Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik előnyösebb? A turbós...

Melyik előnyösebb? A turbós vagy a kompresszoros autó?

Figyelt kérdés
menetteljesítmény, fogyasztás terén
2010. jan. 13. 17:17
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
100%

kár hogy azt a párost már nem gyártják.


Nos, benzines

Hál istennek a fejlett technika lehetővé teszi, hogy mind a kettőt használjuk örvözzük, duplázzuk triplázzuk stb stb.


Nos akkor a benzin..

Én 1800ig kompresszor 1800 és 2000között 1 utánna 3000nél már két turbó 3000\4000 felett pedig egyértelműen megint kompresszor.


Indoklás:

a kis köbcentis autókat "pörgetni kell" hogy menjen, épp ezért előnyös ha valami már nagyon alulról segíti a motort erőre kapni, ezáltal azonban a gyártási költségek jelentősen megnőnek (nem örülnénk neki ha mindent mini Cooper S árban mérnének ugye?) Ezekmellett tagadhatatlan előny hogy ezek a kisköbcentis komresszoros benzinesek jóval kiszámíthatóbbak lennének mint a turbós társaik. Nem éreznénk a hátbavágást hisz egyenletesen jön az erő. Ezáltal nem kellene "forgatni" őket hogy megjöjjön a kívánt teljesítmény egy egy kényes szituáció megoldásához.

1800 ccm felett azért már érezhetően erősek azok a szívó benzinesek, itt a turbó tényleg a gyártók és a PR managerek számháborúihoz megfelelő, hisz úgy és annyira lehet pumpálni ezeket a motorokat ameddig nem szégyellik (ugye azok az egymásra licitálások a gyárak között) ezekmellett kétségtelen, hogy a potenciális vásárlók egy mai átlagban 160 lovas kétliteres szívó benzinessel kényelmesen elautóznak, nos ugyanez a benzines turbóval 300 lóig vihetó, ám ezt a 300 lovat abszolút felesleges kihasználni minden pillanatban (remélem érződik a különbség a kis és a nagyköbcenti között) így adott esetben nyugodtan lehet haladni a turbólyuk tartományban ahol nincs vagy legalábbis nem akkora a töltés hogy jelentősen megnövelje a fogyasztást.

3000köbcenti felett általában azért már ellustulnak a motortok, itt MÁR felesleges pörgetni őket a megfelelő erőért, így megintcsak célszerű egy azonnal (éles váltás nélkül kapcsoló) kompresszor beépítése, hisz kevés kívételtől eltekintve (BMW M3 V8 és M5\M6 v10) ezeket a motorokat nem nagyon szokás 6000 főlé pörgetni


A dupla turbó egy nagyon okos találmány ami pont a kompresszor kizárását szolgálja ebből a játékból, EURÓPÁBAN. viszont van az a köbcenti tartomány ahol már nem lehet elég nagy és elegendő mennyiségű turbót használni, (lásd amerikai nagyvasak) így a felsőbb benzines kategóriákban (big block, v8 v10 v12 etc ) már egyértelmű a kompresszor fölénye a turbóval szemben.


Kívételt képeznek ez alól a Wankel rendszerű benzines autók (mazda RX széria) amikre elképesztően nagy turbókat is lehet szerelni, mivel a kipuffogó gázuk nagysebességű és forró.


Átlagban elmondható, hogy a turbó és a kompresszor két külön játszótér.

a turbóval tetszőlegesen bármekkora teljesítmény elérhető (a motor esik maximum szét) amíg a kompresszorral csak egy adott teljesítmény maximum érhető el, igaz annak nagyrésze folyamatosan rendelkezésre áll.


17:40 valahányas voltam ha jólemlékszem

2010. jan. 13. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
100%

előző vagyok (remélem:D)

menetteljesítmény között óra szerint nem lenne nagy különbség a turbó viszont becsapna, hiszen úgy érzed mintha az ezeréves sólymod fénysebességre kapcsolt volna.

Ugyanezt a kompresszornál nem érzed, ott csak brutális erőt érzel ami szépen viszi az autót.


A kompresszoros autó kultúráltabb ám fogyasztásban a turbóssal (ha ugyesen turbólyukban autózól) jobban jösz ki, ám itt ez megintcsak nem lenne érvényes játék mivel a turbósat pörgetned kéne 3000ren ahoz a teljesítményhez amit egy kompresszoros 1500as fordulaton már lead.

2010. jan. 13. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim válasza:

A kompresszornak még nagy előnye van a turbóval szemben. Nem hullik szét a csapágya pár 10.000 kilométer után, mint a turbónak. A turbó forog akár 100-200 ezret is percenként!!!

Míg a kompresszor elcsavargatja magát úgy 30-65 ezres fordulatszám között. Azért nagy a különbség.

A másik nagy előnye a kompresszornak, hogy ha rá van szerelve egy röpsúlyos kuplung, akkor kapcsolod ki-be amikor csak akarod!


Üdv:

McGyweR

2011. szept. 27. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim válasza:

Az említett TSI motorokról annyit, hogy a Honda már tíz évekkel ezelőtt csinált már széria kocsikba ugyanilyen lökettérfogat/teljesítmény arányt, mindenféle feltöltő nélkül. Pedig a VW erre verte, hogy milyen jó valójában is ez a motor, én szvsz nem voltam tőle elájulva...


Amúgy a kérdésre nincs egyértelmű válasz...

2011. szept. 28. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 Blacklovag válasza:
vw passat 4.0 W8 mi a véleményetek??
2018. júl. 11. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!