Mennyi idő alatt lehet tönkre tenni egy dizel autó motort?
Szoktak dizel autót is tuningolni nem csak a benzinest.
Rengeteg tuning dizel autót láttam már igen szépen gyorsulni. és nekem azért is furcsa hogy "nem szabad pörgetni 2500 felé mert nekem a turbó kb onnan kezd el húzni. Kb 0.6bárt tölt 2500nál. 2700nál húz be az ülésbe 0.8 körül és 3500nál olyan 1.2bár.
"akkor gyorsabban kopik a motor, mintha ugyanazon sebességnél magasabb fokozatban, alacsonyabb fordulatszám mellett, (csaknem) azonos nyomatéknál hajtaná a gépet. Egy jó karakterisztikájú dízel 2500 körüli fordulatszámnál már leadja a max nyomatékot. Innentől pedig nyilvánvaló, hogy tökfölösleges 3000 fölé pörgetni a dízelt, mert semmivel nem gyorsul jobban, mintha váltanál eggyel magasabb fokozatba"
Aaz új dízelek (10 éves és attól fiatalabb) jellemzően már 1500-2000 között produkálja a max nyomatékot, csakhogy nem feltétlen az a legjobb ha itt járatod aálldóan, és a max nyomaték+kis fordulatszám kombinációval állítod elő a teljesítményt a gyorsításhoz, a nagy nyomaték jobban terheli a csapágyakat, hajtókarookat... ELőnyösebb, ha kicsivel magasabb fordulaton pörgeted, így akár kevesebb gázzal, kisebb nyomatékkal jön elő a hasonló teljesítmény... alacsony fordulaton a rázkódás is nagyobb plána ha nagy gázállás mellet nagy nyomaték is van... én meg ezt írtam, de látom nem elég szájbarágosan...
"de most az ideális, legkisebb igénybevétellel járó használatról beszélünk..."
Így igaz, ezért írtam a kb. 2000-2500 közötti fordulatszámot. Akkor csak egy dologról beszélünk :)
"eljuss A-ból B-be, hosszú időn keresztül, nagy teherrel"
Igen a dizelek elég nagy terhet elbirnak a nyomaték miatt.
Épp ezért úgy gondolom hogy itt nem a forgatástól kopik a motor hanem a nyomatéktól.
Szóval ha nem vonszolok magam után egy megpakolt utánfutót és ha csak én ülök benne? Igy nincs teher és elvileg simán elbirja önmagát. Erre a kérdésre keresem a választ.
Igaz hogy 2000-2500-nál adja le a max teljesitményt de gondolom ezt csak magára a motorra érted. Az enyémnél 2700-nál pörög maxon a turbó. Szóval 2700-nál ha váltok akkor visszaesik megint egy olyan fordulatra ahol a turbó kb 30%-át adja le. Tehát annyira nem felesleges pörgetni.
Tudom ez nem egy versenyautó de néha szórakoztató hogy a dizelek a benzines társukhoz képest mennyivel több vezetési élményt nyújt és mindenkiben meg egy vágy az autókkal kapcsolatban. Van aki szerelgeti, van aki 30-al kocog a luxus autóval és van aki sportosan hajtja a szekeret.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!