Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyi egy Lada 2101,2103,2106...

Mennyi egy Lada 2101,2103,2106 motorjának élettartama?

Figyelt kérdés
2014. aug. 10. 18:46
 1/10 anonim ***** válasza:
Sok mindentől függ, de olyan 80 ezer km-enként ráfér egy kisebb generál.
2014. aug. 10. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

A saját gépkönyve szerint minimum 100.000km-t kell elmennie felújítás nélkül.

Az első válaszoló, gondolom tapossa rendesen hidegen-melegen és önti bele a legolcsóbb teszkós olajat. Így nem csoda, hogy nála ennyit bír.

Ismerek konkrétan olyan megkímélt példányt (2101), amiben közel 250.000km elteltével is még bontatlan a motorja.

2014. aug. 10. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Azért nem kizárt, hogy a legolcsóbb teszkós olaj is különb, mint amit az oroszok borítottak bele a 70-es 80-as években. :D
2014. aug. 10. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Hát 150.000 km-t mindegyik kibir szerintem, de ehhez szükséges a motor megfelelő szervizelése, ami sokszok a Ladáknál elmarad.
2014. aug. 10. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
60 ezernél elkopik a vezérműtengely és felkeményednek a gyári szelepszárszimeringek. 120 ezernél már olyan válla van a hengereknek, mint a Fekete Lacié. 150 ezernél 100km/l az olajfogyasztás. A 250 ezres bontatlan motor, mese habbal.
2014. aug. 10. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Megfelelő használat és szervizelés mellett 100.000 km-t bírnak ki a Lada-motorok úgy, hogy normálisan lehet őket használni. Vagyis: gázadásra mennek, nem csak a hangjuk és a füstjük nő, hidegen és melegen is indulnak és 10 l/100 km alatt tartható a fogyasztásuk, ha nem úgy vezetsz, mint Balázs Öcsi a Mecsek-ralin.

Csak ehhez jó minőségű alkatrészek kellenének, amiket manapság egyre nehezebb beszerezni.

2014. aug. 10. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

# 5!

Nézd, akkor vagy azt állítod, hogy én hazudok. (Köszönöm szépen a "bizalmat" így ismeretlenül is.)

Vagy nekem hazudtak. Nem az enyém az autó, így nyilván nem tudom 100%-ig igazolni, de nem értem mi érdekük lett volna hozzá hogy hazudjanak.


Ismerem jól a tulajt. Az első és eddig egyetlen tulajdonosa a kocsinak. A végletekig kínosan ügyel az autóra: fűtött garázsban áll, mindig melegíti a motort, Márkás jó minőségű olajokat szűrőket használ. Olajcsere 5000(!) km-enként. Gyári alkatrészeket építtet be, amit igen, ma már egyre nehezebb beszerezni. A 250ekm-t 36 év alatt tette bele. Tehát évi kevesebb mint 7000km-t megy vele, ami nem sok. A legkisebb gyanús zörejre rohan vele hozzánk szervizeltetni, ami mondjuk a Lada tulajokra nem nagyon jellemző, főleg manapság. Hajtják, amíg még megy.


Nem azt mondom, hogy ez az általános. nyilván ez a másik véglet. (Az egyik meg az emlegetett "60.000km alatt széthullik a motor".) De van ilyen is.

100.000km-t normál átlagos használat mellett ki kell bírjon.

2014. aug. 10. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Örök élet meg 2 nap..

Nekem zsigáim voltak egy se halt meg alattam pedig nyél gáz autócross pálya 3 éven keresztül..

2014. aug. 10. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

"Nézd, akkor vagy azt állítod, hogy én hazudok."

Nem állítom senkiről, hogy hazudik, csak a saját tapasztalataimra hagyatkozva merem állítani, hogy a 250e "enyhe" túlzás. Jó néhány Lada teljes motorgenerálja van már bennem, még több hengerfej felújítás, az igazi békebeli kézi szelepcsiszolásos módszerrel. Az oroszok egyszerűen nem tudnak (vagy nem akarnak) olyan minőségű alkatrészeket gyártani, hogy ennyi kilométert képesek legyenek elfutni a motorjaik. 150e km körül, a leggondosabb használat mellett is elkopnak a hengerek falai, a főtengely és a csapágyai. Ennyi km alatt vezérműtengelyből és himbasorból már a második szett is kockára kopik, az olajpumpa meghajtó fogaskerékből pedig legalább hármat megeszik a motor. Ez utóbbi apró fogaskerék kopása okozta a legtöbb motor halálát. És akkor a vezérműlánc és a csodálatos feszítő/rezgéscsillapító szerkezetek állandó cseréjéről még nem is beszéltem. Szóval a 250e km szerintem lehetetlen. Szerintem!

2014. aug. 11. 07:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
7-es! az ilyen kikímélt használat nem mondható átlagosnak, fűtött garázs meg apámtööke..., a reális, egy álagos képességű vezető alatt változó körülmények között, átlagosan szervízelve 100 ezer kilóméter. Régen is volt akinek ez 80 ezer volt, aki jobban vigyázott rá 150, esetleg 180 ezer. Persze az extrém kikímélt köreülmény amit írsz akkor lehet hogy 250, de azt egy "nyugati kocsi" akkor futja ha taposva van meg pusztítva. Persze az újabb nyugati autók már szar műanyag autók, ezért mennek el az 1.3-asok is legalább 300 ezret mindenféle generál nélkül.
2014. aug. 11. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!