Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Városban elég ha 3. fokozatban...

Városban elég ha 3. fokozatban megyek az autóval?

Figyelt kérdés

3.fokozatban szoktam használni, hiszen 50 a megengedett, sokszor még 40-re is le kell lassulni a forgalom miatt, ezért nem kapcsolok 4-esbe. Amúgy olyan 2500 körül van a fordulatszám.


Elég a 3-as? Ti hogyan szoktátok használni?

Valami tipp hogy kevesebbet egyen városban a kocsi?


Amúgy 1.4-es MPi motoros Skoda Fabia.



2012. máj. 26. 22:02
1 2
 11/17 anonim válasza:
Én a nissanommal 400 000km 50-nél dugom a 4-est 60-nál az 5-öst. Ezt mindíg minimális gáznál ha halad a forgalom. Ha gyorsulni kell akkor persze vissza rakom. Feleslegesen nem huzatom és 2500 nél mindíg váltok városban!
2012. máj. 27. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim válasza:
100%
1.4es Corollánál fix 40nél általában 4esben megyek, de ha felgyorsítok utána, akkor vissza 3ba 55-60ig
2012. máj. 27. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:

Nagy köbcentis motorok automatával nyugodt tempónál 1400-as fordulat fölé nem is mennek. Sőt, ezalatt is dolgoznak tartósan. Mégsem mennek tönkre. Hogy miért? Mert az olajszivattyú már alapjáraton is bőven szállít annyi olajat ami több mint elegendő . Bármekkora motorban.

Alacsony fordulatszámon pedig nem is nehezedik a főtengelyre a maximális nyomtaték.

2012. jún. 22. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

Elsősorban nem az olajszivattyúról van szó, olvasd át mégegyszer.


Egyébként egy 1.4-es MPi-ről volt szó kézi váltóval, nem egy 426 cu-s automata Hemiről.


Az automatának teljesen más a működési elve, kisebb terhelést kap a motor alacsony fordulaton (is).


A terhelés alatt pedig nem a nyomatékot értem (nem is azt írtam, hanem terhelést), ami a magas áttétel-alacsony motorfordulat közötti összefüggés és miatt nagyobb alacsony fordulaton.


Amúgy írtam is, NEM fog rövid úton kihalni a motor emiatt, csak csökken az élettartama.

2012. jún. 22. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:

Nem kell hozzá amerikai szörny , elég egy 2,5-ös opel is.

És nem vedd a válaszom személyes támadásnak mert nem az.

2012. jún. 23. 06:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

Ugyan, nem vettem. :)

Csak alátámasztom az állításaimat, de mondom, automatánál sokkal kisebb terhelés éri a motort, más az áttételezés, az erőátvitel működése, kevesebb ellenállás éri direktben a motoralkatrészeket.


Tulajdonképpen az okozza az egészet, hogy nagy az ellenállás a hajtáslánc felőli oldalon, ezért megszakad az olajfilm. Igazából ha azt vesszük hogy egy blokknak 3-400E környékén kell futnia alsó hangon bontás nélkül (na jó, kéne) akkor nem jelentős, de van élettartamcsökkenés.


Aztán ha ez párosul egy 30ezrenkénti olajcserével meg egy teszkó gazdaságos olajjal akkor jönnek a komolyabb problémák.

Csak ez a szakmám na. :D

2012. jún. 23. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

Nem tudom...

Ha két fém között olaj van , ahhoz elég brutál erő kell hogy azt kiszorítsa onnan, főleg ha folyamatosan van utánpótlás. Márpedig van, az erő pedig kevés, tekintve hogy alacsony a fordulat.

Kenéstechnikai szakember barátom fogadni akart hogy leengedi az autójából az olajat és úgy megy vele haza (8km),és nem lesz baja.

Nem MOL botond volt benne.

2012. jún. 27. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!