Benzines autó turbosítása hogyan müködik?
Valamivel drágábban mint amennyit maga az autó ér.
Nem úgy megy hogy belecsavarozod a turbót és kész. Át kell alakítani a teljes hajtást hogy elbírja a megnövekedett nyomatékot és hőtermelést. A motortérben az öntvényen kívül mindent cserélni kell. Olcsóbb ha veszel egy alapból turbós autót.
"és ennek a turboját mennyire lehetne átépíteni"
hát egy kicsit át lehet építeni, de nem nagyon, úgyértem kb. félig lehet átépíteni, szóval ki fog lógni oldalra egy kicsit :D
Na jó, komoylabbra fordítva minden megoldható, csak nem érdemes. át kell variáli a leömlőt, szívó oldalra a csövezést megcsinálni, injektorokat cserélni, motorvezérlőt hozzáírni, feltöltő olajzását megoldani, ekkor lesz egy gyári motorblokkod, ami kapja a másfélszeresét annak a terhelésnek amire tervezték... rövid időn belül kuka. Persze az autó értékét már eddig ráköltöttük, de egy normális turbósításnál a motor főelemeit is cserélni szokták, főtengely, dugattyúk hajtókarok, hengerfej erősítése stb.. Ha ez megvan, akkor már csak a féltengelyeket, váltót, kupplungot, meg ugy a fékeket szóval csak majdnem mindent kellene cserélni, hogy úgy az egész össze is álljon...
Vegyél egy1-es punto GT-t, ami gyárilag 1.4-es turbós, és 130-140 lóerő, azt még 160 lóra fel lehet egyszerűen húzni túlzott élettartamrövidülés nélkül...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!