A fiatalok körében miért lett ekkora divat újabban a VW/Audi?










1.6 Audi A4-em van, 19 vagyok. Nem vagyok gazdag, csupán külföldi okmányokkal 200 ezer forintból megvan. Papírozás 110.
Szerintem 310 körül max swiftet veszel magyarba, amire szinte csak megvonják a vállukat az emberek.
VW-ről is csak ugyanezt tudom mondani. Olcsó a fenntartás, mennek is mint a disznó, olcsó az alkatrész mivel rengeteg jön be az országba bontásra.
Azért gondolj bele, 17 évesen milyen vagány a diszkó elé begurulni egy szarnakültetett, csillogó felnivel és hatalmas mélynyomóval felszerelt Golf/Vento/A4-gyel...
Próbáld meg ezt egy Swifttel. Körberöhögnek.
Amit meg is értek.










"mennek is mint a disznó"
az 1.4-es vento-ra gondoltál, vagy az 1.6-os 75 lovas 3-as golfra? 2.8 VR6-nak egy VTI honda odapírít...
Azt most ne vegyük ide mikor az 1.9 TDI fel van húzva 180 lóra...










Elsősorban van ebben egy adag vagányság is, hogy hát Auudi, meg Voolkswagen, milyen kemény autó, és akkor ebben keménynek érzik magukat.
De ha utána számolsz, akkor bizony egészen racionális döntés ez számukra. Jellemzően az 1.9 TDI-t veszik a legtöbben. Fogyaszt vagy 6 litert dinamikus vezetés mellett. Általában a VW-k, Audik nagyon stabilak és masszivak, igy kanyarban is élvezhetik a vezetést. Kényelmesek is, a legfapadosabban is megvannak a szükséges extrák, amik már akkor széria felszereltségek voltak. Most lehetne vitázni a fenntartásról, de a fiatalok nem mennek évi 100.000 km-t, és ha mégis elromlik egy alkatrész, akkor VW bontott alkatrészt tömegével lehet venni, olcsón. Igen, racionálisabb lenne egy Suzuki, egy 1.4-es Astra, de természetesen minden fiatal szeretne kitünni egy kicsit, ezzel nincs is baj, amig nem 200-al repül az árokba.
Hozzáteszem, hogy most nem a 2-es Golfokról irtam, hanem 5-ös Passatokról és B5-ös Audi A4-ről, mert úgy látom, ezek divatosak, és nagyon olcsók mostmár.





"
Az az érdekessége a dolognak, hogy folyamatosan csak költenek rájuk, mindig van valami gond"
Ez nettó butaság. Az összes öreg autóra kell költeni, márkafüggetlenül. Múlt héten volt egy hasonló kérdés, csak akkor BMWvel, a héten a VAG konszern a soros? :D
Miért népszerű a VW? Ugyanazért amiért a BMW. A '90-es évek közepén már időtálló formájú autót alkottak ( pl Golf4, Passat B5 ) viszonylag normális minőségben.
Sokat kell rájuk költeni? Ha normálisan szervizelt és normálisan használt autót veszel, akkor arra nem kell sokat költeni. Persze, egy B5-ös Passatnál már kicsit más árcédula van a kopó alkatrészeken, mint egy F Astránál vagy Swiftnél, de kicsit más is a méret és teljesítmény kategória.
A másik tényező: annyi van Németországban eladó, mint a szemét és már szinte vas árban adják ezeket, csak fogyjanak. Itthon egy tisztességes állapotú TDI Golf3-ért simán elkérnek 6-700 000-ret, odakint a 10 évvel fiatalabb B5-ös Passatot 1000-1500 euró között dobálják, csak fogyjon... és itthon még akkor menőbb, mint egy Swift, ha véres a nyaka... :D
Egy másik faktor a Smoke&Sarm..., mert menő egy füstös TDI ( 100-as IQ alatt).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!