Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem fér rá a hengert a dugatty...

Nem fér rá a hengert a dugattyúra hogyan nyomjam össze a gyűrűket?

Figyelt kérdés

Leszedtem a hengert mert beletört egy csavar.Sikerült kioperálni de amikor ráakarom húzni a hengert a dugattyúra mindig sikerül kiállnia a gyűrűknek és nem fér rá.Erőltetni meg nem akartam nehogy kárt tegyek benne.

2T 50cc robogóról van szó (első motor)



2014. júl. 18. 12:59
 1/5 kata kata ***** válasza:
100%
Forgasd a gyűrűk végét a dugattyú hornyának a csapjához.A felső gyűrűt két oldalról ujjaiddal nyomd össze.Engedd rá óvatosan a hengert és közben a nyomó ujjaiddal igazgasd kőr kőrösen,hogy rátudd csúsztatni a hengert.Ne erőltesd a hengert ha megakad! Mert eltörik a gyűrű.Inkább húzd vissza.Ha a felső benne van,akkor az alsót is ugyanúgy összenyomod és engeded rá a hengert.Figyeljél oda ,hogy a henger a megfelelő irányba legyen mikor az egészet elkezdenéd!
2014. júl. 18. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Pontosan: állítsd be a gyűrűket a gyűrűhornyokban lévő kis csapoknak megfelelően, utána össze kell nyomni és rácsúszik az. Kicsi olajjal (mondjuk 2T) lehet könnyíteni a dolgon.


Kézzel összenyomni a legolcsóbb, legegyszerűbb megoldás. Ha nem megy, akkor kell egy lemez csík, olyan széles hogy a gyűrűket egyszerre elfedje. Azt körétekered a dugattyúnak, a végeit meghajtod kifelé, aztán elég az egyik kezeddel összefogni a lemezcsík két végét.


De mielőtt összerakod, mert látom nem vagy biztos a dolgodban:

-a henger talpa alá gondolom kell tömítés, ne felejtsd ki

-a dugattyún van jelölés, hogy merre kell állnia (kis nyíl, a kipufogónyílás(ok) felé mutat

-a csapszeget ne kalapáld be, mert elgörbíted a hajtórudat

-a csapszeget rögzítő gyűrűket ellenőrizd, hogy a helyükre raktad-e be, nehogy elszabaduljanak, mert felszántják a hengerfalat


Meg még van pár dolog amire érdemes figyelni, ezek ugrottak be így elsőre.

2014. júl. 18. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Én fordítva szoktam, leszedem a dugattyút a hajtókarról, és asztalon felülről eresztem bele.


Ezután letolom a hengerben a dugattyút annyira, hogy a csapszeg része alul kilátszódjon, a hengert feltámasztom a tőcsavarokra, és így rakom össze a hajtókarral.

Sokkal könnyebb így, főleg ilyen kicsi hengereknél, mert nem kell ott matatni annyit a 4 tőcsavar között, ami kiáll a blokkból. Be sem fér rendesen az ember keze, nem hogy még nyomogassa a gyűrűket.


Persze úgy is lehet, nekem így könnyebb.

2014. júl. 18. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
@3 nekem szokatlannak tűnik a modszered, főleg, hogy a robogók jelentős részében nem tőcsavar van, hanem közönséges csavar, amit a hengerfej felől kell behajtani. Tehát nincsenek útban a kiálló éles csavarvégek.
2014. júl. 18. 23:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Sikerült köszi a segítséget ment a + :)
2014. júl. 19. 17:07

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!