Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Robogó helyzetjelzőjébe led?

Robogó helyzetjelzőjébe led?

Figyelt kérdés

Ki szeretném cserélni a robogómban az izzót ledes világításra. T10-es foglalattal rendelkezik. Kinéztem ebayen egy 9W-os CREE ledet. Azt szeretném megtudni, hogy ezekhez is kell LED driver, és ha igen, akkor milyen?

Ezt a ledet néztem ki:

[link]



2014. júl. 13. 13:05
1 2 3
 21/26 anonim ***** válasza:

Regenerálódó biztosítékot 3W-os lámpákhoz használtam anno. Aztán vettem olyan hűtőcsillagot Kínából amire rá leget építeni a LED meghajtót is. Így a lítiumos aksit direktbe a csillagra lehet kötni. Hely ne kell neki több mint egyébként, de elég jó a hatásfoka.

Jobb mint biztosítékkal.

10W-ost csak LED meghajtóval próbáltam. Azzal együtt vettem Kínából, 5 fokozatú.


Aksik védelme érdekében, illetve hogy párhuzamosan kötött aksikat ha egymással szembe teszem ne legyen zárlat csináltam olyat hogy aksikra való védelmet építettem az akkutartóba minden aksihoz. Ez normál esetben minimális veszteséget okoz. 2 vagy 4 A felett(attól függ milyen védelem) lekorlátoz. Valamint fordított polaritásnál megszakít. És mindezt egy 17,5mm átmérőjű 1,5mm vastag korong teszi.

Na meg az aksikra is rá lehet építeni természetesen(arra való főleg) csak, mondjuk tesóm esetén, ha megy pár napra a föld alá akkor már elég drága lenne 20-30db aksit védetté alakítani.

2014. júl. 24. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/26 anonim ***** válasza:

"2 vagy 4 A felett(attól függ milyen védelem) lekorlátoz. Valamint fordított polaritásnál megszakít. És mindezt egy 17,5mm átmérőjű 1,5mm vastag korong teszi.

..akkor már elég drága lenne 20-30db aksit védetté alakítani."


Az a 40 Ft darabonként szerintem még kibírható árat jelent. A LOMEX-ben annyiért lehet venni.


[link]

2014. júl. 24. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/26 anonim ***** válasza:

Azért ez egy kicsit többet tud:

[link]

2014. júl. 27. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/26 anonim ***** válasza:

Persze be lehet építeni extra áramköröket és egyéb hiba lehetőséget, de itt a lényeg az volt, hogy minél egyszerűbben megoldjam.


Már okozott problémát másnál az ilyen áramkör, amikor az éjszaka közepén a merülőfélben lévő akkunál idő előtt egyszerűen lekapcsolt. Az nagyon nem kívánatos, főleg a sötét erdő közepén!


Szoktam én is ilyen helyeken járkálni. Legalább 10 km az erdőben felfelé és onnan még vagy 20km enyhe lejtős részen lefelé szintén vaksötétben. Aztán onnan kiérve még legalább 10 km közvilágítás nélkül az erdőn kívül a 80 km-es körből. Közben csak a saját lámpámra hagyatkozhatok. Nincs is ezzel gondom mert elég a fény időben és erősségre is.


Ha ott egy ilyen áramkör megadja magát valamiért, akkor nézhetek. Ez, amit linkeltél kibír 4A fölött, de pl azokban az akkukban is van valami ehhez hasonló gyárilag, amit én használok. Viszont az legfeljebb kb másfél kettő Ampert bír ki. A fölött előbb-utóbb tönkre megy. A beépített FET nem bír annál nagyobb áramot. Ezért használom a régebbi 4 chipes Cree ledet soros és párhuzamos kötésben, így 1400 mA áramot még ki tudok venni a védő áramkör után is. Ebből a körből 3 teljesen független került beépítésre, három teljesen külön akku csomaggal. Három nem megy tönkre egyszerre. Azon kívül is van még gyengébb fényű tartalék lámpa a kormány csőre erősítve, minden eshetőségre számolva.


Jobban bízom a "Frédi-Béni" egyszerű megoldásokban. Ezért a saját bontott akkukból kulacs tartóba épített (fejlámpa) akku pakkra cellánként 1.8 A-es védelmet tettem, a cellák + végeire, több rétegű logikusan elhelyezett zsugorcső közé. A végén kipróbáltam mit csinál rövidzárnál. Azonnal lekapcsolt. Kb. 12 Ampert (86 W-ot) lehet kivenni belőle korlátozás nélkül. Ami a lényeg, nem kapcsol le merüléskor, viszont az akkukhoz illeszkedő led miatt a merülés utolsó időszakában már alig terheli a cellákat, ami a maradék fényerőből is jól látszik, hogy hol tart az utolsó időben. A gyakorlatban nem meríti túl.

2014. júl. 27. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/26 anonim ***** válasza:

Persze ha egy akkupakkot hordasz magadnál akkor fontos a megbízhatóság.

Én bicajlámpához tartalék aksit hordok. Szóval ha lemerül akkor cserélem. (de szépen fokozatosan merül)

Barlangba meg szintén kell pótelem és tartalék lámpa.


Amit linkeltem 4A-nél korlátoz. Van ami 2An-nál. Lítiumos cellából létezik olyan ami 50A-el (!) terhelhető.

Amiket én használok azok legalább 2A-es és max 15A-el terhelhetők. Aksik adatlapját mindig megkeresem és ez alapján használom. Valamint ez, vagy a lámpa fogyasztása alapján rakok rá védelmet.

Ami akkor is igencsak jól jön ha töltővel egybe épített lámpát csinálok. Ugyanis a pici töltőelektronika(ami figyeli is az aksit) nem bírja a fordított polaritást. Dióda nem használható a feszültségesése miatt, de egy ilyen igen. És itt ha fordítva teszem be az aksit még csak azt sem meríti.

Szóval hasznos dolog ez. És jóval kisebb a vesztesége mint a regenerálódó biztosítéknak.

Tudom, mert az első lámpáimat azzal csináltam. Tesóm első barlangászlámpáját is. Aminek a hatásfoka nem is volt valami jó. És ez egy 3 napos barlangászatnál nagyon nem mindegy. Ott sokat számít hogy 40 vagy csak 20 tartalék aksit visz magával.


Én az egyszerűséget inkább hűtőcsillagra épített LED meghajtóval biztosítom. És persze(barlangász lámpa esetén) két egymástól független lámpatesttel(van olyan kivitel is ahol a két aksi is független. Külön aksi, külön vezeték a két lámpatesthez)

És ami a barlangi körülményeket bírja az mást is.

2014. júl. 29. 00:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/26 anonim ***** válasza:

Pótakkukat Én is mindig viszek magammal, de azok mindig rá is vannak kötve az éppen üzemben lévőkre, így még cserélni sem kell, beosztja magának.. :)


Az összetettebb áramköröket azért nem igazán szeretem amikor olyan egyszerűeket is használhatok, mint a "faék", mert a bonyolultabbnál nagyobb a meghibásodás lehetősége. Na meg be kell szerezni, ami külön pénz és foglalkozni kell vele nehogy beázzon, mert a nedvesség beavatkozik a vezérlésbe, akkor lenne ott "haddel hadd". Persze mindent el lehet vízmentesen szigetelni és bízni, hogy az jó lesz.


Lényeg a biztonság, a megbízható üzembiztos működés és a könnyű használhatóság, irányíthatóság menet közben bármikor.

2014. júl. 29. 00:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!