"Veszélyes" egy bmw e60 2004-2005 évjárattól gyártott vagy egy szintén ez év körül gyártott audi a6- ot kb 2,5 max 3 millióért megvenni?
Lehet veszélyes is. A kulcs mindig az, hogy megnézed a piaci árakat itthon és mondjuk Németországban ( mert talán az a legnagyobb európai használtautópiac).
A6-ból és 5er esetén érdemes annyit rászánni, hogy kényelmesen meg tudd venni árban/felszereltségben/futásban a felső 10%-ot. Ezek akár 20-30-40%-kal is drágábbak, mint egy átlag példány, viszont jó eséllyel ezekkel lesz a legkevesebb gond- főleg ha mondjuk valamelyik márka prémium használtautó programjában kínált autóból választasz. Ez sem garancia mindenre,de az esély itt kisebb egy húzós szerviz számlára.
Persze lehet venni olcsóbban is, de ha futóműre rászalad fél éven belül 3 kiló meg mondjuk következő félévben megint minimum ennyi a váltóra/kuplungra.. akkor semmivel sem leszel előrébb, a különbözetet ugyanúgy rá fogod költeni, csak azért annak már más a szájíze.
Lusta vagyok a pontos árakat meglesni, de ha a leírtaknak megfelelően keresel autót és nem abban reménykedsz, hogy a 3. legolcsóbb lesz a főnyeremény, akkor talán sokáig boldog tulajdonosa leszel egy prémium autónak.
Egy alacsony futású és jó autónak felára van, megfizetni épp nem kell, de ebben a kategóriában már érdemes.
A főnökömnek asszem szintén 2004-es E60-asa van ( lehet 2005-ös ), 530d. Kicsit elhanyagolta és most pár hónapja letérdelt neki. Volt egy turbócsere, a kormánymű háza el volt repedve, széjjel volt a futómű, két injektort kellett cserélni meg furcsa mód az egyik hengerben elment a kompresszió ( 280 000km van benne). Ez került 1,2 millába.
Attól, hogy sok van, még nem biztos, hogy mind jó. Sokan csak a látszat miatt vesznek ilyen kocsit, aztán szervizre, meg nincs della.
A fenntartási költségei kategóriájának megfelelőek, természetesen nem suzuki árban lesznek az alkatrészek, viszont egy normális szervizben az óradíj ugyanannyi, mint más autó esetében.
Azért is írtam, hogy eleve a felső ársávból válogass, leinformálható autókat, mert ha egy ilyennél beüt a krach, akkor arra tényleg repülnek a 100 000-rek.
Úgymond az olcsóbbak közül akarom legjobbat,bár talán ez lehetetlen,hitelre akarom a kocsit ezért nem szeretnék nagyobb értéküt,viszont azt sem akarom,hogy milliókat költsek rá,mert az sem nyerő. Majd találok valami középutat. Melyik lenne azaz ár aminél lehetne mondani,hogy a kocsi napi használatra alkalmas?
Egyébként tervben volt 1es és x3-as..( volvo xc90, mercedes cls, wolksvagen touareg) az 1-es bmw-vel az helyzet,hogy szintén 2-3 millió ami a legolcsobb, 1-2 van 2 millió alatt,de az nem kell,arra biztos kell költeni. A másik az,hogy 1-es bmw 2-3 millióért..akkor már inkább az 5-t 3 millióért,bár fenntartás szempontjából olcsobb az 1-es meg lehet hogy az megéri a 3 millióját,nem tudom. Meg nem kell nekem annyira vagynem minden áron nagymotoros kell,szerintem az 520d/i 163-177 le bőven elég,főleg városban,amikor élmény,ha 80-al lehet menni,vagy 525- ös..namind1 nem akarom mégelkapkodni,át kell gondolnom,de mindenképpen valami hasonló kocsit szeretnék. Esetleg a wv touareg megéri a 2 milliót? Tesztelni kellene ezeket a kocsikat. Mindegyikben van valami,ami miatt megfogott és eltudnám fogadni,mint saját kocsi.
"Úgymond az olcsóbbak közül akarom legjobbat,bár talán ez lehetetlen,"
Igen, ez sajnos lehetetlen. Ne ess bele a marketing csapdájába, mindenkivel el lehet hitetni, hogy ő most a tuti veszi olcsón, sajnos ez sosincs így. Ha meg hitelezel, akkor meg főleg oda kell figyelned, mert hitel mellett egy zsebbe nyúlós szerviz az sz0pás a köbön.
Ha a 3 millára még egy kicsit rádobsz, akkor viszont már találsz elég jó vételeket. A 3 millás kategória sem a legalja a kínálatnak, ez már ezért 50%-kal drágább, mint a legolcsóbb darabok.
A benzinesekkel talán kevesebb a gond, az 520-525i esetében talán nem lesz akkora költségvonzat, mint egy letérdelő 530d-nél :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!