50-es Simsont miért nem lehet úgy tuningolni, mint az 51-est?
Nem lehet úgy felfúrni, mint az 51-eseket, mert a tőcsavarok nagyon közel vannak egymáshoz, (ha jól emlékszem max hatvan egynéhány ccm) és a henger furata alapból nagy. (S50: nagyobb furat, kisebb löket; S51: kisebb furat, nagyobb löket)
Ettől persze meg lehet reszelni, hogy forgós legyen, de az ilyen tuning hengerek csak egy szűk fordulatszámtartományban adják le a teljesítményüket. Na és itt a gond: A 3 sebességes váltó fokozatai nagyon "szét vannak húzva". Ez azt eredményezi, hogy elindulsz, kiforgatod egyesbe, majd amikor felrakod kettesbe, alig akar majd menni. Amikor eléri azt a fordulatot, ahol a henger már jól "dolgozik" akkor megindul, majd rakhatod harmadikba, amikor megint jön egy kávészünet, majd ismét megindul. Ez így elég élhetetlen. A megoldást egy 4 sebességes váltó jelentené. 4 sebességes váltó a Sperberekben volt, ami beépíthető lenne az S50 blokkjába, de ritka mint a lila holló, és ha találsz is, baromi drága.
Tehát lehet tuningolni, csak nem éri meg, mert azonos összegből sokkal jobb teljesítményű S51-et lehet összerakni.
a Sperberből kompletten át kellene rakni a váltót az 50-es Simsonba a régi helyére ?
Illetve mi a helyzet a 3 sebességes 51-es Simsonokkal. Mert olyan is van. Azokkal is ugyanez a gond?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!