig, vagy nincs olyan rész lakott területen, ahol 50-nél többel tudnál menni LEGÁLISAN!
Plusz ugye egy normális használatú kocsi, nem csak a városban megy ide-oda pár km-t, hanem mindenfelé.
Amúgy az enyém már 23. éve van így, és bár tényleg volt egy-egy alkalommal kisebb-nagyobb problémája, de teljesen más téren. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!