A városi terepjáró (crosscover) miben különbözik a terepre való terepjáróval szemben? Felér a városié a terepivel szemben terepen?
A városi terepjáró attól városi hogy terepesen néz ki (meg van emelve), viszont terepen nagy valószínűséggel elakadna.
Érvényes magyar okmányoknál nem kell még kifizetned az új forgalmit, rendszámot, regadót, egyéb behozatali költségeket.
Fogyasztás inkább motortól függ mint márkától. Persze valamennyire igaz hogy minél nagyobb gyártótól származik annál kisebb a fogyasztás, mivel nagyobb gyártó többet költ fejlesztésekre.
Magyar állampolgár Magyarországon csak magyar okmányokkal használhat autót - ha megállít a rendőr (márpedig az ország belső felében előszerettel állít meg gyanús autót, a határvidéken inkább kerülik a külföldi rendszámosokat) és igazoltatásnál kibukik, hogy nem fizettél regisztrációs adót meg semmit, akkor bünti van (nem is kicsi). Legfeljebb céges autót lehet külföldi okmányokkal használni (akit érint, az tudja a mikéntjét).
A crossoverről: nem mondanám városi terepjárónak, régen a nagyobb gengszter/politikus SUV-okat csúfolták annak (meg kátyújáró és társai), aztán ez a szóhasználat átragadt a köztudatba annyira, hogy ma már a forgalmazók is használják a marketingszövegekben, de a crossover tükörfordításban annyit tesz, hogy átmeneti, keresztezett - mondhatni öszvér - egy hobbi terepjáró és egy kompakt között. Fogyasztás szempontjából általában 1-2 literrel többre kell számítani, mint egy sima autónál, ez többnyire az emelt hasmagasság, nagy homkolfelület, többletsúly eredménye. Az, hogy terepen mennyire boldogul típusfüggő - a többségét nem erre találták ki, a crossover nem egyenlő a SUV-okkal, az más kategória, a tiszta crossoverekben nem jellemző az összkerékhajtás, legfeljebb drágább típusokbál. Grip control vagy valami hasonló technológia van bennük, de ez egyértelműen nem komoly terepre való.
markasabb auto se biztos h kevesebbet eszik
Magyar állampolgár Magyarországon csak magyar
okmányokkal használhat autót
persze, biztos sok autot hoztal be, anyam eletarsa osztrak volt, ennyi erovel sose vezethette volna, haver kint melozik kinti rendszamos a kocsija...
cross is van osszkerekes (ml, q7)
"persze, biztos sok autot hoztal be, anyam eletarsa osztrak volt, ennyi erovel sose vezethette volna, haver kint melozik kinti rendszamos a kocsija..."
Nem tudom, hogy elolvasni, vagy értelmezni nem sikerült amit írtam.
Ha édesanyád szeretője osztrák volt, akkor gondolom nem magyar állampolgár - pont. Ha meg valaki kinti lakcímmel rendelkezik (pl. határontúli magyarok, kinti vendégmunkások), akkor az nyílván tudja a rá vonatkozó kibúvókat, be lehetne másolni ide a teljes törvénykönyvet is és kitárgyalni minden speciális esetet, csak nincs ilyesmire kapacitásom.
"A városi terepjáró (crosscover) miben különbözik a terepre való terepjáróval szemben?"
A városi terepjáró a sima személyautóhoz képest magasabb felépítésű, nagyobb hasmagassággal, kicsit nagyobb rugóutakkal általában, "balonosabb" gumikkal, és ált. összkerékhajtással, de nem mindig. Arra jó, hogy kevesebb helyen akad fenn, magasabb patkára is fel lehet állni, rosszabb minőségű úton jobban rugózik, és ki lehet menni vele a tanyára, nem akad fel az alja a nyomvályús földúton, de igazi terepre alkalmatlan, mert azért nem terepgumikat tesznek rá, és az összkerékhajtási rendszere sem tereprevaló. Míg egy igazi terepjárónak kellően nagy első hátsó terepszögei vannak, van benne egy vagy több diferenciálzár, esetleg felezőváltó, és a felépítése általában a strapabíróbb, alvázas konstrukció. Viszont közúton kényelmetlenebb, zajosabb, belül általában igénytelenebb, nem olyan kényes és minőségi anyagok vannak a beltérben stb.
"Mennyire fontos,hogy érvényes magyar okmányai legyenek az autónak? Hátrányt jelentenek a külföldi okmányok?"
Ha külföldi okmányos autót veszel, akkor azt csak honosítás után hazsnálhatod, ehhez az adott típustól (motortól, évjárattól, környezetvédelmi besorolástól) függően be kell fizetned a regisztrációs adót, ami egy plusz egy, de inkább több százezres költség.
"Fogyasztás szempontjából melyik márkájú terepjárók fogyasztása mondható kevésnek vagy jónak?"
azonos kategóriájú és hasonlóan motorizált autók hasonlóan fogyasztanak, ha ide vehetjük a kisebb, és annál kevésbé terepjáró crossoverket, mint pl. nissan quasqai, vagy daia duster, akkor talán ezek, de ezek nem igazi terepjárók. A nem túl nagy motorral, tehát 2-2.5 literes dízelmotoros terepjárószerűbb autók, mint a nissan patfinder, mitsubitshi L200 jellegű pick-upok, stb nem fogyasztanak rosszul, de egy azonos motorral szerelt személykocsinál mindig többet fogyasztanak, nagyobba súlyuk, a kerekeik gördülési ellenállása, rosszabb a légellenállásuk, a végáttétel meg rövidebb ált.ban. Ugyanez igaz a bühüm nagy suv-okra, mint az X5-ös BMW, Q7-es audi és társaik...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!