Ez olajpumpa hiba lehet?
minarelli am6 blokkos motorom, hidegen erősen füstölni szokott, ezzel szerintem nincs is baj, mert 2t, viszont melegen már nem annyira, ez pedig úgy tudom hogy a csökkentett füstölésű full szintetikus olajnak köszönhető, ez is oké. de a napokban elkezdte azt csinálni hogy menet közbe, 30-35 km megtétele után egyszer csak irdatlanul elkezdett füstölni, és csinált olyan is, hogy szintén meleg motornál egy deka füst nem jött ki belőle, és a víz is elkezdett melegedni a szokásosnál jobban, pedig ez este történt amikor a kinti levegő is hűvösebb. ez az olajpumpa miatt van ? hogy lehet kiiktatni, hogy a tankba keverjem én magamnak az olajat ?
(ne jöjjetek a kókányolással, nem bízom ebben a pumpában, és nem vagyok hajlandó erre költeni ha ez a baja)
A pumpát semmi esetre se kösd ki! Terhelés és fordulatszám függvényében adagolja a kellő mennyiséget, ezek csak nagyon elhanyagolt motoroknál döglenek be (sokáig nem volt olaj a tartályba, vagy épp keverékkel használták csak).
A hosszú táv utáni füstölés a kipufogóban begyulladó koksz-olajsár ami az évek alatt a "nem hajtástól" vagy rossz minőségű ásványi olajtól van.
A túlzott melegedés ok-okozat több magyarázat is van:
1. Ha épp most égett ki a kipufogód akkor a motorod "optimálisabban " műkodik és a normális égés miatt több a hő.
2. Nem vártad meg hogy kiégjen a kipufogó , ha megálltál azelőtt hogy elhagyta volna a füstöt, akkor (ha van) katalizátor esetleg kipufogó dugulás az el nem égett de fellazult koksztól a pufóban.
3. A kinti levegő hűléséve felborul a keverék arány, szegényebb lesz, ez is több hőt fejleszt, hatványozza egy koszos karbulátor is.
4. Ha a karbid a "dugult" kipufogóhoz lett állìtva az már a kiégett kipufogóhoz nem biztos hogy jó beállítás.
5.főtengely szimering hiba, a váltóolajat égeti a motor. Pontosabban befolyik a szimmeringnél. Ha fogy a váltóolaj akkor ez a bibi is számìtásba jöhet, de a könnyen indul és szépen tartja az alapjàratot akkor kizàrhatod.
Szerintem keress fel egy JÓ motorszerelőt aki átnézi és beállítja. A saját megnyugtatásodhoz leelenőrizheted az olajszivattyút te magad is:
Lehúzod a karbiról a vékony olajcsövet és alapjáraton ha nézed a csövet nagyon lassan , pulzálva jön az olaj kb 2mp enként max fél mm-t de 15mp alatt mindenképp meg kell jelenjen.(nyugi ettől még nem fog tönkremenni a géped, van még olaj bőven a forgattyúsházban) Ha ez rendben van akkor a szivattyúd nagyjából oké.Túl adagolni a szivattyú nem tud!
Fordulatos, terheléses plajpumpa teszt is van de ezt inkább hozzáértőre bíznám.
Remélem tudtam segíteni (motorszerelő vagyok) üdv!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!