Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Robogóba megéri tuning variáto...

Robogóba megéri tuning variátort venni vagy fölösleges?

Figyelt kérdés
2014. júl. 22. 12:32
 1/4 anonim ***** válasza:
gyáriba fölösleges... a tuning nem abból áll,(főleg nem egy robogón) hogy 1-1 elemet kicserélünk... vagy mindent, vagy semmit, külön-külön jóformán semmit nem érnek...
2014. júl. 22. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

65km/h-át megy a Honda Dio típusú robogóm. Tényleg nem jelentene semmit egy tuning variátor? Dinamikusabb gyorsulás, 5-10km/h-ával nagyobb végsebesség.

Értem, hogy mindent vagy semmit, de ha a tuningolt robogón segít, akkor a gyárin miért nem?


Bocsi, de nem nagyon értek hozzá.

2014. júl. 22. 23:46
 3/4 anonim ***** válasza:

tuning variátor csak annyiban tuning, hogy masszívabb, esetleg más méretű görgőket is bele lehet tenni, de a dinamikán semmit nem változtat...


a robogó erőátviteli rendszere elég bonyolult:

a kraft elindul a hengerből ugyebár, de a motor teljesítménye nem egyenletes, egy bizonyos fordulatszámon a legerősebb, de alatta/felette már gyengébb, ezt hívják csúcsteljesítménynek...


nos mivel a robogó nem szokványos váltóval és kuplunggal van ellátva, hanem teljesen automata az egész, ezért a rendszert össze kell hangolni, hogy jól összedolgozzon...


a röpsúlyos kuplungban rugók és pofák vannak, ez körülbelül úgy néz ki, mint egy dobfék, csak itt a pofákat nem a pedál nyomásával feszíted neki a dobnak, hanem a fordulatszám emelkedésével, a visszahúzó rugók erejét legyőzi a röpsúlyokra ható centrifugális erő, és ezért nekifeszülnek a dobnak, ekkor kezd fogni a kuplung...


tehát -> minél erősebb a rugó, annál nagyobb fordulat kell ahhoz, hogy fogjon a kuplung, ha pedig gyengébb, akkor sokkal alacsonyabb fordulaton fog


itt jön a képbe a csúcsteljesítmény, ha a te hengered mondjuk 8000-es fordulaton adja le a csúcsteljesítményét, akkor a kuplungnak kb 7500-8000 fordulatszám között kell fognia, mert ha nem -> akkor vagy túlpörög a motor, ahol már gyengébb, és folyamatosan túl magas fordulatszámon üzemel, ami sem az élettartamnak, sem a fogyasztásnak, sem a gyorsulásnak nem tesz jót, vagy -> túl alacsony fordulaton fogja meg a kuplung, és alig fog tudni meglódulni, mert amíg nem éri el a csúcsteljesítményét, csak szenved és erőlködik...


de mi van akkor, ha a gyári 8000-es fordulaton dolgozó hengert, lecseréled egy tuning, 10 ezres fordulaton dolgozóra? ekkor jön a képbe a tuning kuplung, amiben erősebbek a rugók, hogy magasabb fordulaton nyisson, és ne a teljesítményének 70%-án küszködjön a motor, hanem rögtön indulásnál le tudja adni a 100%-át


a kuplung leginkább az állórajtot befolyásolja, (hacsak nem túl magas fordulaton nyit, mert akkor folyamatosan küszködik a motor) mivel az idő haladtával, a rugók elgyengülhetnek, ezért általában inkább az szokott előfordulni, hogy túl hamar fog a kuplung, és a motor csak küszködve tud elindulni, pl.: hiába téped a gázt egy emelkedőn, nem bír felpörögni a motor, mert a kuplung túl hamar megfogja, ezáltal ereje sincs...


a variátorról itt találsz leírást, nincs kedvem ezt is leírni

[link]


ezért hangsúlyos a robogó tuningnál a "mindent vagy semmit", mert ha a simsonra rádobsz egy 60-as hengert, meg egy nagyobb első lánckereket, már el is értél egy kicsit nagyobb végsebességet ugyanolyan gyorsulással, de a robogónál sajnos nem ilyen egyszerű ez...

2014. júl. 23. 01:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

Köszönöm a kimerítő válaszodat! Zöldet adtam!


Marad akkor a gyári és a görgők súlyával játszok egy kicsit. :)

2014. júl. 23. 19:21

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!