Milyen autót vegyünk inkább? Mazda 5, Opel Zafira, Citroen C4 grand picasso?
Sokan kritizálják a francia autókat, de tapasztalatból mondom, 99 százalékuk nem vezetett, nem birtokolt francia autót, csupán a magyaroknál kialakult, hogy ezt kell mondani, mert más is ezt mondta. :-o :-( Halottam valakitől... A kollégám mesélte, akinek német autója van... a szomszéd keresztfiának, unokahúgának, férjének volt egy francia autója és az nagyon rossz volt...
Kezdjük avval, statisztikai megállapítást még az a magánszemély sem tud levonni, akinek valóban volt/van francia autója. Hiszen egy átlagember legfeljebb 2-8 autót használ élete során.
Érdemleges statisztikai adatoknak utána lehet nézni. Az autók népszerűségének, a szervizelési átlagoknak, a meghibásodások előfordulásának, gyakoriságának, a típusok átlagos életkorának, stb.
ADAC hibastatisztika 2013.-ba a kompakt autók között a második legjobb volt a Citroën C4 Picasso, csak a BMW X1 előzte meg!
De persze a statisztikák is alakíthatók igény szerint, így ezek sem mindig mérvadók. Ráadásul, a kategória nélküli rangsorokban minden típusú, árkategóriájú autót összehasonlítanak mindenfélével. Mintha egy gepárdod hasonlítanánk össze egy elefánttal. :-)
Az ilyen rangsorban a japán autók vannak elől többnyire. Főként a Honda, Mitsubishi, Toyota, de a Suzuki is előkelő helyezéseket szokott elérni. Ám a német autók semmivel nem mutatnak jobb szintet a francia járgányoknál! Ez egy nagy magyar tévhit!
Sofőrként és magánemberként vezettem már mindenféle márkát, típust. Saját autónak megkedveltem a Peugeot-Citroën autókat, pedig volt már német és japán is alattunk. Egyterűeket nézve:
Oper Zafira 1.6 Enjoy - Ment mint a golyó, de előzésnél néha elfogyott az erő belőle. Hosszú úton kényelmetlenül kemény volt az ülés, főleg a középső sor és a pótülések. Sokszor kellett szervizelni. Szinte mindig volt valami kis apró gond vele. :-( 1,5 év után lecseréltük.
Peugeot 308 SW 1.6 benzines Full extra- Ez kombi, így a pótülések csak ki-be tehetők, ha épp kellenek. Mindig előre kellett tervezni, ráadásul csak gyerekeknek ajánlott, felnőtt nem fért el bennük. Az autó ettől függetlenül nagyon kényelmes, és kifejezetten sportos vezetési élményt nyújt. 200 km/óráig mertem tolni neki próbából. Szépen gyorsult, erő soha nem fogyott el. Úttalan utakon is jól teljesített. (pl. Zalaszántói sztúpához viharos eső után, erdőben hegynek fől és le) A panorámatető nagyot dobott a komfortérzésen.
Citroen xsara picasso 1.6 sx - öreg autóként vettük, de úgy is nagyon jól bírta magát. Műszaki vizsga előtti szervizeléseken kívül nem kellett javítani! És itt egy 10-14 éves autóról beszélünk! Általában Bp-en belül használtuk, de évente 4x-7x mentünk vele vidékre is. Autópályán szépen ment 120-150 között, bár nem egy sportautó. Fogyasztása városban is 10-12 liter. :-( De cserében bátran lehetett nyúzni. Akár a 307SW-nél, ennél is szuper jó találmány az önálló, mobilan rendezhető ülések. (kivéve az elsők) Szekrényektől a teljes kertészeti felszereléstől, az építési cuccokig mindent vittünk vele. Utazni kényelmes, minden ülésben.
Citroen C4 grand 2.0 Bluehdi Exclusive automata 2014 - Egyszerűen fantasztikus autó! Mindegyik családtag beleszeretett! Már a kiválasztásnál is vonzott mindannyiunkat. Használat után pedig csak fokozódott a vonzalom. :-) Hatalmas, tágas, napfényes (panorámatetővel), halk, gyors, futurisztikus. Gyerekeim csak űrhajónak hívják. :-)
Ahogy mindenki szokta említeni, a klímának és néhány egyéb vezérlésnek jó lenne külön gomb, de megszokható a tablet vezérlés is. Napfényben néha zavaró tud lenni. :-(
A JBL hifi igazi élmény! A klíma szinte azonnal hideget nyom. A fűtés a miénkben skandináv széria lévén plusz fűtőradiátorral szerelve nyári hőségre képes még mínusz 20 fokban is.
A hosszú utazásoknál is nagyon kényelmes. Mivel full-full extrás az autó, így ki sem akarunk szállni belőle.
Európa túrát mentünk vele Párizsba! Ausztria-Németország-Belgium, Franciaország. (Egy hétig voltunk Párizsban ismerősnél, akkor többnyire a garázsban volt. Könnyebb gyalog közlekedni a belvárosban, mint autóval.) A visszautat sem apróztuk el! Párizs-Lyon (megszálltunk)-Avignon-Marseille-Cannes-Nizza (megszálltunk a közelben), Majd Olaszország Genova, Pisa (megszálltunk San Miniato-ban), Firenze-Bologna-Padova-Velence-Ljubljana-Budapest.
Tankoláson, autómosáson kívül, egyszer cserélni kellett ablaktörlőlapátot elől. Ha már ott voltunk, a Párizsban élő barátunk autószerelő ismerőse átnézte az autót a visszaút előtt. Semmi problémát nem talált.
Kicsivel több, mint 4000 kilométer lett a vége. Gond és probléma mentesen, nagyon kényelmesen. Ennél a tesztnél nem kell nekem több, mindent elárul a francia autókról!
Még annyit megjegyeznék, teherautók esetében nálam a Fiat és a Peugeot van a ranglista élén. Harmadiknak a Toyota, de az csak kisteher volt, ám ezren használták és azt is bírta a cégnél.
Jómagam egy autóalkatrész forgalmazó cégnél dolgozom.
45F
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!