Miért ilyen veszik a magyarok ennyire kis motorral az autókat?
Nézegetem a használtautókat, szeretnék majd venni egyet, de rendre ha találok egy autót ami megfelelne, végén azon esik ki, hogy a tömegéhez képest fűnyírómotor van benne.
Írok egy példát: Corolla 1.4 90 lóval... az autó meg 1300kg
MIÉRT? miért nem lehet vagy csak alig találni legalább 1.6-tal? Nem fogyaszt szinte semmivel se többet, főleg országúton nem. És az ember gondolná, hogy aki ekkora bódét vesz, az nem városban akarja használni..mert oda minek sedan? Városba kisautókat szoktak venni, mint pl fiesta, polo, stb... De ugyanez pl mondeo-nál...1.8 a 90%-ka. Az a 2.0 ideálisabb lenne, nem kell 2.5 meg 3.0, csak 2.0....
Rendre alapmotorral van a legtöbb autó.. Nézegettem mobile-n is (német), ott azért már nem ilyen aggasztó az arány, sőt...de sajnos nincs segítségem onnan behozni, meg ki is kellene mennem hozzá.
Miért lenne veszélyes előzni? Egy 90 lovas kocsival? (csak hogy a Corolla-s példádnál maradjunk). Aki ezzel nem tud előzni, jobb, ha visszaadja a jogsiját.
Országút alatt mit értesz? Autópályát, autóutat, vagy lakott területen kívüli utakat? A legtöbben autópályára fel se mennek, szóval a 130-as tempót kilőhetjük. Autóúton 110-el lehet menni, lakott területen kívül 90-el (lehet, és nem annyival kötelező!!!). Hol nem tudja ezt egy 1.4-es?
Amúgy meg a kocsi nem csak abból áll, hogy non-stop városon kívül járkálok. Te ha látsz egy Passat-ot a városban, lenézed, mert "minek jött be a városba a nagy döggel"? Az eszedbe se jut, hogy jár máshova is, és ezért kell neki a nagyobb, kényelmesebb autó? Vagy hogy 4 felnőtt van a családban, és csak ekkora kocsiban férnek el kényelmesen?
Persze, jó lenne, ha mindenki megtehetné itthon, hogy 2 kocsija legyen: egy kisebb a városban futkozni, meg egy nagyobb, kényelmesebb, ha menni kell valahova messzebbre. De ez Magyarország! Az ember örül, ha kocsit tud venni.
Látszik hogy hülyevagy a témához,mert semmi köze a köbcentinek az adott fordulatszámhoz..
Lásd: 1.0 swiftnek azért keresik a váltóját,mert annak van a leghosszabb áttételezése,r-go nem pörög még 130-nál sem,mint a turmixgép..
pedig nem mítosz a nagyobb motorral kevesebbet/ugyanannyit fogyasztó autó...
csak a hülye nem látja be, hogy egy nehéz bódét nem bír el egy gyenge motor...
pl a fiat seicento 0.9 és 1.1 között fogyasztásban semmi különbség nincs, skoda octaviaban az 1.4 és 1.6 között szintén semmi, bmw e36-ban a 320-323-325-328 között szintén nagyjából semmi különbség nincs, pedig a 25i/28i bő 40 lóerővel többet tud mint a 20i, de a váltó és a difi áttételezése hosszabb, ezért kevesebbet forog a motor azonos tempónál, de a nagyobb teljesítmény miatt mégsem lomhább, így tud ugyanannyit fogyasztani...
haveromnak volt 20i és 23i, a 2 literes 100-nál kb ~3 ezret forgott, a 2.5-ös meg csak ~2500-at... ezért gyakorlatilag zéró különbséggel ugyanannyit evett mindkettő
Nekem az a tapasztalatom, hogy ugyan olyan típusú autó 1.4 és 1.6-os motorral szerelt változatában tök ugyan az a váló van. Egy kicsit nagyobb motorhoz nem terveznek más áttételű váltót. Az autógyárak sem állítanak üzembe annyi váltó gyártó sort, ahány féle motort gyártanak. Általában van egy benzineshez való rövidebb váltójuk, meg egy dízelhez való hosszabb. Esetleg van még egy fajta a nagyobb köbcentis, esetleg turbó benzineshez.
Tehát az nem igaz, hogy egy 1.4-es motorral szerelt autó motorja ugyan olyan sebességen nagyobb fordulattal kénytelen forogni, mint egy 1.6-os.
Teljesen ugyan az lesz a motorfordulat. Csakhogy a fogyasztás nem kizárólag a fordulatszámtól függ, mint ahogy egyesek tudni vélik. Van ott fojtószelep állás meg még egy pár tényező, ami meghatározza a fogyasztást.
Kis terhelésen, viszonylag alacsonyabb sebességnél az 1.4 lesz előnyben, nagy sebességnél, ahol nagy légellenállást kell leküzdeni, már akár egy hajszállal az 1.6-os lehet előnyben fogyasztás terén, a nagyobb teljesítménye és nyomatéka révén.
Ezért nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy melyik fogyaszt többet. Mivel ez erősen függ a használat jellegétől. Pont.
Egy 1.4-es 1,3 tonnás autóval is lehet előzni. Konkrétan pont ilyen paraméterű céges autót vezetek. Csak épp vissza kell váltani előtte és egy kis lendületet sem árt venni. Egy 1.4-es benzines motor tilt kb 6000-es fordulaton. Nehogy már akár 4. sebességi fokozatban ekkora fordulaton ne menjen el 100-zal?!
A saját autóm ugyan ez a márka, ugyan ez a típus, csak dízel motorral szerelve. Na annál már lehet erőből is előzni. Akár 5.-ben is adok neki egy kicsit nagyobb gázt és nagy nyomatéktól azonnal meglódul. De ez mondjuk tök más jellegű motor, ne keverjük ide!
Egyébként nekem is olcsóbb lett volna egy kis 1.2-1.4-est venni. Csakhogy azért ragaszkodtam a dízelhez mert rengeteget autózom főleg pályán napi több száz km-eket.
9mm és 5/14 válaszolónak:
1998 1.8 GDI 125LE Carismám van. Az 1.6-os 90LE (lábtól függően) ugyan annyit vagy többet eszik.
Na a végén még kiderül, hogy mégis csak nekem van igazam? :)
Előzés szempontjából nagyon nem mindegy, hogy mit lép az autó 70 körül, mert nincs mindenhol km-es egyenes út.
Visszaváltasz, és bármelyik autó megindul 70-nél. Mit nem lehet ezen belátni?
15-ös válaszoló: és mennyit eszik az 1.8-as Carisma-d?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!