Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autómon 3 gumi 185/70/R13....

Az autómon 3 gumi 185/70/R13. Baj e ha a negyedik 175/70/R14? Baj ha a papírokon passzol a szám?

Figyelt kérdés
Menettulajdonság, kopás stb szempontjából baj-e? Egyáltalán mi az az első szám a szélesség? A mintázat is kicsit eltér a többitől. A kocsi papírjaiban nem is szerepel 185-ös gumi, csak 175-ös lehetséges opcióként, és az van benne hogy 175ösökkel van felszerelve. Rendőrök ezt nézik? Ha nem is gondolom a műszaki vizsgán se megy át 185-ösökkel. Ha nem nézik sehol a méretet, hogy 185 ösök vannak, akkor mindenképp beragasztom a negyedik 185-ös gumimat, és felrakom azt. Mert most a pótkerék van fent, azért különbözik a méret a 4. keréken. Szerintetek néznek ilyen apróságokat is?
2013. jan. 3. 01:23
 1/5 A kérdező kommentje:
A kérdésben egy NEM szó kimaradt, sorry
2013. jan. 3. 01:28
 2/5 anonim ***** válasza:
Igen,baj. Minél előbb cseréld egyformára. Egy tengelyen azonos gumiabroncsnak (méret, márka, típus) kell lennie !
2013. jan. 3. 02:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
ez oké ezt értem. És az baj hogy 185 ös opció az nincs a papírokban benne? Mert ha nem, akkor beragasztatom a 4. 185-öst.
2013. jan. 3. 08:34
 4/5 anonim ***** válasza:

Az első szám az abroncs teljes szélességét jelöli mm-ben (nem csak a futófelületet), a második az oldalfal magasságát a szélesség százalékában (nem mm-ben, de ezt sokan képtelenek felfogni), az R betű a radiál szövetszerkezetre utal, az utolsó szám pedig az abroncs belső átmérőjét jelöli colban.

Ezzel az összeállítással nem egészséges járni. Az abroncsokra az a kikötés, hogy valamennyi tengelyen egyforma szerkezetűek (diagonál vagy radiál) és tengelyenként egyforma méretűek, mintájúak legyenek. Persze azon kívül, hogy legyen rajtuk kellő mintamélység.

Ez jelenleg nem teljesül, vagyis ha a rendőr akar, megbüntethet. És sajnos az ilyesmi eléggé feltűnő, mert ha oldalról ránéz az autóra, láthatja, hogy 1" eltérés van a keréktárcsák között (már ha nem teljesen vak).

De nem csak a rendőrök miatt probléma az ilyesmi. A 175/70R14 kicsit nagyobb átmérőjű a 185/70R13-nál, a 14"-os felni pedig egészen biztosan nehezebb a 13"-osnál (kivéve, ha a 14-es lemez, a 13-as pedig olcsó nehézfémfelni, de ekkor meg könnyebb a 4. kerék). Ebből pedig érdekes dolgok adódnak: félrehúzhat egyenesben, de ha egyenesben nem is, nagyobb fékezéskor biztosan elkezdi tekerni a kormányt, az autó nem viselkedik kiegyensúlyozottan. Úgyhogy hosszabb távon már csak ezért sem ajánlatos.

(persze, tudom, nem sokat mész vele, nem szoktál gyorsan hajtani és te tudsz vezetni meg amúgy is jobb így, mint a szomszéd, aki tizensok éves, kirepedezett, újrafutózott gumikkal jár, de akkor sem biztonságos ez a megoldás)

2013. jan. 3. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Tengelyenként egyformának kell lennie a gumiknak. Amúgy senki nem fogja nézni, de magaddal cseszel ki ha felkenődsz a fára.
2013. jan. 3. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!