Városban elég ha 3. fokozatban megyek az autóval?
3.fokozatban szoktam használni, hiszen 50 a megengedett, sokszor még 40-re is le kell lassulni a forgalom miatt, ezért nem kapcsolok 4-esbe. Amúgy olyan 2500 körül van a fordulatszám.
Elég a 3-as? Ti hogyan szoktátok használni?
Valami tipp hogy kevesebbet egyen városban a kocsi?
Amúgy 1.4-es MPi motoros Skoda Fabia.
Az előttem íróval teljesen egyetértek.
(Régebben egy másik fórumon pont ezt próbáltam elmagyarázni valakinek, aki rögtön le is ordibált, hogy ő 40-nél ötödiket kapcsol és emiatt ő milyen f@sza gyerek, mert milyen keveset fogyaszt az autója. És szerinte nem kopok jobban, mer alacsonyabb fordulatszámnál kevesebbet fordul a főtengely, tehát "kevesebbet" is kopik.
Végül feladtam a meggyőzését az illetőnek és ráhagytam.)
Egyébként városban én is 3-as és 4-es között szoktam kapcsolgatni a forgalom ritmusától függően. De ahol a városban 70-es tábla van, ott előfordul, hogy még ötödiket is kapcsolok.
Anyámmal másfél év alatt sikerül megértetni, ő konkrétan városban mindig 1500-as fordulaton közlekedett. :)
Egyébként akit érdekel:alacsony fordulaton nagy terhelésnél egyrészt nem elég az olajnyomás (az hogy nem világít a kontrollámpa még nem jelenti azt hogy adott fordulaton kielégítő olajozást biztosít az adott nyomás), a hajtókar és főtengelycsapágyazásban vékony olajrétegen futnak a fém alkatrészek, ez az olajréteg megszakad, és a fém alkatrészek elkezdenek durván kopni.
Másrészt a hengerfalra sem kerül elég olaj, ott is megszakad az olajfilm, így a dugattyúgyűrűk és a hengerfal is a tervezettnél jobban kopik.
Ezt az okozza hogy az olajnyomás a fordulatszámtól is függ, az olajszivattyú direkt hajtást kap, így a szállított olajmennyiség (és a nyomás is bizonyos határok között), a fordulatszám emelkedésével nő, és alacsony fordulaton magas sebességi fokozatban több terhelést kapnak az alkatrészek.
Persze nyilván számolnak ezzel a tervezésnél, túl van biztosítva, de ahogy öregednek az alkatrészek egyre kisebb hatékonysággal működnek. Gonmdolom senki nem cseréltet 100 000km-enként olajszivattyút, csak ha elromlik. Ugyanígy lerakódnak szennyeződések is, azon is csökkentik az olajozás hatékonyságát.
DE!
Mielőtt valaki félreértené és megkapnám nem fog 5000km után kikönyökölni a blokk az alacsony fordulattól, csak mondjuk 25-50E km-el (a használattól és a többi karbantartástól függően) előbb kell majd megbontani a blokkot.
De ennyi volt a kiselőadás. :)
elég, a kettes is.
de a legkevesebbet egyesben eszi. (40-et egyben is mehetsz)
Kettesbe? :)
Nem játszottál te túl sokat az NSF el ,hogy mindíg húzatod? :)
Amúgy 3-4 között szoktam játszani a forgalomhoz képest.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!