Simsonon mit okoz ha a benzincsapot álló motoron egy napig nyitva hagyjuk?
Ha jól zár a tűszelep a porlasztóban, akkor gyakorlatilag semmilyen következménnyel nem jár.
Ha kicsit ereszt, akkor egy idő után csepegni kezd a benzin a porlasztóból, illetve az első indítás nehezebb lesz, füstöl. De pár másodperc alatt kidolgozza magából, semmi maradandó kárt nem okoz, ne aggódj.
Elméletileg semmi baja nem kellene, hogy legyen, mert a tűszelepnek tele tanknál is meg kellene tartania a folyadékoszlop nyomását. A gyakorlatban a tűszelep azért nem ennyire fickós, lassacskán túlfolyik a benzin. Először csak a kelleténél jobban megtelik az úszóház, utána a túlfolyón át a blokk tetején köt ki az üzemanyag. Ha jól tudom, onnan van lefolyója a lánc felé. Másnap, hideg motor indításánál van, hogy nem is veszel észre semmit, mert a túl magas benzinszint túldúsulást okoz, de hidegindításnál épp erre van szükség. Akkor van gond, ha már nincs a helyzet magaslatán a tűszelep, nyitott csappal állítod le a motort és még melegen próbálod újraindítani. Ilyenkor nem nagyon szokott menni, rugdosni kell egy kicsit, hogy kiszellőzzön.
Lesz látható nyom is: a túlfolyás miatt benzintócsa fog állni a motor alatt. Ez csak akkor veszélyes, ha forró a beton vagy aszfalt, jól párolog és beledobod a csikket.
Jó, akkor elmondom mi volt. Tegnapelőtt nyitott csappal állítottam le. Egy napig úgy állt. Tegnap indítással nem vót nagy gond, de motorozás közben megálltam valahol 1 pillanatra, mikor indulni akartam, az istenért sem indult. Szenvedés volt mire találtam egy lejtőt amin beindíthattam, de utána szinte tökéletesen ment.
Lehet e ennek a benincsap az oka?
Am van még rá legalább 2 ötletem miért lehetett, ezért vagyok kiváncsi.
Megtelik a karbi benzinnel..
Nem kell lejtő legközelebb ha így jársz..
Futsz mellette ráugrasz beteszed 2 vagy 3. ba ráereszted a kuplungot ,mikor megfordult a kerék leugrasz róla és szaladsz vele. Miközben játszol a gázzal.
Volt olyan motorom ami csak így indult be :)
De ha kopott a karbiban az úszó tű. Ami gyakran előfordulhat ezekben a régi technikákban akkor könnyen elfolyhat az összes benzined ami a tankban van. Ennek nagy része nem a motorba hanem a földre folyik.
Ha a tűszelep felragad,
mert megvan kopva,
vagy olaj dús a keverék
ez is lehet a hiba.
(nem kap benzint)
Te szépen elkezdted tolni a motort
a tűszelep kinyitott,
így volt üzemanyag,és beindult.
"Nekem a túlfolyón van egy kis cső elvezetve
a láncvédő mögé,hogy ne a blokkon álljon a benzin."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!