Robogózni szeretnék, válaszolnál pár (hülye) kérdésemre?
Jövő tavasszal szeretnék robogót vásárolni, 15 éve autózom és rájöttem, hogy pár km-en belül élem a hétköznapokat, minek autózni, a robogó gyorsabb és kényelmesebb (meg vagányabb is, na:).
Egy használt 50-es Vespában gondolkodom (pláne vagányabb) , de nagyjából szeretném belőni, hogy még milyen járulékos költségeim lehetnek, így kérlek segíts pár tippel.
Mi az amit lényegében muszáj és amit ajánlott még vennem (plexi? doboz/csomagtartó? ponyva mivel utcán állna?gumiszőnyeg? riasztó?lökhárító?) A praktikus dolgokra hajlandó vagyok áldozni, de csicsa marhaságot nem szeretnék.
Na meg persze egy vezetéstechnikai tréning, mert nem akarom letudni azzal, hogy "felülök rá oszt hajtom", ha van bevált csapatod, írd meg kérlek.
Vásárlás előtt mondjuk bérelnék pár napra egyet...
Bármilyen kezdő robogósoknak szóló tippet, linket szívesen veszek - akár a Vespára is - és nagyon megköszönöm.
Nem kell ennyire rákészülni hogy vezetéstechnikai tréningre mész.
A költségekről annyit hogy a biztosítás nekem például kb 3.000ft évente. Műszaki nincs, adó nincs,okmányirodában nem kell átíratni.
Bukósisakból csak zárt sisakot vegyél, kb 15-20.000ft egy olyan sisak ami elég egy 50-eshez. Praktikus a doboz, főleg ha a sisaktartóba nem fér bele a sisak. Az én motoromnál pont belefér az a méretű ami nekem van. Az utcán ne takard le mert a ponyvát előbb elviszik mint a motort. A riasztó szerintem értelmetlen mert vki véletlenül meglöki a motor és már riaszt is, ja és felhívja a figyelmet.
Ha van vmi kérdésed akkor bátran írj
Sisak > Kesztyű > Gerincvédő > Protektoros kabát > Térdvédő > Csízma
Félrebeszél aki 15 ezer forintos sisakot ajánl. Egy normális sisak 60-70 ezer körül kezdődik. A többi védőfelszerelés is mind drágának mondható. Teljesen mindegy mekkora motorod van; mindig azt gondold meg, hogy amikor elesel, miben szeretnél lenni. Teljes védőfelszerelés erősen ajánlott kisrobogó esetén is.
Vezetéstechnikai tréninget csak az írja le, aki még nem volt ilyenen. Nagyon fontos. Én minden évben elmegyek, ha tudok többször is. Rögtön kezdéskor még nem ajánlanám, de egy hónap után már mindenképpen. Illetve szezonkezdéskor.
Érdemes kis forgalmú úton gyakorolni. Hamar fel fogod adni, ha a nagykörútra visz az első utad.
Nagyon köszönöm a válaszokat, azt hittem annyira marhaságot kérdezek, hogy max térdcsapkodós röhögéseket kapok válaszok helyet...:)
Robogó tanfolyam, köszi, rákeresek. Mondjuk biciklizni tudok, ez azért csak előny... Vezetéstechnikai tréninget a férjem autóból kifolyólag nem győzi dicsérni, pedig rengeteget vezet, de akkor ezt pár hónap utánra próbálom majd időzíteni, ha már értem is miről beszélnek..:)
Biztosítás jogos, köszi, pláne, hogy ilyen olcsó.
Amúgy a lopástól eléggé fosok, bár itt szemben az egyik szomszédnak van (gyári vespa ponyva hamar eltűnt róla...itt is igazatok volt, max olyat veszek ami nem drága vagy semmit) de amúgy évek óta nem lopták el a Vespáját, de persze ez nem garancia semmire... Jó lenne a környéken valami helyet találni neki, körülnézek.
Kabát, térdvédő : szintén nézegettem, csak azt hittem az "komolyabb" motorozáshoz kell, de ezek szerint ez sem marhaság. Alapvetően kisebb forgalmú utakon közlekednék vele az esetek 80%-ában, mert otthon-meló-szülők... minden közel van, csak pont a kerületek határán és unom, hogy alig megyek két percet az autóval, hely sehol, parkolást fizetni, rám állnak, dugó...
Újabb hülye kérdés a kerekekről...a gyári 12-est lecserélhetem csak úgy és max furcsán néz ki vagy rögtön olyat keressek ami szélesebb gyárilag?
A parkolóházakban sokszor látok rendszám nélküli robogókat, ők hogy fizetnek a parkolásért? (kb be is tudnának slisszolni a sorompó mellett, de gondolom mégis fizetnek mert az őr kiszúrná, de hogy engedi ki őket a rendszer?) És még egy: egy 50-es motor simán felmegy ezeken a parkolóházas emelkedőkön helyből is?
köszi
Nem lehet kicserélni a gyári kerékméretet nagyobbra komoly átalakítások nélkül.
Kabátnál arra figyelj, hogy sokszor kispórolják belőle a hátprotektort; csak egy kis szivacsot raknak oda. Ilyen esetben ezt külön kell megvenni és beletenni.
köszi, a kabátot akkor így fogom nézni.
A kereket meg nem buherálom, nézek 16-ossal robogót, azaz Vespa elhalasztva későbbre, amikor már biztosabban megy pl egy Piaggio Libertyvel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!