Benzines autó vezetése?!
Ott kezdődik a baj hogy a pedál lenyomását centikben határozod meg...
Kuplung fogáspontig, kis gáz hogy olyan 1500-2000-re felpörgesd a motort, és akkor kuplung lassan fel teljesen. A fordulatszámot majd megérzed pár indulás után.
Engedd addig a kuplungot, amíg érzed hogy el kezd fogni, megindul az autó. Alapjáratról olyan 1500-as fordulatra pörgesd fel kb., majd lassan (nem fél mikromilliméterekben engeded 200 méteren át, hanem lassan lelépsz róla)
És voila, elindultál!:)
2-es vagyok.
Ez kb. az első 2 napig lesz "nehézkes", egy hét alatt teljesen belejössz. De gyakorlás kérdése az egész, ha félsz autózni, nem is szerzel tapasztalatot.
Egy ismerősöm nemrég rakta le a jogsit, mindig mondom hogy gyere, menjünk el gyakorolni. Nem, ő fél, és kezdő, és nem mer, én hogy csinálom hogy ilyen jól vezetek..
Hát senki nem születik kormánykerékkel a kezében, én is voltam tanulóvezető, és nem kuplung volt a jelem oviban, mégis el tudok indulni..
Szóval gyakorolj sokat!:)
Köszönöm :) hát tudom hogy nem centikbe mérik de az autóba nincs fordulatszám mérő és nemis akarok beégni hogy lefulladok meg feltartom a forgalmat tudom még csak tanuló vagyok de akkor is
A fordulatot a motor hangjából is lehet hallani? Világ életemben vezetni akartam és ha döcögősen is de meg fogom tanulni :)
Próbáld úgy hogy engeded a kuplungot és ahogy elindul az autó tartsd meg és gázzal engedd tovább.
Vagy csak engedd ki a kuplungot egyesben és úgy autózz alapjáraton.
Mindegy csak próbálgasd.
Először szokd meg, hogy hol fog a kuplung.
Állsz az udvaron, fék+1-es, lassan engeded fel a kuplungot és érzed amikor elkezd fogni (az autó hangján pl).
Aztán próbáld meg minél gyorsabban. Pumpáld úgy a kuplungot, hogy felengeded fogáspontig, onnan visszanyomod. Ezzel hamar megtanulod, indulásnál erre szükséged lesz.
Ezután a gázt nyomogasd kicsit, érezd hogy mennyire kell nyomni. Mivel fordulatszámmérő nincd, csak a füledre tudsz hagyatkozni. Lődd be egy olyan fordulatra ami szerinted nem túl magas és nem is túl alacsony.
Éles helyzetben leugrassz a kuplungról a megtanult fogáspontig, benyomod a gázt érzés szerint, kuplungot kicsit engedsz (pár mm), újra megtartod, autó elindul. Ahogy elindul, te egyre gyorsabban engedheted a kuplungot. Hogy mennyire gyorsan, azt érzed. Ha lassú még a kocsi és sokat engedsz, a fordulatszám hirtelen lemegy, lefullad. Ha lassan engeded akkor pörög a motor, de alig gyorsulsz.
Egyébként ha már nem a fogásponton görcsölsz, akkor a többi már hamar rádragad.
A fogáspont megtanulását azért ne napokig csináld, a kuplungtárcsa nem szereti, főleg ha sokáig tartod ott. Inkább próbáld gyorsan csinálni, és rövig ideig a csúszásponton lenni, pumpáld folyamatosan.
Tönkremenni persze nem fog, semmivel sem rosszabb mint akik 3-4ezres fordulaton fél órát csúsztatják hogy elinduljanak.
Megint a 2-es vagyok.
Keress egy nagy placcot. Azt nem mondom hogy olyat ahol gumiból vannak a fák, mert feltételezem hogy vezetni tudsz.:)
Csak hogy legyen helyed gurulni, meg megfordulni.
Lassan engeded a kuplungot, megkeresed a fogáspontot. Gurulsz kicsit, majd visszanyom, újra. És ezt gyakorold.
Aztán jöhet a helyes fordulat megválasztása.
Hidegen ne, de melegen kicsit túráztathatod a motort.
Egyre jobban nyomd le a gázpedált, és fülelj. 3000-3500-4000-től kezd el a "bőgni" a motor.
Olyan negyed gáznál már lehet indulni, sőt, kevesebbnél is. Ez olyan 1500-2500 közötti fordulatot jelent, ilyenkor még hallod hogy a motor kényelmesen pörög, de nincs semmi bőgés, vagy hangzavar.
Vezetés közben is próbálj úgy váltani hogy az optimális 2-3000 között maradj.
Régen volt benzines autóm, de 15 évig csak az volt, és nekem ez lett a rutin, szóval lehet a modern benzinesek már mások.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!