125ös diétás aszfaltrepesztő gombokért?
Talán Yamaha YBR 125.
De a 100-as utazó melegben nem biztos, hogy meglesz. A másik két kritériumodnak megfelel.
Üdvözletem! :) Egy CBF 125-ös büszke tulajdonosa voltam kicsivel tovább 2 évnél, és volt lehetöségem kipróbálni még pár négyütemü 125-ös gépet, köztük YBR-t és CBR-t is.
A kis CBF... Ez volt az elsö motorom, amit igazán szerettem, és mosolyogtam, ha ülhettem rajta. Elötte egy Keeway TX 50-es szupermotóm volt, ami megtanított arra, hogy az új motort be kell járatni, hideg motorral nem illik nyüstölni a gépet, na és megtanított motorozni. CBF-böl az elsö generációs volt nekem, nagyon meg voltam vele elégedve. Két szelepes ugyan, de ennek köszönhetöen kategóriájához képest nagyon jó nyomatéka van a kicsikének. 80-ig igazán szépen gyorsult, nem kellett a csillagos égig forgatni. 100-ig szinte bármilyen körülmények között felkúszott, erös szembeszélben olyan 90 volt a vége. Eléggé ideális körülmények közt (szélcsend, nem emelkedö) olyan 110 volt a vége, és kizsírozott szakadékban hátszéllel 121. Utazótempónak én olyan 100-at mondanék, az szinte bármikor megvan, az esetek 60-70%-ában a 110 is. A motornak elég jó a kompressziója, szóval eléggé benne van olyanokban, hogy farolva bemenni a kanyarba. Könnyü vele megtanulni finoman driftelni. A két személyt eléggé megérzi, mentem vele 110-zel utassal, de inkább olyan 80-90 az ideális neki. Többet nem szeretnék a motorról beszélni, azt hiszem, már ez is sok. A váltó: 5-sebességes, rajta kívül sok motort vezettem, de egyiknek sem volt annyira precíz, mint a CBF-nek. A sebességek arányosan vannak elosztva, a végáttétel éppen ideális. Jobb nem is lehetne. Szóval a váltó is jó. A gázra szépen, precízen, kiszámíthatóan reagált. A befecskendezö szépen tette a dolgát, bármilyen körülmények között szépen indult, egyszer fordult elö, hogy túlmelegedett (40 fokban araszolásnál). De 10 perc kényszerpihenö, és ment tovább az élet. A motornak soha semmi gondja nem volt. A fogyasztás 1,9-2,5 liter közõtt mozgott. Nem volt hajlandó feljebb menni, amit nem bántam. Most is visszasírom. A motorját 10-böl 9,5-re tudnám értékelniA fékek hagynak maguk után kívánnivalót, de a motorhoz épp elég. Egyébként finoman adagolható volt mindkettö, meglepö módon nem a hátsó dobféket, hanem az elsö tárcsaféket találtam kicsit kevésnek. A fék nálam 10-böl 8. A váz: Nagyon jól terhelhetö, valahol 200kg körül va a teherbírása. Könnyen döntögethetö, könnyü szerkezet az egész. Kis tempónál is jól lehet vele manöverezni. A gyári Continental gumik 20 000km-t kibírtak. normál használathoz elegek voltak, de intenzívebb döntésnél hajlamos volt megcsúszni az eleje és a hátulja is. Viszont a gumi cserélhetö, szóval erröl ennyit. 10-böl 7-es. De túrázáshoz elég. A futómü: A hátsó feszessége állítható, én nem nyúltam hozzá, a hátulja megfelelt, utassal is. Az eleje kissé puha, nagyon intenzív fékezésnél hajlamos volt felkoppanni, de egyáltalán nem volt gyakori a jelenség, messze nem volt frusztráló. A kormány is itt-ott beszitált, szintén nem gyakran, de motoron nincs mit elengedett kormánnyal közlekedni, szóval ez nem probléma. A futómüre 10-böl 7-est adnék. A motor a konkurensekhez képest kényelmes. Nagyon jó az üléspozíció, nem túl sportos, de nem is túl egyenes. Az utasülésre sem volt panaszom. Ha magas vagy (180cm+), akkor lehethogy kicsit furán fogsz rajta mutatni, de engem ez annyira nem zavart, pedig magas vagyok. A szélvédelme nem túl jó, de azért ér valamit az a kis plexi. További elöny, hogy a müanyag elemek, irányjelzök és társaik könnyen cserélhetök, sajnos tapasztaltam. A világítás nem a legjobb, de használható sötétben is, ha kell.
Az egész motort, ha az ár/érték arányt is figyelembe veszem, 10-böl 10-esre osztályoznám. Egy megbízható, igénytelen, szeretetre méltó motor. Az YBR elég elterjedt, bár nem értem, mért. Drágább a CBF-nél, nem injektoros, nem néz ki jobban (jól nézne ki, ha kicsikét robusztusabb lenne, bár ez relatív), nem befecskendezös, nem fogyaszt jobban, nem megbízhatóbb, jóval kisebb a nyomatéka, sokkal szerényebben gyorsul, 0 a szélvédelme... Mégis veszik, nem értem, miért. Az igényeidet látva szerintem kevés (bár fura igényeid vannak: 600-as sport-túrákkal járunk 110-es utazótempóban, szerintem egy 125-ösnek olyan 90 lenne igazán ideális, esetleg 100). Még a CBF is épphogy megfelel, mivel nem tudja minden körülmények között a 110-et.
Az YZF-R125-ös nem rossz, de feleslegesen sportos az üléspozíció, és túl drága. Ha találsz jó áron Honda Varadero-t, azt mindenképp tudnám ajánlani, szerintem nem fogsz csalódni benne, bár enyiért kétlem.
Még ami szerintem nagyonis megfelelö lenne, az a CBR 125, elsö generációs. Mentem vele és kellemesen csalódtam benne. Kicsit sportosabb az üléspozíció, de szerintem egész elviselhetö hosszabb távon is, tetszik, hogy vízhütéses, ö is 2-szelepes, szóval nyomaték itt is van, és magasabb fordulaton is nagyon jól megy. A CBF-hez képest a nagyobb végsebesség is elönyére válik, A hangja szerintem szép, és igaz, hogy karbis 2007-ig, de szerintem 3 liter fölé nem megy a fogyasztás. És ezek a CBR-ek már kaphatók nagyon jó áron.
Remélem tudtam segíteni, ha valami érdekel, nyugodtan kérdezz. Üdv!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!