Minden autó tönkre megy valamilyen szinten 10 év használat alatt?
Haveromnak van egy 10 éves Suzukija, és már megy rajta sok minden tönkre, felfüggesztés nem a legjobb, zörög a kocsi, váltó akadozik, nem veszi mindig be a sebességet.
És azt mondta erre a haverja, akinek meg szüleinek BMW je van, hogy "látod, ez azért van mert Suzukid van! A szüleim BMWjén még semmit nem kellett cserélni, és az is 8 éves!"
De ez biztos? Nem mintha kétségbe akarnám vonni, de azért minden kocsi tönkre megy 10 év Magyarországi használat alatt nem? Sok kátyút a BMW se szereti nem?
Meg bármely márka nem? Szóval minden autó, legyen az Opel, Suzuki, Audi, vagy BMW megy tönkre 10 év alatt?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Akinek egy autója van és naponta hajtja, persze hogy néhány dolog idővel nem a legjobb vagy épp teljesen elromlik, ezért kell szervizelni és nem elhanyagolni.
Sok ember sz*rik a kocsijára elég neki ha gurul alatta meg műszakin átmenjen aztán le van tudva
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"A szüleim BMWjén még semmit nem kellett cserélni, és az is 8 éves!""
Akkor valószínűleg abban a családban senkinek nincs jogosítványa s egy 0 kilométeres autójuk van a garázsban. Egy BMW meg egy Suzuki szervizelési költsége között majd egy nagyságrend a különbség (azaz közel 10-szeres). Egyébként attól függ, hogy a tönkre megy alatt mit értessz. Normális tulaj, ha van pénze megjavíttatja azt ami tönkremegy, s akkor nem lesz hibás felfüggesztés, zörgő alkatrések, akadozó váltó, akár Suzukiról, akár BMW-ről van szó. Szerencsésebb az a megfogalmazás, hogy csereéretté vállnak az alkatrészek - az már nem az autón múlik, hogy megadják-e neki azt a törődést, ami elvárható lenne.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
15 éves swiftünknön 10 évesen még csak anny ivolt cserélve ami beleseteknél tört. Merthogy ez idő alatt 2x is nekimentek. És a kipufogót kelletett javítani.
Azóta a padlólemez itt-ott kirohadt. Az is be lett foltozva és kapott egy új kipufogót. Valamint típushibás volt az első lengéscsillapító amit szintén cseréltek(bár ami benne volt nem rozsdásodott) Meg a csomagtartó teleszkópjai is lettek azóta cserélve.
Ennyi. És persze olajcsere, légszűrőcsere... ezek cseréje többnyire be lett tartva(de csak többnyire, volt hogy egy olajcsere kimaradt).
Blokk még bontatlan. Fogyasztása pedig 5 liter.
Na ezek után mondja valaki hogy szar autó. Akkor hiszem el ha mutat egy igénytelenebbet.
(és télen-nyáron napi használatban volt)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
10 év körül,kezdődnek a gondok,de ha jól karban volt tartva akkor csak apróságok és terhelésnek,súrlódásnak kitett alkatrészek.
De persze a km is számít.
Olyan 200-250 ezertől.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!