Mennyi idő alatt lehet tönkre tenni egy dizel autó motort?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szoktak dizel autót is tuningolni nem csak a benzinest.
Rengeteg tuning dizel autót láttam már igen szépen gyorsulni. és nekem azért is furcsa hogy "nem szabad pörgetni 2500 felé mert nekem a turbó kb onnan kezd el húzni. Kb 0.6bárt tölt 2500nál. 2700nál húz be az ülésbe 0.8 körül és 3500nál olyan 1.2bár.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"akkor gyorsabban kopik a motor, mintha ugyanazon sebességnél magasabb fokozatban, alacsonyabb fordulatszám mellett, (csaknem) azonos nyomatéknál hajtaná a gépet. Egy jó karakterisztikájú dízel 2500 körüli fordulatszámnál már leadja a max nyomatékot. Innentől pedig nyilvánvaló, hogy tökfölösleges 3000 fölé pörgetni a dízelt, mert semmivel nem gyorsul jobban, mintha váltanál eggyel magasabb fokozatba"
Aaz új dízelek (10 éves és attól fiatalabb) jellemzően már 1500-2000 között produkálja a max nyomatékot, csakhogy nem feltétlen az a legjobb ha itt járatod aálldóan, és a max nyomaték+kis fordulatszám kombinációval állítod elő a teljesítményt a gyorsításhoz, a nagy nyomaték jobban terheli a csapágyakat, hajtókarookat... ELőnyösebb, ha kicsivel magasabb fordulaton pörgeted, így akár kevesebb gázzal, kisebb nyomatékkal jön elő a hasonló teljesítmény... alacsony fordulaton a rázkódás is nagyobb plána ha nagy gázállás mellet nagy nyomaték is van... én meg ezt írtam, de látom nem elég szájbarágosan...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"de most az ideális, legkisebb igénybevétellel járó használatról beszélünk..."
Így igaz, ezért írtam a kb. 2000-2500 közötti fordulatszámot. Akkor csak egy dologról beszélünk :)
"eljuss A-ból B-be, hosszú időn keresztül, nagy teherrel"
Igen a dizelek elég nagy terhet elbirnak a nyomaték miatt.
Épp ezért úgy gondolom hogy itt nem a forgatástól kopik a motor hanem a nyomatéktól.
Szóval ha nem vonszolok magam után egy megpakolt utánfutót és ha csak én ülök benne? Igy nincs teher és elvileg simán elbirja önmagát. Erre a kérdésre keresem a választ.
Igaz hogy 2000-2500-nál adja le a max teljesitményt de gondolom ezt csak magára a motorra érted. Az enyémnél 2700-nál pörög maxon a turbó. Szóval 2700-nál ha váltok akkor visszaesik megint egy olyan fordulatra ahol a turbó kb 30%-át adja le. Tehát annyira nem felesleges pörgetni.
Tudom ez nem egy versenyautó de néha szórakoztató hogy a dizelek a benzines társukhoz képest mennyivel több vezetési élményt nyújt és mindenkiben meg egy vágy az autókkal kapcsolatban. Van aki szerelgeti, van aki 30-al kocog a luxus autóval és van aki sportosan hajtja a szekeret.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!