Valaki elmagyarázná a BMW-k ''sorrendjét''?
Tudom hogy vannak M3, M5 stb. BMW-k, illetve 318, 320. stb. számmal ellátottak.
Gyártásban melyikek voltak előbb?
Szóval ha valaki tényleg ért hozzá így sorrendben leírhatná az összeset ha nem nagy kérés.. köszi:)
nagy vonalakban:
Van a BMW mint márka. Ennek vannak különböző méretű és kategóriájú modelljei, mint pl. 1-es sorozat, 3-as sorozat, 5-ös, 7-es stb.
az autó hátulján látható típiusjelzés mindig 3 szám, pl. 318i, 530d, vagy 740i
az első szám mindig azt jelöli, hogy melyik modell, pl. a 318i, az 3-as BMW, 1.8-as motorral, az 530d, az 5-ös BMW, 3 literes dízelmotorral, stb.
az egyes modellek különböző generációit, pedid egy E betű + számból álló kódjelzéssel különböztetik meg. Mert ugye 3-as BMW-ből is van ugye 80-as évekbeli is, meg van ugye már az új, hetedik generáció, ez ugyanúgy van, mint pl vw-nél is van a golf, de azon belül van ugye 1-es golf, 2-es golf.... a mostani legújabb generáció pedig a 7-es golf. Tehát ha pontosan meg akarsz határozni egy típust, akkor az úgy néz ki, hogy pl.: BMW E36 318i. Ebből kiderül ugye hogy BMW, az e36-ból kiderül hogy az 1991-től 1998-i gyártott generációra gondolsz, a 318i-ből pedig kiderül, hogy az 1.8-as, injektoros benzinmotorral szerelt változatra gondolsz.
Van még pár apróság amit azért megemlítek:
régebben legtöbbször a típusjelzés második két betűje ahogy leírtam, a motor lökettérfogatát jelentette literben, de volt egy két kivétel, pl. 1994-től az 540-es és 740-es BMW-k a korábbi 4 literes helyett 4.4 litzeres motort kaptak, az újabb BMw-knél pedig ez a két utolsó szám már csak tájékoztatós jellegűek, mert pl. az 535d modell nem 3.5 literes dízel, hanem csak 3 literes, mint az 530d, de két turbófeltöltője van, és így a nagyobb szám a nagyobb teljesítményre utal, de ezt ne részletezzük.
Plusz pár jelölés még a számok után:
i: injektor
d: dízel (jóideje mindegyik dízel turbós, íga azt külön nem jelölik, mint régen, hogy TD)
XD: xdrive dízel, azaz összkerékhajtású dízel
Xi vagy iX: összkerekes benzines
IS: injektor sport, az átlagosnál sportosabb, de nem M-es benzines
Az M-el jelölt modellek, mint M3, M5 stb. azok az adott modell gyári tuningolt, sportváltozatai, a többi modellhez nem sok köze van műszakilag, minden spéci motor, fékek futómű, könnyített karosszériaelemek stb.
tehát az M3-as az a 3-as BMW sportváltozata, M5-ös az 5-ösé stb.
plusz itt van még egy cikk, ha konkrétan érdekel, hogy melyik BMW modell melyik generációjának mi a gyári E betűs kódjelzése, mert ezt ide leírni nagyon hosszú lenne. Ebben a legújabb 5-ös BMW-ként említik az e39-est, de az a 96-tól 2004-ig gyártott 5-ös BMW, tehát ez egy régebbi cikk, mert azóta már kijött az e60-as kódjelzésű 5-ös, 2010 óta pedig kijött a legújabb, most aktuális F10 kódjelzésű. Tehát ebben a cikkben nincsenek benne a legújabb modellek X6-os 1-es BMWk stb stb., de a legtöbb benne van, jó böngészést!
A lényeg, hogy a BMW-nek több tipusa van: van 1-es, 2-es, 3-mas, 4-es, 5-ös, 6-os, 7-es, és 8-as szériájú BMW. Ezek pont úgy vannak, mint az Opelnél van például: Astra, Vectra, stb.
A második két szám nem olyan lényeges, a motort jelöli. Szóval egy 316 és egy 335-ös BMW ugyanaz az autó, csak más motorral. Sőt az M3 is ugyanaz, csak az egy nagyon sportos verzió. Minél nagyobb a második két szám, annál erősebb az autó. Az M3 Az mindegyiktől erősebb. És ez igy van a 4-es, 5-ös, stb szériánál is.
A gyártási évtől nem függ, van 1970-es és 2014-es 320-as BMW is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!