Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ez olajpumpa hiba lehet?

Ez olajpumpa hiba lehet?

Figyelt kérdés

minarelli am6 blokkos motorom, hidegen erősen füstölni szokott, ezzel szerintem nincs is baj, mert 2t, viszont melegen már nem annyira, ez pedig úgy tudom hogy a csökkentett füstölésű full szintetikus olajnak köszönhető, ez is oké. de a napokban elkezdte azt csinálni hogy menet közbe, 30-35 km megtétele után egyszer csak irdatlanul elkezdett füstölni, és csinált olyan is, hogy szintén meleg motornál egy deka füst nem jött ki belőle, és a víz is elkezdett melegedni a szokásosnál jobban, pedig ez este történt amikor a kinti levegő is hűvösebb. ez az olajpumpa miatt van ? hogy lehet kiiktatni, hogy a tankba keverjem én magamnak az olajat ?


(ne jöjjetek a kókányolással, nem bízom ebben a pumpában, és nem vagyok hajlandó erre költeni ha ez a baja)



2014. júl. 21. 16:03
 1/3 kata kata ***** válasza:
Bárhol az olajtartály és a szivattyú között.Ahol szétszedés nélkül hozzáférsz a szivattyú olaj bemenő csövéhez.
2014. júl. 21. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 Zyzzyadi válasza:

A pumpát semmi esetre se kösd ki! Terhelés és fordulatszám függvényében adagolja a kellő mennyiséget, ezek csak nagyon elhanyagolt motoroknál döglenek be (sokáig nem volt olaj a tartályba, vagy épp keverékkel használták csak).

A hosszú táv utáni füstölés a kipufogóban begyulladó koksz-olajsár ami az évek alatt a "nem hajtástól" vagy rossz minőségű ásványi olajtól van.

A túlzott melegedés ok-okozat több magyarázat is van:

1. Ha épp most égett ki a kipufogód akkor a motorod "optimálisabban " műkodik és a normális égés miatt több a hő.

2. Nem vártad meg hogy kiégjen a kipufogó , ha megálltál azelőtt hogy elhagyta volna a füstöt, akkor (ha van) katalizátor esetleg kipufogó dugulás az el nem égett de fellazult koksztól a pufóban.

3. A kinti levegő hűléséve felborul a keverék arány, szegényebb lesz, ez is több hőt fejleszt, hatványozza egy koszos karbulátor is.

2014. nov. 7. 01:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 Zyzzyadi válasza:
100%

4. Ha a karbid a "dugult" kipufogóhoz lett állìtva az már a kiégett kipufogóhoz nem biztos hogy jó beállítás.

5.főtengely szimering hiba, a váltóolajat égeti a motor. Pontosabban befolyik a szimmeringnél. Ha fogy a váltóolaj akkor ez a bibi is számìtásba jöhet, de a könnyen indul és szépen tartja az alapjàratot akkor kizàrhatod.


Szerintem keress fel egy JÓ motorszerelőt aki átnézi és beállítja. A saját megnyugtatásodhoz leelenőrizheted az olajszivattyút te magad is:

Lehúzod a karbiról a vékony olajcsövet és alapjáraton ha nézed a csövet nagyon lassan , pulzálva jön az olaj kb 2mp enként max fél mm-t de 15mp alatt mindenképp meg kell jelenjen.(nyugi ettől még nem fog tönkremenni a géped, van még olaj bőven a forgattyúsházban) Ha ez rendben van akkor a szivattyúd nagyjából oké.Túl adagolni a szivattyú nem tud!

Fordulatos, terheléses plajpumpa teszt is van de ezt inkább hozzáértőre bíznám.

Remélem tudtam segíteni (motorszerelő vagyok) üdv!

2014. nov. 7. 01:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!