Városban elég ha 3. fokozatban megyek az autóval?
3.fokozatban szoktam használni, hiszen 50 a megengedett, sokszor még 40-re is le kell lassulni a forgalom miatt, ezért nem kapcsolok 4-esbe. Amúgy olyan 2500 körül van a fordulatszám.
Elég a 3-as? Ti hogyan szoktátok használni?
Valami tipp hogy kevesebbet egyen városban a kocsi?
Amúgy 1.4-es MPi motoros Skoda Fabia.
Nagy köbcentis motorok automatával nyugodt tempónál 1400-as fordulat fölé nem is mennek. Sőt, ezalatt is dolgoznak tartósan. Mégsem mennek tönkre. Hogy miért? Mert az olajszivattyú már alapjáraton is bőven szállít annyi olajat ami több mint elegendő . Bármekkora motorban.
Alacsony fordulatszámon pedig nem is nehezedik a főtengelyre a maximális nyomtaték.
Elsősorban nem az olajszivattyúról van szó, olvasd át mégegyszer.
Egyébként egy 1.4-es MPi-ről volt szó kézi váltóval, nem egy 426 cu-s automata Hemiről.
Az automatának teljesen más a működési elve, kisebb terhelést kap a motor alacsony fordulaton (is).
A terhelés alatt pedig nem a nyomatékot értem (nem is azt írtam, hanem terhelést), ami a magas áttétel-alacsony motorfordulat közötti összefüggés és miatt nagyobb alacsony fordulaton.
Amúgy írtam is, NEM fog rövid úton kihalni a motor emiatt, csak csökken az élettartama.
Nem kell hozzá amerikai szörny , elég egy 2,5-ös opel is.
És nem vedd a válaszom személyes támadásnak mert nem az.
Ugyan, nem vettem. :)
Csak alátámasztom az állításaimat, de mondom, automatánál sokkal kisebb terhelés éri a motort, más az áttételezés, az erőátvitel működése, kevesebb ellenállás éri direktben a motoralkatrészeket.
Tulajdonképpen az okozza az egészet, hogy nagy az ellenállás a hajtáslánc felőli oldalon, ezért megszakad az olajfilm. Igazából ha azt vesszük hogy egy blokknak 3-400E környékén kell futnia alsó hangon bontás nélkül (na jó, kéne) akkor nem jelentős, de van élettartamcsökkenés.
Aztán ha ez párosul egy 30ezrenkénti olajcserével meg egy teszkó gazdaságos olajjal akkor jönnek a komolyabb problémák.
Csak ez a szakmám na. :D
Nem tudom...
Ha két fém között olaj van , ahhoz elég brutál erő kell hogy azt kiszorítsa onnan, főleg ha folyamatosan van utánpótlás. Márpedig van, az erő pedig kevés, tekintve hogy alacsony a fordulat.
Kenéstechnikai szakember barátom fogadni akart hogy leengedi az autójából az olajat és úgy megy vele haza (8km),és nem lesz baja.
Nem MOL botond volt benne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!