Most állok nyári gumi csere előtt és még nem is csináltam ilyet. Ahogy néztem egy garnitúra kerék ára 35-90ezer között mozog. Mi alapján válasszak a sok márka közül?
Az a legolcsóbb, ha nem veszel felnit, csak gumit, hogy milyet azt nehéz így megmondani. Sok teszt és akciós ajánlat van a neten.
Nekem csak elöl van téli gumi, mert én érzem a dinamikus erőátterhelődést (és keveset megyek kocsival), de ezt általánosságban nem tartom követendőnek.
Csak városon belül használom télen, akkor is ritkán, szóval anyagiak miatt a téli kimarad, de a műszaki miatt (amúgy is) februárig cserélnem kell.
Valami konkrét márka ami kerülendő, vagy középkategóriás ami jó?
évek úta michelint használok minden gépen ami otthon van télen nyáron.
Amit még jónak mondanak (és itthon gyártják) a Hankook. (ezt haver használja.)
Még egy kérdés:
A méret megadásnál láttom, hogy 175/65R14 ez eddig tiszta is lenne, de utánna jön az hogy 82Q.
Mi az a 82Q? Már csak azért is, mert ahogy a neten nézem van 82T meg "H", és egyéb betü jel, de "Q" sehol se.
Az én szempontjaim:
1. ne kelljen csereberélni, tehát marad a 4 évszakos
2. tapadjon (fékezés száraz/nedves/havas/jeges úton, mivel ezen múlik, hogy "mögötte" vagy "benne" áll meg a kocsi)
Kiindulási alapom az adac (német autóklub) és az öamtc (osztrák) gumitesztje volt, csak épp a súlyozásukat (mi alapján jó szerintük) figyelmen kívül hagyva.
Négyévszakos létezik, bevált. Hóban lehetne jobb is, ettől függetlenül az év végi legnagyobb hó sem fogott ki rajta. Városi használatra meg éppen nem kell jobb. A mostani 1-2 hetes havas-jeges időszakokra enyhe túlzás lenne téligumikba ruházni, a kollégám meg a 30%-os nyári tappancsokkal is igen jól boldogult az eddigiekben (ettől, meg attól, hogy kevésbé értékes a kocsim, még nem követném a példáját). Ahol a 4 évszakos kevés, oda hólánc kell, a nyári tapadását illetően pedig több kívánnivalót hagyott a pirelli nyári maga után, mint a 4-es goodyear.
Általános tanács, hogy komoly márkába érdemes beruházni, mert a párezres guminkénti többlet egy elkerült koccanásnál megtérülhet. A fent említett pirelli pl. nem volt egy napon említhető a bridgestone-al, a barum téli a michelin alpin-al, míg a goodyear-ben én megtaláltam a megfelelő kompromisszumot. Ha meg hó/jég se volna, csak nyárival mennék, mert ez a +7 fok egy vicc, ha jó minőségű gumiról van szó, pl. bridgestone nyári után a síkos utat leszámítva visszalépés volt tapadásban a michelin téli. De kinek az elmélet, kinek a gyakorlat.
Mielőtt ilyen hülyeséget írnál kicsit nézz utána,hogy mi a külömbség a téli ill. nyári gumi között! Azt írd meg légyszi melyik az a négyévszakos gondolkodó gumi márka :)
Köszi!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!