Milyen 125-s váltós motort ajánlotok?
aprilia 125 megeszik vagy 8 litert. igaz hogy állítólag óraszerint 180km/h a vége. de ez csak a kétüteműre vonatkozik. és ha 120 felett is használod akkor 10 literes fogyasztáson se lepődj meg. Ezekmellett generálozni kell állandóan. te hosszútávon akarsz megbízhatóságot. olyan motort akarsz amivel sok ideig nincs gond, aztán foglalkozol vele pár percet, aztán megint ne legyen baja több száz km-ig. Hát az aprilia nem ilyen. Ha már valami újabbra van pénzed akkor 125-ös hondát vegyél, vagy suzukit, vagy yamahát. igaz ezeknek a gyártóknak a 125-ös motorjaik nagyrésze 4 ütemű, de viszont ezekbe nem kell olaj a benzinbe ami plusz pénz, és nem kell generálozni állandóan, és mennek 120 körül. ami a 90-100-as utazót teljesen kielégíti.
Apriliánál is van 125-ös 4 ütemű. de használtan nagyon ritkák ezek a motorok. és nagyon drágák is, túl vannak árazva, és a 4 ütemű aprilia változat már csak 130-at megy végsebességre óraszerint. az eljár 3-4 literes fogyasztással.
De ha ennyi pénzeket nem akarsz kidpbni, mert nem. akkor továbbra is azt javaslom amit írtam az egyik kommentemben, hogy 125-ös ETZ 150-es hengerrel. Ha megveszel egyet. és teljesen pöpecre megcsinálod, én ráköltöttem a blokkra 55 ezret, és tökéletes. nem szabad sajnálni az alkatrészt, gyújtásra is oda kell figyelni, meg mindenre, és ha jól összerakja egy hozzáértő, és te nagyon precízen tökéletesen bejáratod, akkor 45-50 ezer km-t is simán elmegy úgy hogy nem kell hozzányúlni. a fogyasztása 150-es hengerrel hengerfejjel, és hozzávaló karburátorral, attól függ hogyan gyorsul hogy használod, mennyire vannak dombok stb. akkor a fogyasztása 4-6 liter között van.
utolsó, tanulj meg rendesen fogalmazni, és mielőtt leírsz valamit, kicsit szedd össze a fejedben a gondolataidat. Az hogy nem olyan élvezetes, azt a 2T-s motorokra írtam, tehát gondok vannak az értő olvasásoddal is. Egy NSR soha nem lesz képes arra mint egy RS, és ezt nem csak én mondom, hanem maga a japán gyártó cég is elismeri hogy ők nem verseny motort gyártanak szériában, hanem egy csökkentett teljesítményűt ami a hosszú élettartamot képviseli. Tehát már megvan az hogy más gondolkodás szerint készülnek az olasz motorok és más szerint a japánok. Az Aprilia soha nem mondta azt hogy ők egy életre csinálják az RS-t, csináltak egy tökéletes vázat és futóművet, az osztrák Rotaxtól megvették bele a kegyetlen erős blokkokat, és kiadtak egy széria verseny motort, persze ez nem megy 10000 km-nél többet egy szettel, viszont azt a 10000 km-t egy versenyzésre szánt motoron teszed meg és repesztesz vele mint a szél. Persze mindezt elég drágán, de ha megnézzük hogy mit kapunk a drága árért akkor már nem is olyan drága. Bár ez attól függ hogy kinek mi a drága, én anno belpiacos 0 kilométeres RS125-öt vettem Torinóban egy motorszalonban és úgy hoztuk haza traileren hogy itthon forgalomba tudjuk helyeztetni.
A négy ütemű és nagy köbcentis motorokra nem mondtam hogy nem jók, mivel írom mégegyszer hogy a 2T-sekről beszéltem fentebb. Jók a japán motorok, tartósak, megbízhatóak, de valami féle életérzést mégsem képesek adni, amit az olaszok tudnak mint pl. Ducati, MV Agusta, Aprilia, KTM. Egy sor 4-es 600 köbcentis nehogy ne maradjon már le egy V4-es 1000 ccm-essel szemben gyorsulásban, ezt a megállapítást honnan vetted? Köbcentiben azonos motorokat szoktunk összehasonlítgatni, nem pedig 400 ccm-el kisebbet, ráadásul az egyik túra a másik pedig sport, már az aerodinamika is meghatározza azt hogy jobban gyorsul a sport mint a túra, szóval ne írj hülyeséget, ha nem értesz hozzá.
Miért nem kell lennie egy RS-nek 40 lóerőnek? A kérdező nem írta le hogy csak A1-es jogsija lenne, ebből adódóan lehet A jogsija is, amivel vezetheti nyugodtan. A 11 kW az a magyar jogszabályok szerinti korlátozás miatt van, vannak országok ahol nem kell lekorlátozniuk a gyártóknak és kiengedik a maximális teljesítménnyel vagy egy 85%-os leszabályzással. Elárulom neked hogy a japán motorok jelenleg csak egyetlen dologban jobbak, az elektronikában, azon felül a futómű, a váz messze az olaszoké a legjobb. De amit írtam fentebb, más szempontok szerint készítik motorjaikat, az olaszok a teljesítményre, erőre mennek rá mig a japánok a megbízhatóságra, a tartósságra épitkeznek. Szóval nagyon nem is lehet össze hasonlítani őket. (azért egy RSV4 Factory-nak 1000 ccm-ben vagy egy Ducati 1199 Panigale-nek nem hiszem hogy lenne ellenfele erőben és teljesítményben)
Én a V2-es ezresről beszéltem.
Azt hasonlítgattam, és nem túra hanem túra-sport.
Hát és a magyar embernek mi a jobb? az hogy jól menjen vagy hogy megbízható legyen? Hát ha olyant akar hogy megízható és nyújt teljesítményt. akkor vesz egy 600-as vagy ezres japán motort. Megbízható tartós és megy is ráadásul.
persze nem hoznak ki akkora teljesítményt a japánok, de viszont felesleges is lenne. egy 600-as jappán túra-sport motort sem tudsz kihasználni csak ha pályára mész. közúton nem lehet. de van az ezres GSXR biztos megy úgy mint az V4-es factoryd. vagy ott a hayabusa ami 1300-as. biztos tudja azt amit a V4-es motorod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!