Mennyibe kerül egy kisautó fenntartása?
havi 5.
bonus 1 év olajcsere ami kb 4000 forint, de ha keveset mész swiftbe elég 2 évente.
anyám is kb. 5 ezret megy egy évbe szal 2*5 az 10 ezrente olajcsere kb ennyi.
nem egy BMW hogy minden cserélni kelljen szal elég olcsón fentarthatók ezek a japán szolga autók.
Van a teljesítményadó, az évente 7 ezer ha 1.3 8 szelepes, vagy esetleg 9 ezer ha a 16 szelepest választanád.
Kötelező felelősségbiztosítás az a személyedtől is függ, és attól hogy évente, vagy negyedévente fizeted (ha negyedéves fizetést választasz akkor vmivel több, mintha mindig egy összegben)
Az én adataimra kalkulálva a biztosítás 25-30 ezer ft / év
itt tudod magadnak kiszámolni, elég pontos a kalkulátor:
Amikor megveszed az autót, az hogy a nevedre kerüljön, 50-60 ezer forint. Ez tartalmazza az eredetiségvizsgát, a vagyonszerzési illetéket, új törzskönyv és forgalmi engedély kiállítását a nevedre.
Ennyi a kötelező fizetni való, ezen felül tankolnod és időnként szervizelned kell. A városi fogyasztás 6.5-7 liter, országúton kb 5 liter, de ezeknél kevesebből is ki lehet hozni, de az nem reális. Utángyártott alkatrészek olcsók, és maga a konstrukció elég egyszerű, nincs olyan sokminden ami elromolhat. A motor és a váltó nagyon sokat bír, kb. a szétüthetetlen kategória, de azért igyekezz jó állapotút keresni, 300 ezer Ft-ért szépet és jót lehet kapni, suzuki szinten jó felszereltséggel (elektromos ablak, klíma), igaz 200-ért is vannak használható darabok, a választék nagy. utángyártott kupplung cseréje (komplettszerkezet mindenel, nem csak tárcsa) 20-30 ezerből megvolt, és kibírt 150-200 ezer kilómétert az is. Féltengelycsuklókra érdemes figyelni, olcsók az utángyártottak, de a porvédő gumiharang 2 év alatt kiszakad, utána pedig ahogy kosz keről a csuklóba az is rövidesen megadja magát, erre érdemes figyelni, plusz arra hogy bizonyos évjáratokban 3 féle féltengelycsukló is volt, és a motorszám alapján sem tudják megmondani az autósboltban, hogy a tiedbe melyik kell, csak szétszedés után derül ki. Nagyjából ennyi, amúgy strapabíró fürge kis kocsi, jó választás, sok sikert hozzá!
Vegyük azt hogy a neveden van már az autó. Én 10.000 km megyek havonta kb. munkába járok vele. Így vegyesbe országút és kicsi városi fogalomban 6 litert eszik az 1.3-as Suzukim.
10.000 km alatt 600 liter x 1 liter benzin kb 420 = 252.000 + a kötelező befizetni a való nálam 23.000. Ez összesen 275.000 évente / 12 = kb 22.900 nekem ennyiben van havonta az autó fenntartása. Ez az alap ha semmit sem kell rajta szerelni.
Alkatrészek olcsók nagyon, az autót saját magam szerelem.
Tavaly cseréltem vezérlést ami fontos volt de ezt is csak 100.000 kilométerenként kell Vezérműszíj 3500 ft, Feszítőgörgő 3600 ft de pl egy vízpumpa is csak 4.500 ft fékbetét előre 2200 ft de vehetsz 7 ezerért is két új féktárcsa egy tízes de van olcsóbb meg drágább is. 4 liter olaj 6500 körül van olajszűrő 800 ft kb a levegőszűrő is ennyi és tízezrenként elég cserélni. Esetleg 4 db olcsó gumival és ha eljön a műszaki vizsga ideje azzal még kell számolni. Ez mindjárt megdobhatja a költséget éves szinten 50 ezerrel. Eleve olyat vegyél, amin van két év műszaki jók a gumik rajta és megvolt a vezérlés csere.
Hogy mennyi az alkatrészek cseréjének munkadíja fogalmam sincs.
Nagy vonalakban ezekkel kell számolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!