Miért ilyen veszik a magyarok ennyire kis motorral az autókat?
Nézegetem a használtautókat, szeretnék majd venni egyet, de rendre ha találok egy autót ami megfelelne, végén azon esik ki, hogy a tömegéhez képest fűnyírómotor van benne.
Írok egy példát: Corolla 1.4 90 lóval... az autó meg 1300kg
MIÉRT? miért nem lehet vagy csak alig találni legalább 1.6-tal? Nem fogyaszt szinte semmivel se többet, főleg országúton nem. És az ember gondolná, hogy aki ekkora bódét vesz, az nem városban akarja használni..mert oda minek sedan? Városba kisautókat szoktak venni, mint pl fiesta, polo, stb... De ugyanez pl mondeo-nál...1.8 a 90%-ka. Az a 2.0 ideálisabb lenne, nem kell 2.5 meg 3.0, csak 2.0....
Rendre alapmotorral van a legtöbb autó.. Nézegettem mobile-n is (német), ott azért már nem ilyen aggasztó az arány, sőt...de sajnos nincs segítségem onnan behozni, meg ki is kellene mennem hozzá.
"Csak a hülye gyerekek hiszik azt hogy a kicsit nagyobb motor kevesebbet eszik. Többet eszik bármit gondoltok"
Ez attól függ mekkora kasztni jár a motorokhoz, mennyi a teljesítmény/tömeg arány. Ha gyenge a motor a kasztnihoz és ki kell taposni a lekkét, hogy menjen, akkor simán többet fog bekérni a kis motor, mint a nagyobb.
Anno haveromék megvették újonnan 1.4-es 75 lovas motorral az Octavia MKII-t. Városban, 3 személlyel, klímával 14-16 liter között evett. 8 vagy 9 hónapig szenvedtek vele, aztán megszabadultak tőle. Ennyivel én is el tudok járni városban a közel 300 lovas benzinesemmel.
Túl egyszerűnek gondoljátok ezt. Nem egyértelmű, hogy a kisebb motoros ugyanannyit fogyasztana, van pár autó, illetve motor+karosszéria összeállítás, ahol ez kb. elmondható, de azért mert kevesebbet forog egy motor adott sbeességnél, még nem fogyazst kevesebbet, akik ez alapján ezt kijelentik azokba egy csepp logika nem szorult? :D Vagy szerintetek 6 literes corvette 6., overdrive fokozatban kevesebbet eszik mint egy 1.4-es honda civic, csak mert fele annnyit forog 100-nál? :D Van egy csomó tényező, a nagyobb hengerűrtaltalmú motor lehet alacsonyabb forduton üzemel ugyanazon sebességnél, de több keverék is fér a hengerbe, ha azonos karekretisztikájú 1.4-es meg 1.6-os motort nézünk mondjuk benzinesenek, alacsonyabb fordulaton ezeknek a motorokbak kisebb a nyoamtékuk, rosszabba hatásfokuk, leet hogy pont annyival nagyobb gáz szükésges neki, tehát nagyobb fojtószelepállás, hogy alacsoynabb fordukaton menjen, amivel ugyanannyit, de inkább többet fogyaszt. Ha ugyanúgy pörgeted akkor meg ugye azért ogyaszt többet mert nagyobbak a motor főelemei, több enegriát emészt fel maga a moto nagyobb alkatrészeinek mozgatása.
Ez a BMW-s dolog is mese. Egy 28i nem fogyaszt ugyanannyit mint egy 20i, azt igaz, hogy nem fogyaszt annyival többet, mint amennyivel jobban megy, legalábbis érzetre. de eugyanabban a karoszériban nem fog egy majd másfélszer akkora motor ugyanannyit fogyasztani, azért ne túlozzunk már...
csak hogy tovább bonyolítsam..
1.3-as ladám lábujjhegyen beszopta a 10 lityót,míg az 1.5-ös beérte 8-cal.
# 18/23
Na pont tegnap produkálta az eddigi egyik legjobbat: Kerepes-Bp. Szerémi út oda-vissza 50km városon keresztül 5.9 átlaggal.
Amúgy-
Város: 6.5-7.5
Vegyes: 6.5
Pálya: 5.8-6.2
#22
320i - 9,38 l (0-100 = 9,9s)
323i - 9,41 l (0-100 = 8,0s)
328i - 9,80 l (0-100 = 7,0s)
én azt mondtam, hogy a 20i és a 23i ugyanúgy fogyasztott haveromnak, de valóban, a 23i átlagosan 0,3 DECIVEL többet eszik... de én szerintem ezt tekinthetjük ugyanannyinak, mert ez gyakorlatilag nem különbség...
a 28i is mindössze 4,2 decivel kér többet, pedig az már +800 köbcenti és +43Le/+90Nm...
"de eugyanabban a karoszériban nem fog egy majd másfélszer akkora motor ugyanannyit fogyasztani, azért ne túlozzunk már..."
Ha egy autó mozgatásához X energia kell, és azt bőven kinyerhető egy 2 literes 150 lovas 320i-ból is félgázzal, akkor ugyanakkora teljesítmény kinyeréséhez miért kellene lényegesen több üzemanyag egy 328-nak?? Persze a nagyobb motor fajlagos fogyasztása nyilvánvalóan több, de a 6 henger 24 szelep vs kicsit nagyobb 6 henger 24 szelep között, ahol még hatásfok béli különbség sincs, nem lesz túlzottan nagy különbség, ha a körités majdnem minden tekintetben ugyanaz ( még tömegben is majdnem egyezik a két autó).
Az alapfeltevés az, hogy adott autó két különböző motorral! Na most a Civic 1.4 és a 6.0 Corvette között van némi eltérés. :D
Többen az alul motorizáltságra hívtuk fel a figyelmet. Ha már spritmonitor:
az 1.6-os B5 Passatok átlaga 8.88 (101ló)
az 1.8T B5ös Passatok átlaga 8.84 (150ló!, itt már 50% a teljesítménykülönbség)
És ezek 25-50 autók átlagai. Ismerősömnek volt 1.6-os Passatja, ő "sportosan" vezet és saját bevallása szerint nem nagyon volt 10 liter alatti átlaga. Ezt lecserélte egy 200 lovas TFSI-re és az is elmegy 11 literrel :D
Mert sok ember annyira igénytelen, hogy legyen egy Swift a garázsba majd elvisz az A-ból B-be azt jóvan'.
Fillérek a kötelező, súlyadó és a benzinpénz.
Igaz életérzésből semmit sem tud visszaadni egy swift, csak a csóróknak, és ahogy mondtam, az igényteleneknek. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!