Az autómon 3 gumi 185/70/R13. Baj e ha a negyedik 175/70/R14? Baj ha a papírokon passzol a szám?
Az első szám az abroncs teljes szélességét jelöli mm-ben (nem csak a futófelületet), a második az oldalfal magasságát a szélesség százalékában (nem mm-ben, de ezt sokan képtelenek felfogni), az R betű a radiál szövetszerkezetre utal, az utolsó szám pedig az abroncs belső átmérőjét jelöli colban.
Ezzel az összeállítással nem egészséges járni. Az abroncsokra az a kikötés, hogy valamennyi tengelyen egyforma szerkezetűek (diagonál vagy radiál) és tengelyenként egyforma méretűek, mintájúak legyenek. Persze azon kívül, hogy legyen rajtuk kellő mintamélység.
Ez jelenleg nem teljesül, vagyis ha a rendőr akar, megbüntethet. És sajnos az ilyesmi eléggé feltűnő, mert ha oldalról ránéz az autóra, láthatja, hogy 1" eltérés van a keréktárcsák között (már ha nem teljesen vak).
De nem csak a rendőrök miatt probléma az ilyesmi. A 175/70R14 kicsit nagyobb átmérőjű a 185/70R13-nál, a 14"-os felni pedig egészen biztosan nehezebb a 13"-osnál (kivéve, ha a 14-es lemez, a 13-as pedig olcsó nehézfémfelni, de ekkor meg könnyebb a 4. kerék). Ebből pedig érdekes dolgok adódnak: félrehúzhat egyenesben, de ha egyenesben nem is, nagyobb fékezéskor biztosan elkezdi tekerni a kormányt, az autó nem viselkedik kiegyensúlyozottan. Úgyhogy hosszabb távon már csak ezért sem ajánlatos.
(persze, tudom, nem sokat mész vele, nem szoktál gyorsan hajtani és te tudsz vezetni meg amúgy is jobb így, mint a szomszéd, aki tizensok éves, kirepedezett, újrafutózott gumikkal jár, de akkor sem biztonságos ez a megoldás)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!